  • 51. Data: 2009-02-04 06:46:40
    Temat: Re: Wielki Brat czuwa. Przynajmniej w UK.
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Bezwładność bezwładnością, ale drobne zmiany jasności są - i są
    > wykrywalne. Laikowi może się wydawać, że chodziło o żarówkę modulowaną
    > od ciemności do pełnej jasności, podczas gdy w projekcie żarówka nigdy
    > nie gasła, a same zmiany jasności były niedostrzegalne.

    Chociaż tego nigdy nie budowałem, to pamiętam, że w którejś z tych
    książek były podane wartości częstotliwości do jakich różne żarówki
    jeszcze pracują. Być może ktoś to faktycznie przebadał. Ale był też
    układ, chyba w Nowoczesnych zabawkach, gdzie żarówka byłą zasilana
    prądem stałym, a modulacja zachodziła po odbiciu od metalizowanej
    membrany. To na pewno miało prawo działać.

  • 52. Data: 2009-02-04 07:20:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > La...co? Masz może przypadkiem na myśli bezwładność, hmm? ;->

    Tak, ale kto by dziś zrozumiał :)

    > ATSD to czy sprawdziłeś w praktyce, czy to nie działa?

    Nie, stawiam na teorię.

> [...]
    > od ciemności do pełnej jasności, podczas gdy w projekcie żarówka nigdy
    > nie gasła, a same zmiany jasności były niedostrzegalne.

    No właśnie, ten schemat. Ja w niego nie wierzę. Potrzeba dwóch
    kiloherców. A żarówka często była wykorzystywana w układach kompresorów
    dynamicznych jako element nieliniowy i bezwładnościowy.

    Zresztą - jak zwykle doświadczenie - zdjęcie:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/halogen.jp

    Po prawej smugi od halogena 20W zasilanego klasycznym trafem (100Hz), po
    lewej trzech ledów zasilanych prądem stałym z usb (takie coś mi wisi nad
    głową). Na smugach halogena ani śladu modulacji. G9/80iso/f=9/filtr
    ndx3/1sekuna. Tu podobne jakieś moje stare ujęcia ze zmodulowanymi
    lampami ulicznymi (wysokoprężne, sodowe):
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/l/03/05.htm

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 53. Data: 2009-02-04 11:02:27
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > Ja też, bo wtedy to głównie ładowałem chloran potasu z... nieważne ;)

    A tego to nie znam - no chyba, że sie w nomenklaturze (nazewnictwie)
    pogubiłem ;)

  • 54. Data: 2009-02-04 13:26:30
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" napisał

    > Ale ktoś, kto potrafił to zbudować i rozumiał działanie był w stanie
    > zbudować coś działającego. Wystarczyło zamienić żarówkę czymś innym.

    Albo mówić Morsem : )))

    adam

  • 55. Data: 2009-02-04 13:26:30
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał

    > Ja też, bo wtedy to głównie ładowałem chloran potasu z... nieważne ;)

    A mnie zaprzątały dylematy jak zrobić coś co zakłócałoby sygnał TV lub
    radiowy i to z jak najwięszym zasięgiem.
    Na szczęście marne zaopatrzenie w części przypieczętowało moje zabiegi i nie
    trzeba było do tego interwencji mojego starego z niewątpliwie rychłej i
    przekonującej inspiracji SB ; )))))

    adam

  • 56. Data: 2009-02-04 13:26:30
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał

    > E tam, w kolejce po godzince w Bomisie można było dostać wiele (oczywiście
    > do odzysku).

    To jeszcze zależalo od Bomisu.
    W okolicach miałem dwa - na Szpitalnej (Wawa) można było za grosze kupić
    jakieś egzotyczne scalaki, które ni ch*a do niczego nie pasowały ; )
    A na Grażyny można było się obkupić w jakieś stare grzmoty, które też z
    rzadka do czegoś się nadawały ; ))))))

    adam

  • 57. Data: 2009-02-04 16:17:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    tompac pisze:

    > A tego to nie znam - no chyba, że sie w nomenklaturze (nazewnictwie)
    > pogubiłem ;)

    Nawet wtedy było niedostępne, a nomenklatura oczywiście z epoki.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /niestety, humaniści bywają równie głupi jak umysły ścisłe/

  • 58. Data: 2009-02-04 16:19:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    adam pisze:
    > A mnie zaprzątały dylematy jak zrobić coś co zakłócałoby sygnał TV lub
    > radiowy i to z jak najwięszym zasięgiem.

    A ja zrobiłem, w ramach zemsty za niepozwolenie oglądania filmu tylko
    dla dorosłych - silnik elektryczny z rozwalonym komutatorem radził sobie
    doskonale :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jeśli czegoś nie rozumiesz to najlepiej napisz ''czytaj ze zrozumieniem''/

  • 59. Data: 2009-02-04 16:58:08
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > Nawet wtedy było niedostępne,
    Inne utleniacze nie wyrabiały?

  • 60. Data: 2009-02-04 17:13:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    tompac pisze:
    > Inne utleniacze nie wyrabiały?

    Wyrabiały, ale ten akurat miałem. No i był ostry w stosunku do azotanów np.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, co to są te kompleksy?/