  • 71. Data: 2009-02-06 19:51:07
    Temat: Re: Wielki Brat czuwa. Przynajmniej w UK.
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    tompac pisze:

    > Adam ta metoda miała swoje wady - znałes zawartość sacharozy w cukrze
    > albo czystośc utleniacza?? ;)

    Utleniacz - spoko, był cz.ch., zamiast cukru spożywczego glukoza -
    drobniutka i pewna. Problem był z higroskopijnością, azotan potasu jakoś
    trzymał, sodu trzeba było wygrzewać, podobnie amonu.
    W każdym razie bączki śmigały ostro. Zresztą, szybko przeszliśmy na
    proch dymny, bo saletra z cukrem lamerska była. I ten piekielny zapach
    siary :)

    > Ja oceniałem po analizie popiołu, szklił się - za duzo paliwa - żółte
    > bądź białe kulki - za duzo utleniacza ;)

    Też dobra metoda.
    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 72. Data: 2009-02-06 22:55:34
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > Utleniacz - spoko, był cz.ch., zamiast cukru spożywczego glukoza -
    > drobniutka i pewna. Problem był z higroskopijnością, azotan potasu jakoś
    > trzymał, sodu trzeba było wygrzewać, podobnie amonu.

    zadne wygrzewanie nie dawalo tyle co topienie, zapłon nastepował natychmiast
    i był praktycznie od razy pełny ciąg, nietopiona miał od 0,7-0,5 sekundy
    opóxnienia ;)

    > Zresztą, szybko przeszliśmy na proch dymny, bo saletra z cukrem lamerska
    > była. I ten piekielny zapach siary :)

    Od tego mieliśmy modelarskie silniczki rakietowe ;)