  • Data: 2014-04-26 13:12:40
    Temat: Re: Uchwyt wiertarski
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-16 12:17, Robert Wańkowski pisze:
> [...]
    > W moim przypadku to wiertło. Przy maszynie CNC. Od 2,5 mm do 12 mm. Do
    > 3000 obr/min.
    > Teraz mam w uchwycie wrzecina założony uchwyt wiertarski.
    > Minus to:
    > 1. małe wiertło wchodzi niecentrycznie, jak się szybko to robi. Dwie
    > szczęki je chwytają. Trzeba skręcić szczęki w miarę na średnicę wiertła
    > i dopiero je wsunąć.
    >
    > 2. nie ma powtarzalnej pozycji w osi Z wiertła.
    >
    > Myślę nad umocowaniem wszystkich wierteł w wałkach fi 12 i je chwytać.
    > Może nawet w ER20 od razu. Ale to potrzeba 2 klucze.

    A tak się spytam - to jest CNC, które ma trochę naddatku pola roboczego?
    Bo może zrobisz sobie partyzancki "zasobnik narzędzi" - w ustalonym
    miejscu XY współrzędnych maszyny masz wiertła powsadzane w materiał
    jakiś ponawiercany do odpowiednich otworów (guma?). Do kompletu makro
    "wyjmij narzędzie":
    - sprawdza jakie teraz jest narzędzie wsadzone, więc jedzie na
    odpowiednią - pustą - pozycję dla niego
    - z zatrzymanym wrzecionem wjeżdza delikatnie w materiał trzymający
    narzędzia i zatrzymuje się
    - wyskakuje komunikat "poluzuj uchwyt", odkręcasz futerko i wrzeciono
    wyjeżdża do góry już bez narzędzia, które zostaje w materiale trzymającym
    Oraz makro "zamontuj narzędzie":
    - wybierasz z listy narzędzie, każe ci poluzować futerko
    - jedzie do odpowiedniej pozycji xy nad magazynkiem narzędzi
    powsadzanych w materiał, pomału zjeżdza w Z do narzędzia i sobie je
    aplikuje, i czeka aż dokręcisz futerko. Gotowe

    Pytanie tylko - czy precyzja pozycjonowania i wsadzania w np gumę
    narzędzi pozwoli na "samoczynne" nabijanie ich w twoje futerko?
    I czy zakres narzędzi masz taki pozwoli je wsadzać do jednego rozmiaru
    futerka (np wszystkie wiertła/frezy na na standardowe trzpienie 8, 6 czy
    3.175mm)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173