  • Data: 2016-03-06 16:48:43
    Temat: Re: USB Power Pack z wbudowanym ogniwem słonecznym
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ACMM-033 napisało:

    > I, jak wspominałem, najgorszy ból jest w tym, że prawdziwego soku
    > malinowego nie uświadczysz. Uzbieram na zakup, tylko niech on po
    > prostu będzie. Kiedyś, nasze babcie, jak leżeliśmy przeziębieni
    > w łóżku, serwowały nam sok malinowy z herbatą, czy co tam było.

    Z naciskiem na "co tam było", bo na pewno nie był to "sok malinowy".
    Najwyżej syrop, robiony na gorąco i na słodko z wykorzystaniem osmozy.
    I w kręgach zbliżonych do moich babć nazywano to własnie syropem.
    Przepisy UE podzielają babcine poglądy -- w ich myśl "sokiem" można
    nazywać tylko coś wyciśniętego ze świeżych owoców, bez dodatku wody.
    Taki sok malinowy istnieje, ale ani się nie nadaje do niczego, ani
    nie jest trwały. Taka tam różowa woda. Babciny syrop też by się słabo
    dziś sprzedawał -- był mętny, a nade wszystko kolor miał blady i wciąż
    jeszcze blednący z czasem. Nikt czegoś takiego dzisiaj nie kupi.

    > I jakoś to nas kurowało podobno. A taki fałszywy sok, co malinowy
    > jedynie udaje, pomoże?
    > Wiem o efekcie placebo, ale mnie chodzi o rzeczywiste działanie.

    Wmówiono ludziom istnienie soku malinowego, tak jak wmawia się im
    różne rzeczy. Naiwni wierzą, a czegoś takiego jak "prawdziwy sok
    malinowy" nie ma, nigdy nie było i nie będzie. Można zrobić najwyżej
    cos metodą Adama Słodowego zestawiając razem aromat malinowy, kolor
    buraczany i takąż buraczaną słodycz. Komuś to odpowiada, to kupuje.
    Nie, to nie. Ale niech na nic innego nie liczy.

    --
    Jarek