  • Data: 2016-03-07 08:32:21
    Temat: Re: USB Power Pack z wbudowanym ogniwem słonecznym
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Pszemol napisał:

    > Też te soki (syropy?) malinowe jakie pamiętam u babci
    > miały ładny, czerwony kolor i często też pojedyncze
    > pestki z malin w nich pływały. Pewnie oszustwo babcia
    > robiła i jakieś pestki malinowe nawet wrzuciła dla zmyłki...

    Mogła przecież odwrotnie -- wzmocnić kolor syropu robionego
    z malin. Dodanie niewielkiej ilości, nawet pojedynczych
    owoców czarnej porzeczki albo czarnej jagody daje wyraźny
    efekt. Wbrew pozorom tajemna sztuka stosowania barwników
    spożywczych nie jest wynalazkiem współczesnego przemysłu.
    Babciom też zdarzało się znać.

    > Naukowcy mówią, że smaku pochodzi z zapachu właśnie... :-)
    > Smakiem czujesz tylko gorzkość, kwaśność i słodkość,
    > za resztę wrażeń odpowiada niestety tylko nos...

    A ponadto te same wrażenia mogą być wywołane przez zupełnie
    różne substancje.

    Jarek

    --
    Jestem z miasta -- to widać, słychać i czuć.