eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTurbo disiel a spalanieRe: Turbo disiel a spalanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!newsfeed.icp.
    pl!newsb.icpnet.pl!not-for-mail
    From: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Turbo disiel a spalanie
    Date: Thu, 10 Feb 2011 11:56:11 +0100
    Organization: ICP News Server
    Lines: 28
    Message-ID: <s...@k...sail-ho.pl>
    References: <iitvqq$b8u$1@inews.gazeta.pl>
    <4d528358$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>
    <iiu05a$b8u$2@inews.gazeta.pl>
    <4d52858a$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 89-79-222-130.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: opal.icpnet.pl 1297335651 8128 89.79.222.130 (10 Feb 2011 11:00:51 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Feb 2011 11:00:51 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux) Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2349324
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-02-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    >>Dokładniej to spaliny tylko napędzają turbinę, a ona powoduje dopływ
    >>większej ilości powietrza do silnika.
    >>Czystego powietrza, nie spalin.
    >
    > Ale potem jest zawor EGR i miesza powietrze ze spalinami.

    Ale on się pytał o działanie turbosprężarki, a nie zaworu EGR.

    > Poza tym nie ma tak ze "turbina sie zalacza".
    > Kreci sie caly czas, z wyjatkiem rozruchu, tylko ewentualnie przy
    > mniejszych obrotach silnika i miejszej produkcji spalin turbina tez
    > sie kreci wolniej, wiec sprezarka kiepsko spreza.
    >
    > Ogolnie jest tak ze turbosprezarka podnosi sprawnosc diesla wiec auto
    > pali mniej. Ale przy okazji powieksza moc silnika, wiec jak sie jedzie
    > ciagle z pedalem w podlodze to i spalanie rosnie - w porownaniu do
    > tego samego silnika bez turbiny. Choc taki wolnossacy diesel pracujacy
    > na 100% swoich mozliwosci to pewnie jest gorszy niz uturbiony
    > dzialajacy na 70%. Maly TD tez pewnie pali mniej niz wolnossacy D o
    > tej samej mocy.

    Przede wszystkim turbo podnosi moc maksymalną, czyli można zrobić silnik
    o tej samej mocy i dużo mniejszej pojemności - a taki będzie mniej palił
    przy mniejszym obciążeniu.

    Krzysiek Kiełczewski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: