-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!newsfeed.icp.
pl!newsb.icpnet.pl!not-for-mail
From: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Turbo disiel a spalanie
Date: Thu, 10 Feb 2011 11:56:11 +0100
Organization: ICP News Server
Lines: 28
Message-ID: <s...@k...sail-ho.pl>
References: <iitvqq$b8u$1@inews.gazeta.pl>
<4d528358$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>
<iiu05a$b8u$2@inews.gazeta.pl>
<4d52858a$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 89-79-222-130.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: opal.icpnet.pl 1297335651 8128 89.79.222.130 (10 Feb 2011 11:00:51 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Feb 2011 11:00:51 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux) Hamster/2.1.0.11
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2349324
[ ukryj nagłówki ]On 2011-02-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>Dokładniej to spaliny tylko napędzają turbinę, a ona powoduje dopływ
>>większej ilości powietrza do silnika.
>>Czystego powietrza, nie spalin.
>
> Ale potem jest zawor EGR i miesza powietrze ze spalinami.
Ale on się pytał o działanie turbosprężarki, a nie zaworu EGR.
> Poza tym nie ma tak ze "turbina sie zalacza".
> Kreci sie caly czas, z wyjatkiem rozruchu, tylko ewentualnie przy
> mniejszych obrotach silnika i miejszej produkcji spalin turbina tez
> sie kreci wolniej, wiec sprezarka kiepsko spreza.
>
> Ogolnie jest tak ze turbosprezarka podnosi sprawnosc diesla wiec auto
> pali mniej. Ale przy okazji powieksza moc silnika, wiec jak sie jedzie
> ciagle z pedalem w podlodze to i spalanie rosnie - w porownaniu do
> tego samego silnika bez turbiny. Choc taki wolnossacy diesel pracujacy
> na 100% swoich mozliwosci to pewnie jest gorszy niz uturbiony
> dzialajacy na 70%. Maly TD tez pewnie pali mniej niz wolnossacy D o
> tej samej mocy.
Przede wszystkim turbo podnosi moc maksymalną, czyli można zrobić silnik
o tej samej mocy i dużo mniejszej pojemności - a taki będzie mniej palił
przy mniejszym obciążeniu.
Krzysiek Kiełczewski
Następne wpisy z tego wątku
- 10.02.11 12:15 Massai
- 10.02.11 12:18 Kamil
- 10.02.11 12:29 Andrzej Ława
- 10.02.11 12:36 Mariusz Chwalba
- 10.02.11 13:15 Robert_J
- 10.02.11 15:16 J.F.
- 10.02.11 15:17 J.F.
- 10.02.11 16:23 J.F.
- 10.02.11 17:33 Massai
- 10.02.11 17:42 Massai
- 10.02.11 18:23 Krzysiek Kielczewski
- 11.02.11 09:38 yabba
- 11.02.11 15:28 J.F.
- 11.02.11 15:43 Kamil
- 11.02.11 16:11 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- Wymarzony świat ev hejterów
- Autobus,, skuter czy Twizy
- Problem elektryków rozwiązany.
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
Najnowsze wątki
- 2024-10-22 Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- 2024-10-22 Wymarzony świat ev hejterów
- 2024-10-21 Autobus,, skuter czy Twizy
- 2024-10-21 Problem elektryków rozwiązany.
- 2024-10-21 Drukowanie bezprzewodowe - jaki interface ?
- 2024-10-22 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-10-22 Poznań => International freight forwarder <=
- 2024-10-21 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-10-21 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-10-21 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-21 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-21 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-21 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-21 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy Morski/Intermodalny <=
- 2024-10-21 Zielona Góra => Engineer Mechanic R&D <=