  • Data: 2011-02-10 12:15:22
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kuba (aka cita) wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > wiadomości
    > spaliny >>> > procesowi oczyszczania.

    > zawsze mi sie wydawało, ze im mieszanka zimniejsza tym sprawność
    > większa...

    Jesteś pewien że właśnie sprawność większa?
    Pomyśl... większa temperatura sprężonego powietrza to po prostu większa
    energia zgromadzona w układzie, prawda.
    Chłodzisz ją chłodnicą - czyli odbierasz część energi zgromadzonej,
    "wywalasz" tę energię w kosmos.

    Chłodzi się w innym celu. Zimniejsze powietrze jest gęstsze przy danym
    ciśnieniu, co pozwala wtłoczyć więcej cząsteczek tlenu do komory
    spalania.
    Na tej samej zasadzie stosuje się NOS - żeby dostarczyć więcej tlenu do
    spalania.

    A po co w ogóle spalamy paliwo? Właśnie po to żeby wytworzyć ciepło, i
    w ten sposób skokowo zwiększyć ciśnienie.

    > ba stosuje sie nawet chłodnice powietrza doładowanego,
    > ktorego temperatura znacznie wzrasta po sprężeniu. Stosuje sie
    > ilozacje termiczną dolotu, zeby sie nie nagrzewał ... a tu nagle
    > podgrzewamy mieszanke?

    Nie dam sobie ręki uciąć, ale afair jest tak że im większa różnica
    między temperaturą gazów sprężonych, a temperaturą gazów rozprężonych -
    tym większa sprawność silnika.

    I na drodze do uzyskania wyższej sprawności stoi wytrzymałość metali na
    wysokie temperatury.

    --
    Pozdro
    Massai