eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTurbo disiel a spalanieRe: Turbo disiel a spalanie
  • Data: 2011-02-10 11:56:11
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2011-02-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    >>Dokładniej to spaliny tylko napędzają turbinę, a ona powoduje dopływ
    >>większej ilości powietrza do silnika.
    >>Czystego powietrza, nie spalin.
    >
    > Ale potem jest zawor EGR i miesza powietrze ze spalinami.

    Ale on się pytał o działanie turbosprężarki, a nie zaworu EGR.

    > Poza tym nie ma tak ze "turbina sie zalacza".
    > Kreci sie caly czas, z wyjatkiem rozruchu, tylko ewentualnie przy
    > mniejszych obrotach silnika i miejszej produkcji spalin turbina tez
    > sie kreci wolniej, wiec sprezarka kiepsko spreza.
    >
    > Ogolnie jest tak ze turbosprezarka podnosi sprawnosc diesla wiec auto
    > pali mniej. Ale przy okazji powieksza moc silnika, wiec jak sie jedzie
    > ciagle z pedalem w podlodze to i spalanie rosnie - w porownaniu do
    > tego samego silnika bez turbiny. Choc taki wolnossacy diesel pracujacy
    > na 100% swoich mozliwosci to pewnie jest gorszy niz uturbiony
    > dzialajacy na 70%. Maly TD tez pewnie pali mniej niz wolnossacy D o
    > tej samej mocy.

    Przede wszystkim turbo podnosi moc maksymalną, czyli można zrobić silnik
    o tej samej mocy i dużo mniejszej pojemności - a taki będzie mniej palił
    przy mniejszym obciążeniu.

    Krzysiek Kiełczewski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: