-
Data: 2011-02-10 15:16:42
Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thu, 10 Feb 2011 11:15:22 +0000 (UTC), Massai wrote:
>Kuba (aka cita) wrote:
>> > > a wg Ciebie po co?
>> > Podnieść temperaturę mieszanki i tym samym zwiększyć sprawność?
>> zawsze mi sie wydawało, ze im mieszanka zimniejsza tym sprawność
>> większa...
>
>Jesteś pewien że właśnie sprawność większa?
>Pomyśl... większa temperatura sprężonego powietrza to po prostu większa
>energia zgromadzona w układzie, prawda.
>Chłodzisz ją chłodnicą - czyli odbierasz część energi zgromadzonej,
>"wywalasz" tę energię w kosmos.
Ech, gdyby to byl suw pracy w cylindrze to mialbys racje .. albo i nie
(co z tego ze wiecej energii skoro w koncu wyleci przez rure).
Ale to dopiero suw ssania - teraz to cieplejsze powietrze trzeba
bedzie sprezyc, co chyba jeszcze nie jest takie zle, ale zaowocuje
wysoka temperatura koncowa spalania, co moze byc niebezpieczne dla
silnika, no i przyspieszy oddawanie ciepla przez scianki - a to nie
przynosi skutku (chyba ze na zewnatrz -15 :-) ).
Ale pewnie sie nie znamy, i sie okaze ze cieplejsze powietrze ulatwia
odparowanie paliwa i czystsze spalanie.
>Chłodzi się w innym celu. Zimniejsze powietrze jest gęstsze przy danym
>ciśnieniu, co pozwala wtłoczyć więcej cząsteczek tlenu do komory
>spalania.
Oczywiscie. Choc np w sprezarkach wielostopniowych chlodzi sie miedzy
stopniami, zeby latwiej sprezac. NO ale tam inne cele sa.
>A po co w ogóle spalamy paliwo? Właśnie po to żeby wytworzyć ciepło, i
>w ten sposób skokowo zwiększyć ciśnienie.
Ale wazne zeby to bylo we wlasciwym momencie.
>Nie dam sobie ręki uciąć, ale afair jest tak że im większa różnica
>między temperaturą gazów sprężonych, a temperaturą gazów rozprężonych -
>tym większa sprawność silnika.
Stosunek temperatur. A ten teoretycznie zalezy od stopnia sprezania.
W rzeczywistych silnikach jest to bardziej skomplikowane - ale spaliny
zimne nie sa :-(
>I na drodze do uzyskania wyższej sprawności stoi wytrzymałość metali na
>wysokie temperatury.
O ile pamietam czysta teorie to w benzyniakach raczej od liczby
oktanowej - sprawnosc idealnego silnika zalezy tylko od stopnia
sprezania.
W idealnym dieslu wedlug Diesla - chyba faktycznie od wytrzymalosci,
aczkolwiek juz glowy nie dam.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.02.11 15:17 J.F.
- 10.02.11 16:23 J.F.
- 10.02.11 17:33 Massai
- 10.02.11 17:42 Massai
- 10.02.11 18:23 Krzysiek Kielczewski
- 11.02.11 09:38 yabba
- 11.02.11 15:28 J.F.
- 11.02.11 15:43 Kamil
- 11.02.11 16:11 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- Wymarzony świat ev hejterów
- Autobus,, skuter czy Twizy
- Problem elektryków rozwiązany.
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
Najnowsze wątki
- 2024-10-22 Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- 2024-10-22 Wymarzony świat ev hejterów
- 2024-10-21 Autobus,, skuter czy Twizy
- 2024-10-21 Problem elektryków rozwiązany.
- 2024-10-21 Drukowanie bezprzewodowe - jaki interface ?
- 2024-10-22 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-10-22 Poznań => International freight forwarder <=
- 2024-10-21 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-10-21 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-10-21 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-21 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-21 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-21 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-21 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy Morski/Intermodalny <=
- 2024-10-21 Zielona Góra => Engineer Mechanic R&D <=