eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTurbo disiel a spalanieRe: Turbo disiel a spalanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Turbo disiel a spalanie
    Date: Wed, 9 Feb 2011 16:59:21 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 40
    Message-ID: <iiudk6$km$1@inews.gazeta.pl>
    References: <iitvqq$b8u$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178.73.50.125
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1297267142 662 178.73.50.125 (9 Feb 2011 15:59:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Feb 2011 15:59:02 +0000 (UTC)
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-User: samsung_1
    X-Antivirus: avast! (VPS 110209-0, 09.02.2011), Outbound message
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2349183
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Wangog" <W...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:iitvqq$b8u$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Jak jest ze spalaniem diesla z turbina?
    > Czy to jest tak, ze poki turbina sie nie zalaczy to spala sie mieszanka
    > paliwowo-powietrzna a gdy turbina sie zalaczy to zasila silnik spalinami
    > oraz powietrzem. Czy w takim przypadku nie spalamy paliwa?
    >
    > Wangog
    >

    Silnik działa normalnie, tzn. potrzebuje paliwa (olej napędowy dla diesla) i
    powietrza. Turbosprężarka to takie dwa wiatraczki na jednej osi, zamknięte
    we wspólnej obudowie, obudowa ma w środku przegrodę szczelnie oddzielającą
    oba wiatraczki od siebie. Spaliny prosto z silnika trafiają na jeden
    wiatraczek i go rozkręcają (to jest turbina). Potem lecą normalnie do rury
    wydechowej. Poprzez wspólną oś napędzany jest drugi wiatraczek, który działa
    jak sprężarka i pompuje więcej powietrza do silnika. Jak do silnika
    wpompujemy więcej powietrza to możemy podać więcej paliwa i otrzymujemy
    większą moc z silnika. Ponieważ odzyskujemy część energii, która w silniku
    bez turbiny "ucieka" nam rurą wydechową, więc silnik turbo diesla ma większą
    sprawność. Czyli na wyprodukowanie 1 konia mechanicznego potrzebujemy mniej
    paliwa niż w silniku o takiej samej mocy, ale bez turbiny.
    Turbosprężarka kręci się cały czas podczas pracy silnika, ale gdy spalin z
    silnika jest mało, to jej działanie jest mało zauważalne. Turbosprężarka nie
    kieruje spalin z powrotem do silnika.

    Ponieważ w spalinach są szkodliwe substancje, które można usunąć poprzez
    działanie na nie wysoką temperaturą wymyślono zawór EGR. Niewielka część
    spalin z wydechu jest kierowana na powrót do silnika razem ze świeżym
    powietrzem i paliwem, aby poddać spaliny procesowi oczyszczania. Ten zabieg
    akurat powoduje obniżanie mocy. :)


    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: