-
Data: 2011-02-09 16:59:21
Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Wangog" <W...@g...pl> napisał w wiadomości
news:iitvqq$b8u$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
>
> Jak jest ze spalaniem diesla z turbina?
> Czy to jest tak, ze poki turbina sie nie zalaczy to spala sie mieszanka
> paliwowo-powietrzna a gdy turbina sie zalaczy to zasila silnik spalinami
> oraz powietrzem. Czy w takim przypadku nie spalamy paliwa?
>
> Wangog
>
Silnik działa normalnie, tzn. potrzebuje paliwa (olej napędowy dla diesla) i
powietrza. Turbosprężarka to takie dwa wiatraczki na jednej osi, zamknięte
we wspólnej obudowie, obudowa ma w środku przegrodę szczelnie oddzielającą
oba wiatraczki od siebie. Spaliny prosto z silnika trafiają na jeden
wiatraczek i go rozkręcają (to jest turbina). Potem lecą normalnie do rury
wydechowej. Poprzez wspólną oś napędzany jest drugi wiatraczek, który działa
jak sprężarka i pompuje więcej powietrza do silnika. Jak do silnika
wpompujemy więcej powietrza to możemy podać więcej paliwa i otrzymujemy
większą moc z silnika. Ponieważ odzyskujemy część energii, która w silniku
bez turbiny "ucieka" nam rurą wydechową, więc silnik turbo diesla ma większą
sprawność. Czyli na wyprodukowanie 1 konia mechanicznego potrzebujemy mniej
paliwa niż w silniku o takiej samej mocy, ale bez turbiny.
Turbosprężarka kręci się cały czas podczas pracy silnika, ale gdy spalin z
silnika jest mało, to jej działanie jest mało zauważalne. Turbosprężarka nie
kieruje spalin z powrotem do silnika.
Ponieważ w spalinach są szkodliwe substancje, które można usunąć poprzez
działanie na nie wysoką temperaturą wymyślono zawór EGR. Niewielka część
spalin z wydechu jest kierowana na powrót do silnika razem ze świeżym
powietrzem i paliwem, aby poddać spaliny procesowi oczyszczania. Ten zabieg
akurat powoduje obniżanie mocy. :)
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 09.02.11 17:03 J.F.
- 09.02.11 17:13 yabba
- 09.02.11 17:42 Kuba \(aka cita\)
- 09.02.11 18:13 Kamil
- 09.02.11 18:15 J.F.
- 09.02.11 18:23 J.F.
- 09.02.11 19:08 Massai
- 09.02.11 20:06 Kuba \(aka cita\)
- 09.02.11 21:01 Maciek
- 09.02.11 23:05 Karol Y
- 09.02.11 23:16 Kuba \(aka cita\)
- 10.02.11 10:28 Robert_J
- 10.02.11 11:56 Krzysiek Kielczewski
- 10.02.11 12:15 Massai
- 10.02.11 12:18 Kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz
- 2024-12-16 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-16 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112