  • Data: 2014-01-12 13:18:58
    Temat: Re: Trzy nowe formaty! ;)
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > S/N w postaci nat�zenie �wiat�a / napi�cia szum�w fotodiody. Nie ma
    >
    > takiego parametru. Parametry szumowe badane sďż˝ bez brania pod uwagďż˝
    >
    > istnienia mikrosoczewki. Liczy siďż˝ tylko to co potrafi elektronika: a
    >
    > wi�c maksymalne napi�cie jakie mo�na uzyska� na wyj�ciu fotodiody po jej

    NIE , nie przeczytales tego co napisalem.
    poziom bezwzgledny szumu temicznego jest w pixelku malym i duzym taki sam.

    natomiast o widzialnosci szumu decyduje odstep sygnalu od szumu.

    przez mala soczewke padnie na fotodiode iles tam fotonow, przez soczewke o dwa razy
    wiekszej powierzchni padnie dwa razy wiecej fotonow , przy tym samym pradzie
    termicznym zostanie wzbudzony wiekszy prad sygnalu zgodnie z charakterystyka
    fotodiody. Tym samym odstep sygnal / szum bedzie wiekszy

    przeczytaj moj post wyzej - przyklad dwoch radioodbiornikow.
    to podstawa.
    bez tego zawsze bedziesz sadzil , ze z malej matrycy obraz musi byc lepszy - jak to
    pisales.

    to nie przypadek ze mikrosoczewka zajduje sie przed fotodotioda. Mikrosoczewka nie ma
    wplywu na szum termiczny , natomiast ma wplyw na szum fotoelektronowy - poprawia
    wydajnosc kwantowa fotodiody , przez odpowiednie zogniskowanie strumienia fotonow.
    Ja w te rzeczy nie chce wchodzic tutaj zbyt szczegolowo.
    to co napisalem jest zgodne z teoria i o tym mozna poczytac , jest zgodne rowniez z
    praktyka.

    Przed 2 - 3 laty pojawily sie jednoczesnie c5mk3 i n d800.
    jeden 22 mpx , drugi 36 mpx.
    masowo publikowano w sieci rozne porownania.
    w skali 100 % c5mk3 szumi mniej niz d800 w skali 100% - d8000 daje wieksza
    szczegolowsc obrazowania. Po zredukowaniu obrazu z d800 do 22 mpx jak w c5mk3
    okazuje sie ze obraz jest nieco mniej zaszumiony niz z c5mk3 i ma minimalnie lesza
    szczegolowsc , ale to niuanse. matryca d800 jest lepsza.

    Jesli uwazasz ze S/N nie ma wplywa na widzialnosc szumu, to nigdy nie dojdziesz do
    prawidlowego wyniku koncowego. Z falszywych zalozen wynik wnioskowania jest
    przypadkowy - moze byc przypadkowo bledny , lub przypadkowo prawdziwy.
    Jesli uwazasz ze parametr S/N nie istnieje to masz powazne braki w wiedzy podstawowej
    stad dochodzisz do absurdalnych wnioskow. Na razie nie bardzo widze potrzebe
    przekonywania Cie , ze sie mylisz- tzn ze dla widzialnosci szumu decydujacy jest S/N.
    Malo tego przy okresleniu dynamiki , na ktora sie tutaj niepotrzebnie powolujesz ,
    dolny zakres okresla sie dla znormalizowanego S/N.