  • Data: 2014-01-12 21:43:10
    Temat: Re: Trzy nowe formaty! ;)
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-12 17:38, XX YY pisze:

    > NIE , NIE , NIE !
    >
    > to nie jest dynamika
    >
    > dynamika to Smax/Smin.

    A co to jest Smin w przypadku fotodiody (i mnóstwa innych elementów)?
    Odpowiedź brzmi: poziom szumów :-)

    > dopoki dowolnie i blednie bedziesz sobie interpretowal pojecia ,
    > bedziesz dojdzil do dowolnych wynikow. .
    >
    > Dlatego pisalem - nie przwoluj dynamiki - gdyz robisz to blednie..

    Powiem tak - po przeczytaniu tego wątku wygląda na to, ze połowę życia
    zawodowego jaką poświęciłem elektronice (i akustyce), straciłem.
    Obliczając dynamikę - nie wiedziałem co czynię i robiłem to źle :-)

    A tu masz trochę teorii na ten temat - zwróć uwagę na 2 ostatnie wyrazy
    jakie wyroznilem:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Signal-to-noise_ratio

    "Signal-to-noise ratio (often abbreviated SNR or S/N) is a measure used
    in science and engineering that compares the level of a desired signal
    to the level of background NOISE."

    oraz sentencja dalej mówiąca konkretnie o dynamice:

    "The concepts of signal-to-noise ratio and dynamic range are closely
    related. Dynamic range measures the ratio between the strongest
    un-distorted signal on a channel and the minimum discernable signal,
    which for most purposes is the NOISE LEVEL."

    W przypadku fotodiody "strongest un-distorted signal" oznacza po prostu
    poziom nasycenia a poziomem odniesienia jest jej szum mierzony zwykle
    przy 20 st. Celsjusza (bo nie ma nic innego, do czego można by się
    odnieść) i to nazywa się jej dynamiką. Oczywiście użyteczna dynamika
    jest mniejsza ale to inny temat i nie chce go poruszac. Poszukaj sobie
    kartę katalogową jakiejkolwiek fotodiody czy fototranzystora gdzie
    podają takie dane.

    Dam Ci link do strony mojego znajomego prowadzącego hurtownię elementów
    elektronicznych:

    http://mselektronik.pl/attchmentdownload/download/do
    wnload/?d=0&file=custom%2Fupload%2FFile-1330081585.p
    df

    Na stronie 5 podają nawet wykres "dark current" abyś sam sobie mógł
    wyliczyć możliwą do uzyskania dynamikę elementu w zależności od warunków
    termicznych w jakich będzie pracował.

    Marek