  • Data: 2014-01-13 12:30:01
    Temat: Re: Trzy nowe formaty! ;)
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    [...]
    > Proste przeliczenie wymiarów na bazie koła o stałej średnicy:
    >

    > Format Szerokość Wysokość Powierzchnia
    >
    > Film 35 mm (135) 36 mm 24 mm 864 mm^2
    >

    > Każdy podsystem mieści się w polu krycia szkieł FF, ale ma coraz
    > większe pole czujnika = nieco niższe szumy w słabym świetle:
    >
    > 4:3 FF (135) 34,6 mm 26 mm 898,6 mm^2 (FF + 4% powierzchni)
    > 5:4 FF (135) 33,8 mm 27 mm 913,3 mm^2 (FF + 6% powierzchni)
    > 1:1 FF (135) 30,6 mm 30,6 mm 936,4 mm^2 (FF + 8,4%
    powierzchni)

    Dodaję jeszcze spostrzeżenie, którego widzę nie zapisałem, że
    w świetle zapowiadanego wejścia do ich ogródka chińskiego Kodaka
    (a obecnie zrealizowanego), to Olympusowi i Panasonikowi powinno
    najbardziej zależeć na podniesieniu swojego standardu. I tu jak ulał
    czeka moja propozycja dla ich wielbicieli: "4:3 FF", co nie tylko
    przeniosłoby ich na cenową i jakościową półkę FF, ale pozwoliło aż
    do obrzydzenia grać marketingowo: SENSOR WIĘKSZY OD PEŁNEJ KLATKI!
    OVER FF! itd. (a że tylko 4% większy, to już inna bajka... :)

    [mr.]