  • Data: 2014-01-12 22:48:45
    Temat: Re: Trzy nowe formaty! ;)
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-12 22:02, XX YY pisze:

    > NIE !
    >
    > Smin = N+deltaS czyli S musi byc o iles tam wyzsze od N aby je uznac
    > za uzyteczne. ale to nie tutaj lezy problem Dynamika diody to S max
    > / S min - wazny jest S max

    Napisałem, że nie chcę poruszać tematu użytecznego zakresu dynamiki
    fotodiody, który jest mniejszy od pełnej jej dynamiki. To oczywiste i
    nie wymaga komentarza. Ważny wniosek jest taki: maksymalny S nie zależy
    od soczewki przed fotoelementem. Raz jeszcze: poczytaj dane katalogowe
    jakiejkolwiek fotodiody. Czy piszą tam o tym, że można zwiększyć jej
    dynamikę jakąkolwiek soczewką?

    > Dla matryc duzych fotografujac ten sam obiekt dostajesz wyzsze S przy
    > tym samym N. Dlatego widzialnosc szumu ( visual noise ) jest
    > mniejsza.

    Nie - wyższy sygnał (czyli napięcie na wyjściu) będzie możliwy wyłącznie
    dla większego elementu fotoelektrycznego (w tej samej technologii).
    Soczewka przed elementem elektronicznym nie jest w stanie zwiększyć
    napięcia na wyjściu elementu fotoelektrycznego. Jeśli maksymalnie
    oświetlisz fotodiodę to przewodzi ona powiedzmy w 98%. Nie możesz
    oświetlić jej jeszcze bardziej aby przewodziła w 150%.

    > Jak juz napisalem i zreasumuje : dla matrycy duzej w stosunku do
    > malej w skrajnych wypadkach dostaniesz albo obraz o wiekszej
    > rozdzielczosci i takich samych szumach albo obraz o takiej samej
    > rozdzielczosci i mniejszych szumach ( visual noise)

    A czy nie możemy dyskutować o 1-pikselowej matrycy aby odciąć się od
    rozdzielczości?

    > w najgorszym wypadku przewaga FF / DX jest co najmniej dwukrotna -
    > tzn o 1 EV. ale w rzeczywistzosci jest wieksza ,

    OK - tu nie mam wątpliwości. Pisałem o tym również - jest bardziej czuła.

    > dlatego ze zjawiska
    > optyczne zarowno w obiektywie jak i mikrosoczewkach sa dla wiekszych
    > formatow korzystniejsze. ( np dyfrakcja na mikrosoczewkach)

    OK - nie komentuje bo oczywiste.

    > dla takiej samej jakosci optyki , przyslony , pola widzenia obraz z
    > FF w stosunku do dx jest bardziej rozdzielczy - co najmniej 2 razy

    Nie wchodź w tematyke rozdzielczosci - to inne zagadnienie. Piszmy o 1
    pikselu.

    Marek