  • Data: 2014-01-12 14:09:54
    Temat: Re: Trzy nowe formaty! ;)
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 12 Jan 2014 04:18:58 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

    [...]
    > przez mala soczewke padnie na fotodiode iles tam fotonow, przez
    > soczewke o dwa razy wiekszej powierzchni padnie dwa razy wiecej
    > fotonow , przy tym samym pradzie termicznym zostanie wzbudzony
    > wiekszy prad sygnalu zgodnie z charakterystyka fotodiody. Tym samym
    > odstep sygnal / szum bedzie wiekszy

    Nie. Dynamika oznacza M / N, gdzie M to maksymalna pojemność elementu, a
    N szum tego elementu - mierzone prądem, napięciem, whatever.
    Gdy ten sam element ma pojemność M to nieważne jaki dasz strumień (czyli
    mniejszą czy większą soczewkę) to i tak więcej niż M nie zmieścisz.
    Wielkość soczewki pozwoli za to np. zmniejszyć czas wypełnienia i przez
    to np. obserwowaną czułość w jednostce czasu. Nie zmieni to jednak
    żadnego z bezwzględnych parametrów, czyli tych niezależnych od np.
    czasu, w tym dynamiki.

    [...]
    > to nie przypadek ze mikrosoczewka zajduje sie przed fotodotioda.
    > Mikrosoczewka nie ma wplywu na szum termiczny , natomiast ma wplyw na
    > szum fotoelektronowy - poprawia wydajnosc kwantowa fotodiody , przez
    > odpowiednie zogniskowanie strumienia fotonow. Ja w te rzeczy nie
    > chce wchodzic tutaj zbyt szczegolowo.

    Co ty bredzisz?! Zogniskowanie pozwala tylko na "zmieszczenie" większego
    strumienia źródłowego w mniejszym obszarze docelowym. Żadna wydajność
    się nie zmienia, a strumień światła w jednostce czasu. Niemniej jednak
    dynamika nie ma nic wspólnego z czasem czy strumieniem światła. Liczy
    się pojemność fotoelementu / szum.
    Pojemność fotoelementu jest większa przy większym fotoelemencie (zgodnie
    z powierzchnią póki co, a może w przyszłości również objętością), szum z
    reguły pozostaje na podobnym poziomie. Ergo, dynamika przy większym
    fotoelemencie jest większa (N1 > N2 => N1 / M > N2 / M).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski