  • Data: 2010-11-08 18:33:54
    Temat: Re: Triaki czy przekazniki
    Od: "Desoft" <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kurde, kupujemy maszyny za miliony euro a tam przekaźniki. Aż taki
    > zacofany producent?
    > ;)

    Zależy od maszyny.
    Widziałem maszynę względnie tanią, a tam triaki (nawet nie styczniki
    elektroniczne tylko stoją rządkiem zwykłe triaki) Pięć lat i żaden nie padł.

    > Triaka to se możesz wsadzić do lampki na biurku a nie do automatyki jako
    > zamiennik stycznika/przekaźnika mocy.

    Są "maszyny", w których styczniki (mówię o prądach rzędu 300A/fazę) nie
    wytrzymują tygodnia. I nie ma tam nawet wydziwionych odbiorów (zwykła
    grzałka).
    Prawidłowo dobrany stycznik elektroniczny więcej razy włączy/wyłączy obwód
    od stycznika mechanicznego.

    --
    Desoft