  • Data: 2010-11-09 14:56:24
    Temat: Re: Triaki czy przekazniki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w
    > Nie ma sie nad czym zastanawiać i dyskutować Tylko przekaźniki i
    > styczniki.
    > Przede wszystkim są głupoto odporne. I wytrzymają dużo wiecej.
    > Wiesz jak się
    > przepala triak i co się robi. Przewodzi cały czas.

    Kazda elektronika koniec koncow przepala sie do przerwy. O ile
    wydajnosc elektrowni pozwoli :-)

    > A w przekaźniku jest szansa ze kabel się upali.

    Jest tez szansa ze sie styki skleja i nie puszcza.

    Jak sie upali kabel, to upali sie tez i spalony na zwarcie triak.
    Albo i styk przekaznika

    > Mam od ponad 20 lat sterowanie jednego obwody zrobione na
    > R15 czterostykowym. Równolegle wszystko połączone. Działa i
    > jeszcze długo będzie
    > działał. Kilka razy dziennie coś przełącza.

    No i mniej wiecej o to chodzi - wytrzymalosc przekaznikow jest
    mniej wiecej znana.
    Nie bardzo duza, ale tez nie bardzo mala.

    Na elementach elektronicznych to wieksza loteria, szczegolnie w
    prototypie :-)

    J.