  • Data: 2010-11-09 20:14:27
    Temat: Re: Triaki czy przekazniki
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ?
    Uzytkownik "wnekus" <s...@t...pl> napisal w wiadomosci
    news:ib7akp$ffl$1@inews.gazeta.pl...

    > Projektuje uk?ad inteligentnej automatyki domowej, ca?o?ae jest praktycznie
    > gotowa tylko zastanawiam sie nad wyborem elementów wykonawczych. Mam do
    > wyboru przeka 1/4 niki lub triaki, ca?o?ae prze??czaae bedzie zasilnie sieci 220V.

    > Jako obci??enie bed? pod??czane ro?ne urz?dzenia typu ?adowarki, sprzet RTV,
    > AGD, zasilacze PC, wiertarki czy inne urz?dzenia warsztatowe. Chce zapewniae

    Mozesz mi troche przyblizyc o co chodzi ? Ladowarki sterowane z centralki automatyki
    ? Jesli sa to standardowe ladowarki od sprzetu domowego to przeciez maja one swoja
    automatyke i po naladowaniu ogniw czy telefonu pobór pradu jest zerowy. Jaki jest
    zatem sens sterowania ich zasilaniem sieciowym ? Jesli sa to prostowniki do
    akumulatorów to tym bardziej lepiej zrobic do nich sterowanie loklane nizli
    centralne. Sprzet RTV podobnie ma swoja automatyke "na pilota" i odlaczajac zasilanie
    tracisz caly sens korzystania z nich. Lodówki sie nie wylacza. Pralka ma swoja
    automatyke opóznionego startu, wirowania nad ranem itd. Sterowanie wiertarka to juz w
    ogóle absurd. Ona ma miec sterowanie "cynglem" a nie komputerem. Ogólnie mam
    wrazenie, ze robisz sztuke dla sztuki. A moze potrzebujesz po prostu instalacji "a la
    pokój hotelowy". Obwody w domu dzielisz generalnie na "stale", "wylaczane na noc" i
    "wylaczane przy opuszczeniu mieszkania". Tylko ze do tego wystarcza trzy styczniki w
    rozdzielni.