  • 31. Data: 2009-07-11 07:12:37
    Temat: Re: To tyle jeśli chodzi o małe, płaskie obiektywy
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Pogrzebiemy po komisach (póki istnieją).

    Mam spory zapas :)

    > Dające dobry obraz? G9/10, LX2/3, na bidę p6000... tyle. Chyba, że
    > poprzeczka niżej to A1000 - przyzwoite parametry za półdarmo.

    No 4-6 wymieniasz ;)

    d.

  • 32. Data: 2009-07-11 07:21:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
    > Jeśli chcesz to kupuj. Dla mnie to kpina wysokiego szczebla, że nie dali
    > ani przyzwoitego LCD ani EVF, a wycenili jak w taki sposób. Inni jeszcze
    > płaczą nad brakiem lampy.
    > Przy tej cenie to jest niepoważne dla mnie.

    Ja się cieszę, bo wszystkich tych rzeczy nie potrzebuję. Lubię
    minimalizm i ubolewam nad ''trybami artystycznymi'' :)
    A cena... no trochę nie mała.

    > Filmy owszem, muszą być lepsze :)

    Nie, wszystko lepsze niż w g9 (nie tylko filmy).

    > No to zmarnujesz ten aparat. Po co Ci małe jak będziesz podpinał pod to
    > rurę + lustrzankowe szkło? Bez sensu.

    Bo nie ma jeszcze 16-80? Poproszę o taką ogniskową...

    > To już lepiej kup jupitera 11 na m39 i ten się znacznie bardziej nadaje :)

    Tylko jest to dokładnie to samo, a różni się jedynie gwintem.

    > Jak masz braketing z 0 +2 -2 to co za problem?

    Problem kolejności. Jest chyba 0, -1, +1, a chciałbym -1, +1, 0. Chodzi
    o skrócenie czasu z (zakładanego) 0,6 sekundy do 0,3. To umożliwi
    jeszcze lepsze robienie hdrów z ręki, nie mam zamiaru pod ten aparat
    podpinać statywu ani razu. Zresztą nie o statyw chodzi a np. wiatr. I
    nie mam na myśli hdrów w sensie rozumianym ogólnie, a odszumienie cieni.

    > G9 to inna klasa, ostatek epoki hybrydowej w takiej postaci. Olek to
    > nowa epoka "coś z lustrzanki, ale prawie jak kompakt". To z pewnością
    > nie jest sprzęt do porównań. Zresztą jedyna różnica w zabrudzeniach, że
    > G9 sobie nie otworzysz od tak.

    Dla mnie to jest sprzęt bardzo porównywalny, bo służyć mi ma do tego
    samego - do łażenia po zabłoconych górach.

    > Nie stał nigdy. Tak to możesz mówić o leice, za którą płaciłeś 10 razy
    > tyle, ale za to dostawałeś sprzęt stoi razy sprawdzony i bez
    > najmniejszej wady. Olek jak inni - ma zarówno tanie badziewie jak i
    > droższe lepsze, jednak ekskluzywnego i 10 razy zawyżonego ceną nie ma.

    Nie pamiętam, żeby któreś lustro olka cierpiało na jakąś chorobę ''coś
    nam nie wyszło''. Kity zawsze miał najlepsze, body najbardziej
    dopracowane i przemyślane. Jedyna choroba ogólna to to nieszczęsne
    dyskwalifikujące AA, dające się we znaki i w ep1, co mnie ten aparat
    zamieni w sprawne 5Mpx (ale też tyle mi wystarczy).

    > O nie, dla mnie to pierwsza poważna wada. Ani na tym kadrować fajnie
    > kompozycyjnie, ani potem oglądać. Bardziej bym się zastanawiał czy
    > lepsze jest 16:10, 16:9 czy 15:10. Nie dziwi mnie że format kinowy
    > wchodzi do monitorów, aparatów - te proporcje są o wiele lepsze. No i
    > jeszcze kwadrat jak już. 4:3 chociaż dobrze wykorzystuje pole obrazowe
    > to jednak ani to kwadrat, ani to porządny prostokąt. Fuj. Po kupnie
    > lustra cieszyłem się z dynamiki, z rozdzielczości, z zmienności
    > obiektywów, ale najbardziej, że nie mam do czynienia już z 4:3.

    Największe problemy mam zawsze z górą/dołem, a nie bokami. Wolę mieć tu
    nadmiar, żeby potem skroić estetycznie chmurki.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 33. Data: 2009-07-11 07:26:43
    Temat: Re: To tyle jeĹ?li chodzi o maĹ?e, pĹ?askie obiektywy
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mariusz [mr.] pisze:
    > Mam dziwne przekonanie (które próbowałem potwierdzić, ale się
    > nie udało), że widziałem kiedyś w ustawie instrukcje obsługi wymienione
    > explicite jako niechronione prawami autorskimi (hmm, może to była tylko
    > interpretacja ustawy?).

    I tak jest i w związku z tym wiele osób sprzęt oleje, bo kupuje na
    podstawie instrukcji obsługi. Trzeba być kretynem zaiste, by tak
    ograniczać promocję swojego produktu. Ale zauważmy kto za tym stoi - nie
    Canon Świat (angielskie czy inne instrukcje w popularnych językach są
    dostępne), tylko nasz szanowny Canon Polska, jak widać zbudowany na
    takich wzorcach jak PKP czy TP.

    > Ale widzę dla EVILi spore możliwości rozwoju (a za jakieś 2-3 lata
    > EVILe FF), dlatego liczę na konkurencję, która wymusi wreszcie produkt,
    > który mi spasuje... :))

    Za 2-3 lata sprawię sobie następny, a jeśli jakość będzie tak stała jak
    stoi ostatnio, to i wcześniej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /z instytucji publicznych najsprawniej działa dom publiczny bo jest
    prywatny/

  • 34. Data: 2009-07-11 08:13:25
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Bo nie ma jeszcze 16-80? Poproszę o taką ogniskową...

    A nie za dobrze by Ci było tak? :)
    I to pewnie jeszcze po przeliczeniu chcesz? :)

    > Tylko jest to dokładnie to samo, a różni się jedynie gwintem.

    No właśnie nie, różnią się jeszcze mocno rozmiarem. M39 jest bardzo wąśki
    z tego powodu, że zasłaniałby dalmierzowi. I tak go widać wizjerze
    troszkę, ale nie aż tyle co to widać wersję m42.

> [...]
    > podpinać statywu ani razu. Zresztą nie o statyw chodzi a np. wiatr. I
    > nie mam na myśli hdrów w sensie rozumianym ogólnie, a odszumienie cieni.

    Jakie znów skrócenie czasów?
    Czy to będzie -2 0 +2 czy +2 0 -2 to czas zrobienia całości będzie ten sam.
    Po drugie wcześniej pisałeś o dwóch nastawach i z dwójką, a nie jedynką.
    Wiem, że to konfigurowalne.
    -2, +2, 0 nie ma sensu za bardzo i tak - z ręki jak robisz to masz
    pomiędzy pierwszym a drugim 16 razy dłuższy czas. Czyli zapewne zdążysz
    przesunąć porządnie kadr i ostatnie ujęcie będzie i tak o kant tyłka.
    Za to -2 0 2 ma sens większy - pierwsze ujęcie zajmuje najmniej czasu,
    drugie powinno być optymalne, a trzecie nawet jak już poruszysz to nic nie
    zepsuje. Druga opcja z zerem na początku to "priorytet" dobrego ujęcia
    najpierw, po czym następuje ujęcie szybsze i dopiero wolne, które można
    już skopać. Właśnie ta opcja IMHO ma największy sens do zdjęć z ręki.

    > Dla mnie to jest sprzęt bardzo porównywalny, bo służyć mi ma do tego
    > samego - do łażenia po zabłoconych górach.

    W takim wypadku możesz powiedzieć, że to sprzęt porównywalny do G3, który
    też służył Ci do tego samego ;) hihi :)

    > Nie pamiętam, żeby któreś lustro olka cierpiało na jakąś chorobę ''coś
    > nam nie wyszło''.

    A miał chorobę "coś nam wyszło"? Coś takiego, że był najlepszy w swojej
    klasie i ludzie na pytanie co, pokazywali olka? IMHO był zawsze droższy, a
    dawał mniej niż inni. Najmniejsza matryca, najbardziej dopakowana,
    okrutnie drogie akcesoria i brak popularności. Ot olek.

    > Kity zawsze miał najlepsze,

    Te kity kryły najmniejszy obszar, dawały najgorsze parametry jeśli chodzi
    o kontrolę nad GO, zarówno z dołu jak i z góry przez dyfrakcję. Tanie też
    nie były tak bardzo - gdzie więc tu ta okazja?

    > body najbardziej
    > dopracowane i przemyślane.

    W każdym systemie ktoś Ci powie, że ergonomia i rozkład gałeczek jest
    naj-najszy. To w sporej części przyzwyczajenia, a nie konkretna
    najlepszość :)
    Olek miał swój zestaw opcji, ale niczym wielkim się nie wybijał.

    > Jedyna choroba ogólna to to nieszczęsne
    > dyskwalifikujące AA, dające się we znaki i w ep1, co mnie ten aparat
    > zamieni w sprawne 5Mpx (ale też tyle mi wystarczy).

    No tak sobie wymyślili sensor i że najmniejszy z tej klasy aparatów to
    inna sprawa. IMHO gorzej było zawsze w stosunku do konkurencji pod
    względem szumu przede wszystkim i było to widoczne.

    > Największe problemy mam zawsze z górą/dołem, a nie bokami. Wolę mieć tu
    > nadmiar, żeby potem skroić estetycznie chmurki.

    No widzisz, a ja nie mogę się odnaleźć jak mam takie niby prostokątne a
    prawie kwadratowe. Już kilka razy klnąłem na 4:3 przy swoim zbiorze
    kompaktowym. Nigdy więcej tego formatu. W G1 zrobili na tyle sprytny
    sensor, że koniec z głupimi proporcjami. Kiedyś może dojdą w końcu do
    tego, żeby dać sensor kwadratowy i łapać całe koło obrazowe.

    d.

  • 35. Data: 2009-07-11 08:26:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jul 2009, dominik wrote:

    > Mariusz [mr.] wrote:
    [...]
    > Jak ma być małe to nie musi mieć obrotowego LCD.

    Małe nie znaczy że da się jednocześnie obrócić tak, żeby widziało
    kadr i umiało pokazać LCD z potrzebnej strony - obrotowy LCD górą.

    > Zresztą przyszłością jest
    > LCD na kabelku, a i może ktoś się pokusi o LCD wireless.

    I co, będą trzecią rękę dodawali, żeby to LCD jakoś trzymać?
    Albo każesz trzymać i ustawiać jedną ręką, albo - "albo ustawiania
    albo podgląd..." i tak źle, i tak niedobrze :)

    > Chociażby małe i badziewne, to jednak zawsze będzie sto razy wygodniejsze.

    To się okaże :|

    Pozostaje się dopisać :)

    > W rawach nic nie popsują.

    JESTEŚ PEWIEN?
    Po prostu pod nazwą "RAW" dostaniesz coś innego, niż goły zrzut
    z matrycy.
    "Lepsze dane" :P (znaczy marketingowo poprawione, aby "pod
    publiczkę" dało się napisać jakie to aparat ma zalety).

    > Zresztą jak te korekcje będą dobrze ustawione to
    > nawet ok.

    Sam w to nie wierzysz :(

    > Odszumianie na siłę boli bardziej gdzieniegdzie :)

    Ale wszelkie korekcje mogą tak samo boleć - zależnie od treści
    zdjęcia.

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2009-07-11 08:55:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:

    > A nie za dobrze by Ci było tak? :)
    > I to pewnie jeszcze po przeliczeniu chcesz? :)

    Nie, naprawdę (36-160). Takie sony wymyślił i jest dobre.

    > No właśnie nie, różnią się jeszcze mocno rozmiarem. M39 jest bardzo
    > wąśki z tego powodu, że zasłaniałby dalmierzowi. I tak go widać wizjerze
    > troszkę, ale nie aż tyle co to widać wersję m42.

    Ten do m42 jest właśnie z m39 tylko z innym gwintem i jest wąski, lekki
    i ładnie rysuje choć ma specyficzny zafarb (mam na myśli wersję A).

    > Jakie znów skrócenie czasów?

    Jak to jakie - dwukrotne. Potrzebuję zdjęcia 0 i +2EV, trzecie z serii
    mnie nie interesuje. Pomiędzy pierwszym i drugim chciałbym skok 2EV, a
    tak mam między drugim i trzecim, co daje dodatkowy lag od chwili
    naciśnięcia spustu. Napisałem może niejasno wcześniej. No i wolałbym
    3-4EV, a nie 2.

    > -2, +2, 0 nie ma sensu za bardzo i tak - z ręki jak robisz to masz
    > pomiędzy pierwszym a drugim 16 razy dłuższy czas. Czyli zapewne zdążysz
    > przesunąć porządnie kadr i ostatnie ujęcie będzie i tak o kant tyłka.

    Jeśli pierwsze to 1/1000, to drugie 1/60 - wyrobi się. A bywa czasem
    jaśniej. I taki set przydaje się w ciemnym lesie (nie przepalamy nieba
    pomiędzy gałęziami) i w jasnych krajobrazach (mamy czyste cienie).

    Ale i tak nie ma o czym mówić, bo w olku jest ograniczenie do +-1EV

    > W takim wypadku możesz powiedzieć, że to sprzęt porównywalny do G3,
    > który też służył Ci do tego samego ;) hihi :)

    Dokładnie, a wcześniej fuji 2400. A każdy jest lepszy od poprzedniego.

> [...]
    > a dawał mniej niż inni. Najmniejsza matryca, najbardziej dopakowana,
    > okrutnie drogie akcesoria i brak popularności. Ot olek.

    Mała matryca jest dla mnie zaletą, popularność i akcesoria w ogóle nie
    mają dla mnie znaczenia, cena amatorskiej linii jest raczej normalna.
    Normalne aparaty bez niespodzianek z przesadzonym filtrem aa. Jako
    ekwiwalent kontrolowanego pstrykadła pięć Mpx w podróż ep1 jest okej.

    > Te kity kryły najmniejszy obszar, dawały najgorsze parametry jeśli
    > chodzi o kontrolę nad GO, zarówno z dołu jak i z góry przez dyfrakcję.
    > Tanie też nie były tak bardzo - gdzie więc tu ta okazja?

    Kupuje się puszkę, kit i można pstrykać. Jest to małe i ma duże go, co
    jest dla mnie zaletą. Inni tak nie mają. Żadna okazja, po prostu
    spełnianie norm, które sobie założyłem. Alternatywa? G1 i nic więcej.

> [...]
    > najlepszość :)
    > Olek miał swój zestaw opcji, ale niczym wielkim się nie wybijał.

    Bawię się różnymi aparatami, olka nie posiadam, a jednak tak uważam.

    > No tak sobie wymyślili sensor i że najmniejszy z tej klasy aparatów to
    > inna sprawa. IMHO gorzej było zawsze w stosunku do konkurencji pod
    > względem szumu przede wszystkim i było to widoczne.

    W tej klasie wymiarów aparatu szumy są bezkonkurencyjne.
    Jeszcze raz podkreślam - rozmiar i waga jest priorytetem. Pod warunkiem
    zaakceptowania obrazu. Osie przecinają się gdzieś w okolicach g9, a ep1.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ile kremówek zjadł papież?/

  • 37. Data: 2009-07-11 11:36:58
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 10 Lip, 22:14, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > A ile powinien mieć? 2mm?
    > No bez przesady :)

    77mm to dla mnie dużo. chce aparat chowalny w ubranie letnie bez
    zadnych pasków

    > Pokrowiec na zenka :)

    nie jestem koniem żeby nosić uzde na spacerze.

    > "Kup se kompakt".
    > "Kup se kompakt".

    mam kompakt.

  • 38. Data: 2009-07-11 11:45:15
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 10 Lip, 22:16, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > Że niby kompaktów z maciupeńkimi matrycami i niewielkimi szkiełkami nie ma?

    niechce z maciupeńkimi matrycami.
    zdechł szeroki rynek 2/3" a 3/4" i 1" nigdy nie powstały.

    1/1,6" mógłby byc ale w dobrym body i z dobrym softem.
    G10 w obudowie od A650 i z matrycą od Fuji F100.

    narazie jest rzeźbienie w gównie :-]

  • 39. Data: 2009-07-11 11:50:58
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "kibic" napisał

> [...]
    1/1,6" mógłby byc ale w dobrym body i z dobrym softem.
    G10 w obudowie od A650 i z matrycą od Fuji F100.
    ------------------------------------

    Sporo się zmieni jeśli do powszechnego zastosowania wejdą przetworniki
    back-illuminated.

    adam

  • 40. Data: 2009-07-11 14:08:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jul 2009, adam wrote:

> [...]
    [...]
    > Sporo się zmieni jeśli do powszechnego zastosowania wejdą przetworniki

    Co się zmieni w kwestii rozmiaru?
    Bo jak rozumiem zmierzasz w stronę czułości - ale od tego ostrość
    optyki nie wzrośnie.
    Jak ktoś chce dostać np. 3 tysiące pikseli w poziomie, to im
    mniejsze te piksele, tym większy problem. Z optyką.

    pzdr, Gotfryd