  • 41. Data: 2009-07-11 16:30:48
    Temat: Re: To tyle jeśli chodzi o małe, płaskie obiektywy
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    > [...]
    >
    > Co się zmieni w kwestii rozmiaru?
    > Bo jak rozumiem zmierzasz w stronę czułości - ale od tego ostrość
    > optyki nie wzrośnie.
    > Jak ktoś chce dostać np. 3 tysiące pikseli w poziomie, to im
    > mniejsze te piksele, tym większy problem. Z optyką.

    To prawda, w kwestii rozmiaru nic.
    Ale kij ma dwa końce - dlaczego ludzie gonią za większymi matrycami ?
    Głównie z tego powodu, że przy wyższej czułości zachowują się o niebo lepiej
    od małych. Taka też była między innymi przyczyna popularności Sony DSC-F7x7.
    Do niedawna wydawało się, że wszystko pójdzie w kierunku matryc 4/3 lub
    APS-C, a małe skończa w komórkach.
    Optyka wcale tak źle sobie nie radziła i podejrzewam, że gdyby posypały się
    kompakty na małych ale nieszumiących na wysokim ISO matrycach to cały ten
    projekt MFT i okoliczne pomysły mogłyby skończyć na śmietniku.
    Zwłaszcza, że ani Canon ani Nikon niespecjalnie mają interes w wymyślaniu
    bezlustrowych minikonstrukcji, a rynek coś mniejszego od lustra, a mającego
    jakość prawie lustra ssałby ze sporym ciśnieniem.

    No ale to już daleko posunięta dygresja.

    adam

  • 42. Data: 2009-07-12 17:34:01
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    kibic wrote:
    > 77mm to dla mnie dużo. chce aparat chowalny w ubranie letnie bez
    > zadnych pasków

    Więc kup kompakt z wewnętrznym ogniskowaniem. Będzie malutkie i do kieszenii.

    > nie jestem koniem żeby nosić uzde na spacerze.

    No znów, Janko się jakoś nie wstyda takich pokrowców.

    > mam kompakt.

    TO co marudzisz, za aparatem którego nie ma?

    d.

  • 43. Data: 2009-07-12 17:38:44
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    kibic wrote:
    > niechce z maciupeńkimi matrycami.

    Nie chcesz z małymi matrycami, 4/3 to dla Ciebie za duża i już optyka
    gryzie, to co?

    > zdechł szeroki rynek 2/3" a 3/4" i 1" nigdy nie powstały.

    No i po co kolejny rynek z niewiele innymi matrycami. Wyjdzie dwa aparaty
    takie, to znów będą narzekania że coś nie tego.
    Aktualnie podział jest oczywisty - kompakty, w tym ultra kompakty,
    ewentualnie ultra-zoomy którym mała matryca wyjątkowo na rękę. Dużych
    hybryd już prawie nie ma, a po nich dopiero są lustrzanki itd.
    To co piszesz kosztowałoby zbyt wiele by był na to popyt.

    > 1/1,6" mógłby byc ale w dobrym body i z dobrym softem.
    > G10 w obudowie od A650 i z matrycą od Fuji F100.
    >
    > narazie jest rzeźbienie w gównie :-]

    Tobie chyba za dobrze, skoro tyle życzeń zwiastujesz :)

    d.

  • 44. Data: 2009-07-13 06:44:39
    Od: Marx <M...@n...com>

    dominik pisze:

    > Nie chcesz z małymi matrycami, 4/3 to dla Ciebie za duża i już optyka
    > gryzie, to co?
    Olympus mju FF.
    Na klisze sie dalo.
    Na matryce tez sie da, ale nikt nie robi bo drogo. A EP-1 to niby tani
    jest...?

    Moim zdaniem minal czas gdy mozna bylo sprzedac wszystko, rynek juz sie
    nasycil, a przy okazji ceny spadly i technologie sie poprawily.
    Padla bariera cenowa, ktora mowila ze kompakt musi byc tanszy od lustrzanki.
    Dzieki temu przyszedl czas na produkty niszowe takie jak EP-1. Moim
    zdaniem rewolucji nie zrobi, ale jest o nim glosno bo jest pierwszy.
    Jesli zyska co najmniej taka popularnosc jak seria G czy LX (bo tak
    naprawde to z nimi konkuruje a nie z lustrzankami czy zwyklymi
    kompaktami) to pojawienie sie kolejnych modeli w tej niszy jest tylko
    kwestia czasu.
    Obawiam sie jednak ze jako nisza nadal bedzie ignorowana przez czolowa
    trojke C/N/S co niestety nie pozwoli na znaczacy spadek cen.

    Marx

  • 45. Data: 2009-07-13 07:35:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marx pisze:
    > Obawiam sie jednak ze jako nisza nadal bedzie ignorowana przez czolowa
    > trojke C/N/S co niestety nie pozwoli na znaczacy spadek cen.

    Canon coś mąci podobnoż z x1.6 i eq 24-70.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 46. Data: 2009-07-13 08:28:21
    Od: Marx <M...@n...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Canon coś mąci podobnoż z x1.6 i eq 24-70.

    jak nie zobacze to nie uwierze ;)
    Marx

  • 47. Data: 2009-07-13 08:38:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marx pisze:

    > jak nie zobacze to nie uwierze ;)

    A niech sobie zrobi nawet armatkę śnieżną. Może mnie pocałować... :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /postawmy pomnik papieża Polaka w każdej polskiej wsi!/