    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: To tyle jeśli chodzi o małe, płaskie obiektywy
    Date: Sat, 11 Jul 2009 10:55:46 +0200
    Sender: j...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    dominik pisze:

    > A nie za dobrze by Ci było tak? :)
    > I to pewnie jeszcze po przeliczeniu chcesz? :)

    Nie, naprawdę (36-160). Takie sony wymyślił i jest dobre.

    > No właśnie nie, różnią się jeszcze mocno rozmiarem. M39 jest bardzo
    > wąśki z tego powodu, że zasłaniałby dalmierzowi. I tak go widać wizjerze
    > troszkę, ale nie aż tyle co to widać wersję m42.

    Ten do m42 jest właśnie z m39 tylko z innym gwintem i jest wąski, lekki
    i ładnie rysuje choć ma specyficzny zafarb (mam na myśli wersję A).

    > Jakie znów skrócenie czasów?

    Jak to jakie - dwukrotne. Potrzebuję zdjęcia 0 i +2EV, trzecie z serii
    mnie nie interesuje. Pomiędzy pierwszym i drugim chciałbym skok 2EV, a
    tak mam między drugim i trzecim, co daje dodatkowy lag od chwili
    naciśnięcia spustu. Napisałem może niejasno wcześniej. No i wolałbym
    3-4EV, a nie 2.

    > -2, +2, 0 nie ma sensu za bardzo i tak - z ręki jak robisz to masz
    > pomiędzy pierwszym a drugim 16 razy dłuższy czas. Czyli zapewne zdążysz
    > przesunąć porządnie kadr i ostatnie ujęcie będzie i tak o kant tyłka.

    Jeśli pierwsze to 1/1000, to drugie 1/60 - wyrobi się. A bywa czasem
    jaśniej. I taki set przydaje się w ciemnym lesie (nie przepalamy nieba
    pomiędzy gałęziami) i w jasnych krajobrazach (mamy czyste cienie).

    Ale i tak nie ma o czym mówić, bo w olku jest ograniczenie do +-1EV

    > W takim wypadku możesz powiedzieć, że to sprzęt porównywalny do G3,
    > który też służył Ci do tego samego ;) hihi :)

    Dokładnie, a wcześniej fuji 2400. A każdy jest lepszy od poprzedniego.

    > A miał chorobę "coś nam wyszło"? Coś takiego, że był najlepszy w swojej
    > klasie i ludzie na pytanie co, pokazywali olka? IMHO był zawsze droższy,
    > a dawał mniej niż inni. Najmniejsza matryca, najbardziej dopakowana,
    > okrutnie drogie akcesoria i brak popularności. Ot olek.

    Mała matryca jest dla mnie zaletą, popularność i akcesoria w ogóle nie
    mają dla mnie znaczenia, cena amatorskiej linii jest raczej normalna.
    Normalne aparaty bez niespodzianek z przesadzonym filtrem aa. Jako
    ekwiwalent kontrolowanego pstrykadła pięć Mpx w podróż ep1 jest okej.

    > Te kity kryły najmniejszy obszar, dawały najgorsze parametry jeśli
    > chodzi o kontrolę nad GO, zarówno z dołu jak i z góry przez dyfrakcję.
    > Tanie też nie były tak bardzo - gdzie więc tu ta okazja?

    Kupuje się puszkę, kit i można pstrykać. Jest to małe i ma duże go, co
    jest dla mnie zaletą. Inni tak nie mają. Żadna okazja, po prostu
    spełnianie norm, które sobie założyłem. Alternatywa? G1 i nic więcej.

    > W każdym systemie ktoś Ci powie, że ergonomia i rozkład gałeczek jest
    > naj-najszy. To w sporej części przyzwyczajenia, a nie konkretna
    > najlepszość :)
    > Olek miał swój zestaw opcji, ale niczym wielkim się nie wybijał.

    Bawię się różnymi aparatami, olka nie posiadam, a jednak tak uważam.

    > No tak sobie wymyślili sensor i że najmniejszy z tej klasy aparatów to
    > inna sprawa. IMHO gorzej było zawsze w stosunku do konkurencji pod
    > względem szumu przede wszystkim i było to widoczne.

    W tej klasie wymiarów aparatu szumy są bezkonkurencyjne.
    Jeszcze raz podkreślam - rozmiar i waga jest priorytetem. Pod warunkiem
    zaakceptowania obrazu. Osie przecinają się gdzieś w okolicach g9, a ep1.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl