    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: To tyle jeśli chodzi o małe, płaskie obiektywy
    Date: Sat, 11 Jul 2009 09:21:31 +0200
    Sender: j...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    dominik pisze:
    > Jeśli chcesz to kupuj. Dla mnie to kpina wysokiego szczebla, że nie dali
    > ani przyzwoitego LCD ani EVF, a wycenili jak w taki sposób. Inni jeszcze
    > płaczą nad brakiem lampy.
    > Przy tej cenie to jest niepoważne dla mnie.

    Ja się cieszę, bo wszystkich tych rzeczy nie potrzebuję. Lubię
    minimalizm i ubolewam nad ''trybami artystycznymi'' :)
    A cena... no trochę nie mała.

    > Filmy owszem, muszą być lepsze :)

    Nie, wszystko lepsze niż w g9 (nie tylko filmy).

    > No to zmarnujesz ten aparat. Po co Ci małe jak będziesz podpinał pod to
    > rurę + lustrzankowe szkło? Bez sensu.

    Bo nie ma jeszcze 16-80? Poproszę o taką ogniskową...

    > To już lepiej kup jupitera 11 na m39 i ten się znacznie bardziej nadaje :)

    Tylko jest to dokładnie to samo, a różni się jedynie gwintem.

    > Jak masz braketing z 0 +2 -2 to co za problem?

    Problem kolejności. Jest chyba 0, -1, +1, a chciałbym -1, +1, 0. Chodzi
    o skrócenie czasu z (zakładanego) 0,6 sekundy do 0,3. To umożliwi
    jeszcze lepsze robienie hdrów z ręki, nie mam zamiaru pod ten aparat
    podpinać statywu ani razu. Zresztą nie o statyw chodzi a np. wiatr. I
    nie mam na myśli hdrów w sensie rozumianym ogólnie, a odszumienie cieni.

    > G9 to inna klasa, ostatek epoki hybrydowej w takiej postaci. Olek to
    > nowa epoka "coś z lustrzanki, ale prawie jak kompakt". To z pewnością
    > nie jest sprzęt do porównań. Zresztą jedyna różnica w zabrudzeniach, że
    > G9 sobie nie otworzysz od tak.

    Dla mnie to jest sprzęt bardzo porównywalny, bo służyć mi ma do tego
    samego - do łażenia po zabłoconych górach.

    > Nie stał nigdy. Tak to możesz mówić o leice, za którą płaciłeś 10 razy
    > tyle, ale za to dostawałeś sprzęt stoi razy sprawdzony i bez
    > najmniejszej wady. Olek jak inni - ma zarówno tanie badziewie jak i
    > droższe lepsze, jednak ekskluzywnego i 10 razy zawyżonego ceną nie ma.

    Nie pamiętam, żeby któreś lustro olka cierpiało na jakąś chorobę ''coś
    nam nie wyszło''. Kity zawsze miał najlepsze, body najbardziej
    dopracowane i przemyślane. Jedyna choroba ogólna to to nieszczęsne
    dyskwalifikujące AA, dające się we znaki i w ep1, co mnie ten aparat
    zamieni w sprawne 5Mpx (ale też tyle mi wystarczy).

    > O nie, dla mnie to pierwsza poważna wada. Ani na tym kadrować fajnie
    > kompozycyjnie, ani potem oglądać. Bardziej bym się zastanawiał czy
    > lepsze jest 16:10, 16:9 czy 15:10. Nie dziwi mnie że format kinowy
    > wchodzi do monitorów, aparatów - te proporcje są o wiele lepsze. No i
    > jeszcze kwadrat jak już. 4:3 chociaż dobrze wykorzystuje pole obrazowe
    > to jednak ani to kwadrat, ani to porządny prostokąt. Fuj. Po kupnie
    > lustra cieszyłem się z dynamiki, z rozdzielczości, z zmienności
    > obiektywów, ale najbardziej, że nie mam do czynienia już z 4:3.

    Największe problemy mam zawsze z górą/dołem, a nie bokami. Wolę mieć tu
    nadmiar, żeby potem skroić estetycznie chmurki.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl