eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesty oponRe: Testy opon
  • Data: 2023-10-30 12:06:38
    Temat: Re: Testy opon
    Od: RadosławF <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 30.10.2023 o 08:30, J.F pisze:

    >>>>>>>>>>>>> powiedzcie mi - skad on wie, jak szybko jechac?
    >>>>>>>>>>>>> Zawodowy kierowca rajdowy i po prostu wyczuwa kiedy opony puszczają?
    >>>>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>>> Doświadczony kierowca w aucie które zna czuje uślizgi.
    >>>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>> Jeszcze mamy film z zewnątrz ... jakby bez uślizgów jedzie.
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>> Jak auto pójdzie 10cm w bok to na filmie tego nie zobaczysz
    >>>>>>>>>> a dobry kierowca poczuje.
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> A wystarczy mu 10cm?
    >>>>>>>>> Zakrety różne, w każdym inna prędkość dopuszczalna ...
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Jak przejechał bez wpadnięcia w ten śnieg na poboczu to znaczy
    >>>>>>>> że wystarczyło.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Jak najbardziej tak, ale jak przesadzi z predkoscią bardziej, to
    >>>>>>> mu 10cm nie wystarczy.
    >>>>>>
    >>>>>> A on miał przesadzać i rozbić auto czy tylko testować?
    >>>>>>
    >>>>>>> A jesli nie ma nawet 10cm ... to moze za wolno jedzie? :-)
    >>>>>>
    >>>>>> Jak nie było wypadku to znaczy że nie jechał za szybko. :-)
    >>>>>
    >>>>> No wlasnie - a ja sie zastanawiam, na ile wiarygodne są te wyniki
    >>>>> czasów przejazdu.
    >>>>> Jak nie jechal najszybciej jak to jeszcze możliwe, to mało wiarygodne
    >>>>> :-)
    >>>> Jechał najszybciej jak to możliwe/bezpieczne wedle jego oceny.
    >>>
    >>> No właśnie ... subiektywne dość.
    >>>
    >>>>> No i nie wiem - fachowiec taki, co potrafi dopasować predkość do
    >>>>> możliwosci, czy np mial pare okrążen i stopniowo coraz szybciej.
    >>>>>
    >>>>> A kolejna sprawa ... czy to dla mnie istotne, ze jemu wyszło,
    >>>>> ze najlepsza opona, to X?
    >>>>> Ja będe jechal ostroznie, i wszytkie będą dobre,
    >>>>> albo za szybko i auto rozbiję :-(
    >>>>
    >>>> Teoretycznie jak opona X ślizgała się przy 120km/h a inne przy
    >>>> mniejszych prędkościach to X jest najlepsza.
    >>>
    >>> Tak, ale tam kazdy zakret inny. Na jednym 120, na drugim 50, na
    >>> trzecim 80 - i skad wiadomo ile jechac na najszybszy przejazd?
    >>
    >> Jedziesz kilka razy każdym kompletem opon.
    >
    > Jest to jakas koncepcja, ale czy wynik jest wtedy miarodajny
    > dla mnie i calej "szerokiej publiki", ktora przejedzie raz trase, i
    > sie rozbije, lub nie?

    Wynik jest miarodajny.
    Jak jedziesz tam okazyjnie i turystycznie to nie próbujesz bić
    rekordu przejazdu. I jak nie przegniesz z prędkością to się
    nie rozbijesz.

    >>>>> Ale moze tez jestem fachowiec i docenie oponę ktora jest
    >>>>> "przewidywalna" i "stopniowa" :-)
    >>>> Z mojego punktu widzenia trzeba by każda oponę doprowadzić do poślizgu
    >>>> i wybrać taką która wpadnie w poślizg przy najwyższej prędkości.
    >>>
    >>> Tez mi się tak wydaje, ale to dlugi tor, z wieloma zakretami - wiec
    >>> jak to zrobic?
    >>> Pilota obok posadzic, i niech notuje predkosci na kazdym zakrecie,
    >>> a potem drugie okrażenie 10 szybciej, i kolejne coraz szybciej?
    >>
    >> Masz komputer i kamery, a jak masz tak kiepską pamięć to sam nie testuj.
    >
    > Mowisz, ze dasz rade zapamietac kilkanascie (?) zakretów i w który ile
    > wjechac?

    4 komplety opon razy powiedzmy 4 przejazdy to nie jest nie do zapamiętania.

    >>>> Ale ktoś może postawić na przewidywalność. :(
    >>>
    >>> Moze te opony jakos "ostrzegają" ze zaraz sie poslizgnie,
    >>> albo przy niewielkim przekroczeniu slizgają sie niewiele.
    >>
    >> Na ostrzeżenie bm nie liczył, trzeba wykazać się rozumem oraz refleksem
    >
    > Cos takiego on tam sugeruje ustnie.
    >
    >> i odpuścić jak się uślizg zaczyna.
    >
    > Ale czy to nie będzie za późno, bo np przedkosc o 20km/h za duza?

    Ja przy prędkości o 20km/h za dużej nawet w krawężnik nie uderzyłem.
    Z drugiej strony to nie było na śniegu tylko na mokrym asfalcie.
    Ale z trzeciej strony to ja kierowcą rajdowym jednak nie jestem.

    >>>>>>>>> Chyba, ze zaczyna zakręt wolniej, i przyspiesza az do uślizgu ... ale
    >>>>>>>>> znów nie bardzo widać to na filmie.
    >>>>>>>> Na filmie z założenia nic poważnego nie widać. No chyba że masz gdzieś
    >>>>>>>> udokumentowane szybkości nagrywania i odtwarzania.
    >>>>>>> teoretycznie to film powinien być z testów, a nie byle jaki :-)
    >>>>>> Film z testu można zrobić tak aby udowodnić to co się chce.
    >>>>>
    >>>>> Moze wcale nie chce niczego udowadniac, tylko szczerze pokazac ...
    >>>>> swoje subiektywne wrazenia i osiągnięcia ?
    >>>>
    >>>> A w tekście jest że to subiektywna opinia czy jednak realny test
    >>>> na drodze?
    >>>
    >>> Realny test, ale zauwaz, ze zawiera jakies pomiary drogi hamowania,
    >>> czas okrążenia, oraz subiektywne wrażenia.
    >>> I moze nie chce niczego udowadniac, tylko przekazac co wyszło, i co mu
    >>> sie wydaje.
    >>> Ale ten czas okrążenia ... obiektywny, czy bardzo subiektywny?
    >>
    >> Jak jechał raz to subiektywny, jak jechał kilka razy na każdym komplecie
    >> to może być obiektywny. Zauważ to "może być" bo gwarancji nigdy nie masz.
    >
    > No wlaśnie ...
    >
    >>>>>>>>>>>> A jak nie przegnie z prędkością to powinien z uślizgu wyjść.
    >>>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>> Bandy ze sniegu wysokie ... mało miejsca, kruca bomba :-)
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>> Banda ze śniegu lakieru ci nie zetrze, powiedział bym że warunki
    >>>>>>>>>> bezpieczne jeśli nie komfortowe do testów.
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Ale rysy zostaną.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Jak świeży kopny śnieg to nie zostaną.
    >>>>>>>> Z mojego doświadczenia wychodzi że szybciej pachołek zostawi ci ślady
    >>>>>>>> gumy na lakierze niż śnieg.
    >>>>>>>
    >>>>>>> A to niekoniecznie jest swiezy kopny snieg.
    >>>>>>> Szczegolnie, ze jak tyle napadalo, to trzeba bylo usunąc ten z toru
    >>>>>>> ...
    >>>>>>
    >>>>>> Nie ośmieszaj się, jak ci braknie argumentów to zawsze piszesz "że to
    >>>>>> niekoniecznie jest to co inni uważają". Więc udowadniaj że to jest
    >>>>>> to co ty myślisz. :)
    >>>>>
    >>>>> Przeciez nie napadal tak naturalnie. Moze zgarneli troche na boki,
    >>>>> moze tylko wyjezdzili trase - w obu przypadkach to juz nie jest
    >>>>> świeżo spadły puch ...
    >>>>
    >>>> Nie musi być świeżo spadły, ma być kopny czyli miętki a nie twardy
    >>>> i/lub zbrylony.
    >>>
    >>> Jak zgarniali, to sie zbrylił, jak nie zgarniali, ale poleżał, to tez
    >>> się zbrylił.
    >>> A tam miejscami dosc wysoki "nasyp" z boku, a miejscami nie ..
    >>
    >> Zbrylenie następuje od zmian temperatury a nie od zgarniania.
    >
    > Od zgarniania też, chyba, ze wentylatorem zdmuchujesz :-)

    Zwykłe krótkotrwałe zepchnięcie na pobocze bez zmian temperatury
    nie zbryli.

    >> No teoretycznie jak nasypią na poboczu wysoki nasyp to pod tym nasypem
    >> może się zbrylić od nacisku z góry. Ale ciebie interesuje to
    >> na co wpadniesz a nie co jest pod zaspą.
    >
    > Ale zaspa raczej nie jest świeżo spadłą, tylko poleżała troche.
    > Wiec i zmiany temperatury zaliczyła.

    Ale te zmiany muszą być w zakresie dodatnie-ujemne.
    Jak się zmienia z -20 na -10C to nie zbryli.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: