eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesty oponRe: Testy opon
  • Data: 2023-10-30 19:41:07
    Temat: Re: Testy opon
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 30 Oct 2023 12:06:38 +0100, RadosławF wrote:
    > W dniu 30.10.2023 o 08:30, J.F pisze:
    [...]
    >>>>>>>> Jak najbardziej tak, ale jak przesadzi z predkoscią bardziej, to
    >>>>>>>> mu 10cm nie wystarczy.
    >>>>>>>
    >>>>>>> A on miał przesadzać i rozbić auto czy tylko testować?
    >>>>>>>
    >>>>>>>> A jesli nie ma nawet 10cm ... to moze za wolno jedzie? :-)
    >>>>>>>
    >>>>>>> Jak nie było wypadku to znaczy że nie jechał za szybko. :-)
    >>>>>>
    >>>>>> No wlasnie - a ja sie zastanawiam, na ile wiarygodne są te wyniki
    >>>>>> czasów przejazdu.
    >>>>>> Jak nie jechal najszybciej jak to jeszcze możliwe, to mało wiarygodne
    >>>>>> :-)
    >>>>> Jechał najszybciej jak to możliwe/bezpieczne wedle jego oceny.
    >>>>
    >>>> No właśnie ... subiektywne dość.
    >>>>
    >>>>>> No i nie wiem - fachowiec taki, co potrafi dopasować predkość do
    >>>>>> możliwosci, czy np mial pare okrążen i stopniowo coraz szybciej.
    >>>>>>
    >>>>>> A kolejna sprawa ... czy to dla mnie istotne, ze jemu wyszło,
    >>>>>> ze najlepsza opona, to X?
    >>>>>> Ja będe jechal ostroznie, i wszytkie będą dobre,
    >>>>>> albo za szybko i auto rozbiję :-(
    >>>>>
    >>>>> Teoretycznie jak opona X ślizgała się przy 120km/h a inne przy
    >>>>> mniejszych prędkościach to X jest najlepsza.
    >>>>
    >>>> Tak, ale tam kazdy zakret inny. Na jednym 120, na drugim 50, na
    >>>> trzecim 80 - i skad wiadomo ile jechac na najszybszy przejazd?
    >>>
    >>> Jedziesz kilka razy każdym kompletem opon.
    >>
    >> Jest to jakas koncepcja, ale czy wynik jest wtedy miarodajny
    >> dla mnie i calej "szerokiej publiki", ktora przejedzie raz trase, i
    >> sie rozbije, lub nie?
    >
    > Wynik jest miarodajny.
    > Jak jedziesz tam okazyjnie i turystycznie to nie próbujesz bić
    > rekordu przejazdu. I jak nie przegniesz z prędkością to się
    > nie rozbijesz.

    Na wszystkich z badanych opon - taki to miarodajny wynik :-)

    A ponieważ ja sie słabo znam, wiec mogę przegiąc z prędkoscią,
    i auto rozbic - znów na wszyskich z badanych opon :-)

    >>>>>> Ale moze tez jestem fachowiec i docenie oponę ktora jest
    >>>>>> "przewidywalna" i "stopniowa" :-)
    >>>>> Z mojego punktu widzenia trzeba by każda oponę doprowadzić do poślizgu
    >>>>> i wybrać taką która wpadnie w poślizg przy najwyższej prędkości.
    >>>>
    >>>> Tez mi się tak wydaje, ale to dlugi tor, z wieloma zakretami - wiec
    >>>> jak to zrobic?
    >>>> Pilota obok posadzic, i niech notuje predkosci na kazdym zakrecie,
    >>>> a potem drugie okrażenie 10 szybciej, i kolejne coraz szybciej?
    >>>
    >>> Masz komputer i kamery, a jak masz tak kiepską pamięć to sam nie testuj.
    >>
    >> Mowisz, ze dasz rade zapamietac kilkanascie (?) zakretów i w który ile
    >> wjechac?
    > 4 komplety opon razy powiedzmy 4 przejazdy to nie jest nie do zapamiętania.

    opon troche wiecej - 10 kompletów.
    Dla kazdego zakrętu inna predkosc, którą musisz zapamietać z
    poprzedniego przejazdu.
    A potem sobie zresetować pamiec, bo sie opony zmieniają.

    Ale przyglądam sie jeszcze raz - te zakręty dosc łagodne, dlugie -
    może da sie dopasować prędkosć juz w zakręcie ..

    >>>>> Ale ktoś może postawić na przewidywalność. :(
    >>>>
    >>>> Moze te opony jakos "ostrzegają" ze zaraz sie poslizgnie,
    >>>> albo przy niewielkim przekroczeniu slizgają sie niewiele.
    >>>
    >>> Na ostrzeżenie bm nie liczył, trzeba wykazać się rozumem oraz refleksem
    >>
    >> Cos takiego on tam sugeruje ustnie.
    >>
    >>> i odpuścić jak się uślizg zaczyna.
    >>
    >> Ale czy to nie będzie za późno, bo np przedkosc o 20km/h za duza?
    >
    > Ja przy prędkości o 20km/h za dużej nawet w krawężnik nie uderzyłem.

    To skąd wiesz, ze za duzą o 20?

    > Z drugiej strony to nie było na śniegu tylko na mokrym asfalcie.

    No właśnie.

    > Ale z trzeciej strony to ja kierowcą rajdowym jednak nie jestem.

    A z czwartej - jak cie wyrzucilo na sasiedni pas, a tam by ktos jechał
    ..

    >>>>>>>>>>>>> A jak nie przegnie z prędkością to powinien z uślizgu wyjść.
    >>>>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>>> Bandy ze sniegu wysokie ... mało miejsca, kruca bomba :-)
    >>>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>> Banda ze śniegu lakieru ci nie zetrze, powiedział bym że warunki
    >>>>>>>>>>> bezpieczne jeśli nie komfortowe do testów.
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>> Ale rysy zostaną.
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Jak świeży kopny śnieg to nie zostaną.
    >>>>>>>>> Z mojego doświadczenia wychodzi że szybciej pachołek zostawi ci ślady
    >>>>>>>>> gumy na lakierze niż śnieg.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> A to niekoniecznie jest swiezy kopny snieg.
    >>>>>>>> Szczegolnie, ze jak tyle napadalo, to trzeba bylo usunąc ten z toru
    >>>>>>>> ...
    >>>>>>>
    >>>>>>> Nie ośmieszaj się, jak ci braknie argumentów to zawsze piszesz "że to
    >>>>>>> niekoniecznie jest to co inni uważają". Więc udowadniaj że to jest
    >>>>>>> to co ty myślisz. :)
    >>>>>>
    >>>>>> Przeciez nie napadal tak naturalnie. Moze zgarneli troche na boki,
    >>>>>> moze tylko wyjezdzili trase - w obu przypadkach to juz nie jest
    >>>>>> świeżo spadły puch ...
    >>>>>
    >>>>> Nie musi być świeżo spadły, ma być kopny czyli miętki a nie twardy
    >>>>> i/lub zbrylony.
    >>>>
    >>>> Jak zgarniali, to sie zbrylił, jak nie zgarniali, ale poleżał, to tez
    >>>> się zbrylił.
    >>>> A tam miejscami dosc wysoki "nasyp" z boku, a miejscami nie ..
    >>>
    >>> Zbrylenie następuje od zmian temperatury a nie od zgarniania.
    >>
    >> Od zgarniania też, chyba, ze wentylatorem zdmuchujesz :-)
    >
    > Zwykłe krótkotrwałe zepchnięcie na pobocze bez zmian temperatury
    > nie zbryli.
    >
    >>> No teoretycznie jak nasypią na poboczu wysoki nasyp to pod tym nasypem
    >>> może się zbrylić od nacisku z góry. Ale ciebie interesuje to
    >>> na co wpadniesz a nie co jest pod zaspą.
    >>
    >> Ale zaspa raczej nie jest świeżo spadłą, tylko poleżała troche.
    >> Wiec i zmiany temperatury zaliczyła.
    >
    > Ale te zmiany muszą być w zakresie dodatnie-ujemne.
    > Jak się zmienia z -20 na -10C to nie zbryli.

    Imo sie zbryla. Od samego zgarniania pługiem sie zbryla - tylko czy
    tam pługa uzywali?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: