-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.ip-46-21-210-2
09.nette.pl!not-for-mail
From: RadosławF <r...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Testy opon
Date: Mon, 30 Oct 2023 12:06:38 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <uho2dd$7pk$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
References: <beipzvawfp97$.1uuc986sk5cmv$.dlg@40tude.net>
<uh9456$4lr$3$Radoslaw@news.chmurka.net>
<133bhv3fi2rni.19wwmlpqea7iq$.dlg@40tude.net>
<uhapjm$ri6$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
<3v2ln9gd1j3t$.1xk5vxa9i7rxg$.dlg@40tude.net>
<uhbnih$jc9$3$Radoslaw@news.chmurka.net>
<89bl90wmxopt$.1n7lr8brn908b.dlg@40tude.net>
<uhgb3d$iom$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
<i...@4...net>
<uhgjk7$88t$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
<1f4gwdw5x8v2p$.1po85ntvfibby$.dlg@40tude.net>
<uhj69v$f4n$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
<1ev3a0dg5on4k$.1j5xie36bd8uq$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 30 Oct 2023 11:01:01 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Radoslaw";
posting-host="ip-46-21-210-209.nette.pl:46.21.210.209";
logging-data="7988"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:JaUNutFZrUNBjlx9qwr5PN8P8FY=
sha256:PvKXmMagE8o1fzlBE9KGCn9n92yRTL31rQqVQeOcq2s=
sha1:tYHMsJKk2/RwyfZylJ3GpAQzfuE=
sha256:plt5hrWvQ4U2kMSnirQQlITdr5rY3gZseA80AtmpogU=
In-Reply-To: <1ev3a0dg5on4k$.1j5xie36bd8uq$.dlg@40tude.net>
X-Antivirus-Status: Clean
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 231030-0, 30.10.2023), Outbound message
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2717835
[ ukryj nagłówki ]W dniu 30.10.2023 o 08:30, J.F pisze:
>>>>>>>>>>>>> powiedzcie mi - skad on wie, jak szybko jechac?
>>>>>>>>>>>>> Zawodowy kierowca rajdowy i po prostu wyczuwa kiedy opony puszczają?
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Doświadczony kierowca w aucie które zna czuje uślizgi.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Jeszcze mamy film z zewnątrz ... jakby bez uślizgów jedzie.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Jak auto pójdzie 10cm w bok to na filmie tego nie zobaczysz
>>>>>>>>>> a dobry kierowca poczuje.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> A wystarczy mu 10cm?
>>>>>>>>> Zakrety różne, w każdym inna prędkość dopuszczalna ...
>>>>>>>>
>>>>>>>> Jak przejechał bez wpadnięcia w ten śnieg na poboczu to znaczy
>>>>>>>> że wystarczyło.
>>>>>>>
>>>>>>> Jak najbardziej tak, ale jak przesadzi z predkoscią bardziej, to
>>>>>>> mu 10cm nie wystarczy.
>>>>>>
>>>>>> A on miał przesadzać i rozbić auto czy tylko testować?
>>>>>>
>>>>>>> A jesli nie ma nawet 10cm ... to moze za wolno jedzie? :-)
>>>>>>
>>>>>> Jak nie było wypadku to znaczy że nie jechał za szybko. :-)
>>>>>
>>>>> No wlasnie - a ja sie zastanawiam, na ile wiarygodne są te wyniki
>>>>> czasów przejazdu.
>>>>> Jak nie jechal najszybciej jak to jeszcze możliwe, to mało wiarygodne
>>>>> :-)
>>>> Jechał najszybciej jak to możliwe/bezpieczne wedle jego oceny.
>>>
>>> No właśnie ... subiektywne dość.
>>>
>>>>> No i nie wiem - fachowiec taki, co potrafi dopasować predkość do
>>>>> możliwosci, czy np mial pare okrążen i stopniowo coraz szybciej.
>>>>>
>>>>> A kolejna sprawa ... czy to dla mnie istotne, ze jemu wyszło,
>>>>> ze najlepsza opona, to X?
>>>>> Ja będe jechal ostroznie, i wszytkie będą dobre,
>>>>> albo za szybko i auto rozbiję :-(
>>>>
>>>> Teoretycznie jak opona X ślizgała się przy 120km/h a inne przy
>>>> mniejszych prędkościach to X jest najlepsza.
>>>
>>> Tak, ale tam kazdy zakret inny. Na jednym 120, na drugim 50, na
>>> trzecim 80 - i skad wiadomo ile jechac na najszybszy przejazd?
>>
>> Jedziesz kilka razy każdym kompletem opon.
>
> Jest to jakas koncepcja, ale czy wynik jest wtedy miarodajny
> dla mnie i calej "szerokiej publiki", ktora przejedzie raz trase, i
> sie rozbije, lub nie?
Wynik jest miarodajny.
Jak jedziesz tam okazyjnie i turystycznie to nie próbujesz bić
rekordu przejazdu. I jak nie przegniesz z prędkością to się
nie rozbijesz.
>>>>> Ale moze tez jestem fachowiec i docenie oponę ktora jest
>>>>> "przewidywalna" i "stopniowa" :-)
>>>> Z mojego punktu widzenia trzeba by każda oponę doprowadzić do poślizgu
>>>> i wybrać taką która wpadnie w poślizg przy najwyższej prędkości.
>>>
>>> Tez mi się tak wydaje, ale to dlugi tor, z wieloma zakretami - wiec
>>> jak to zrobic?
>>> Pilota obok posadzic, i niech notuje predkosci na kazdym zakrecie,
>>> a potem drugie okrażenie 10 szybciej, i kolejne coraz szybciej?
>>
>> Masz komputer i kamery, a jak masz tak kiepską pamięć to sam nie testuj.
>
> Mowisz, ze dasz rade zapamietac kilkanascie (?) zakretów i w który ile
> wjechac?
4 komplety opon razy powiedzmy 4 przejazdy to nie jest nie do zapamiętania.
>>>> Ale ktoś może postawić na przewidywalność. :(
>>>
>>> Moze te opony jakos "ostrzegają" ze zaraz sie poslizgnie,
>>> albo przy niewielkim przekroczeniu slizgają sie niewiele.
>>
>> Na ostrzeżenie bm nie liczył, trzeba wykazać się rozumem oraz refleksem
>
> Cos takiego on tam sugeruje ustnie.
>
>> i odpuścić jak się uślizg zaczyna.
>
> Ale czy to nie będzie za późno, bo np przedkosc o 20km/h za duza?
Ja przy prędkości o 20km/h za dużej nawet w krawężnik nie uderzyłem.
Z drugiej strony to nie było na śniegu tylko na mokrym asfalcie.
Ale z trzeciej strony to ja kierowcą rajdowym jednak nie jestem.
>>>>>>>>> Chyba, ze zaczyna zakręt wolniej, i przyspiesza az do uślizgu ... ale
>>>>>>>>> znów nie bardzo widać to na filmie.
>>>>>>>> Na filmie z założenia nic poważnego nie widać. No chyba że masz gdzieś
>>>>>>>> udokumentowane szybkości nagrywania i odtwarzania.
>>>>>>> teoretycznie to film powinien być z testów, a nie byle jaki :-)
>>>>>> Film z testu można zrobić tak aby udowodnić to co się chce.
>>>>>
>>>>> Moze wcale nie chce niczego udowadniac, tylko szczerze pokazac ...
>>>>> swoje subiektywne wrazenia i osiągnięcia ?
>>>>
>>>> A w tekście jest że to subiektywna opinia czy jednak realny test
>>>> na drodze?
>>>
>>> Realny test, ale zauwaz, ze zawiera jakies pomiary drogi hamowania,
>>> czas okrążenia, oraz subiektywne wrażenia.
>>> I moze nie chce niczego udowadniac, tylko przekazac co wyszło, i co mu
>>> sie wydaje.
>>> Ale ten czas okrążenia ... obiektywny, czy bardzo subiektywny?
>>
>> Jak jechał raz to subiektywny, jak jechał kilka razy na każdym komplecie
>> to może być obiektywny. Zauważ to "może być" bo gwarancji nigdy nie masz.
>
> No wlaśnie ...
>
>>>>>>>>>>>> A jak nie przegnie z prędkością to powinien z uślizgu wyjść.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Bandy ze sniegu wysokie ... mało miejsca, kruca bomba :-)
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Banda ze śniegu lakieru ci nie zetrze, powiedział bym że warunki
>>>>>>>>>> bezpieczne jeśli nie komfortowe do testów.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ale rysy zostaną.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Jak świeży kopny śnieg to nie zostaną.
>>>>>>>> Z mojego doświadczenia wychodzi że szybciej pachołek zostawi ci ślady
>>>>>>>> gumy na lakierze niż śnieg.
>>>>>>>
>>>>>>> A to niekoniecznie jest swiezy kopny snieg.
>>>>>>> Szczegolnie, ze jak tyle napadalo, to trzeba bylo usunąc ten z toru
>>>>>>> ...
>>>>>>
>>>>>> Nie ośmieszaj się, jak ci braknie argumentów to zawsze piszesz "że to
>>>>>> niekoniecznie jest to co inni uważają". Więc udowadniaj że to jest
>>>>>> to co ty myślisz. :)
>>>>>
>>>>> Przeciez nie napadal tak naturalnie. Moze zgarneli troche na boki,
>>>>> moze tylko wyjezdzili trase - w obu przypadkach to juz nie jest
>>>>> świeżo spadły puch ...
>>>>
>>>> Nie musi być świeżo spadły, ma być kopny czyli miętki a nie twardy
>>>> i/lub zbrylony.
>>>
>>> Jak zgarniali, to sie zbrylił, jak nie zgarniali, ale poleżał, to tez
>>> się zbrylił.
>>> A tam miejscami dosc wysoki "nasyp" z boku, a miejscami nie ..
>>
>> Zbrylenie następuje od zmian temperatury a nie od zgarniania.
>
> Od zgarniania też, chyba, ze wentylatorem zdmuchujesz :-)
Zwykłe krótkotrwałe zepchnięcie na pobocze bez zmian temperatury
nie zbryli.
>> No teoretycznie jak nasypią na poboczu wysoki nasyp to pod tym nasypem
>> może się zbrylić od nacisku z góry. Ale ciebie interesuje to
>> na co wpadniesz a nie co jest pod zaspą.
>
> Ale zaspa raczej nie jest świeżo spadłą, tylko poleżała troche.
> Wiec i zmiany temperatury zaliczyła.
Ale te zmiany muszą być w zakresie dodatnie-ujemne.
Jak się zmienia z -20 na -10C to nie zbryli.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
Najnowsze wątki
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=