-
Data: 2023-10-31 00:14:45
Temat: Re: Testy opon
Od: RadosławF <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 30.10.2023 o 19:41, J.F pisze:
>>>>>>>>> Jak najbardziej tak, ale jak przesadzi z predkoscią bardziej, to
>>>>>>>>> mu 10cm nie wystarczy.
>>>>>>>>
>>>>>>>> A on miał przesadzać i rozbić auto czy tylko testować?
>>>>>>>>
>>>>>>>>> A jesli nie ma nawet 10cm ... to moze za wolno jedzie? :-)
>>>>>>>>
>>>>>>>> Jak nie było wypadku to znaczy że nie jechał za szybko. :-)
>>>>>>>
>>>>>>> No wlasnie - a ja sie zastanawiam, na ile wiarygodne są te wyniki
>>>>>>> czasów przejazdu.
>>>>>>> Jak nie jechal najszybciej jak to jeszcze możliwe, to mało wiarygodne
>>>>>>> :-)
>>>>>> Jechał najszybciej jak to możliwe/bezpieczne wedle jego oceny.
>>>>>
>>>>> No właśnie ... subiektywne dość.
>>>>>
>>>>>>> No i nie wiem - fachowiec taki, co potrafi dopasować predkość do
>>>>>>> możliwosci, czy np mial pare okrążen i stopniowo coraz szybciej.
>>>>>>>
>>>>>>> A kolejna sprawa ... czy to dla mnie istotne, ze jemu wyszło,
>>>>>>> ze najlepsza opona, to X?
>>>>>>> Ja będe jechal ostroznie, i wszytkie będą dobre,
>>>>>>> albo za szybko i auto rozbiję :-(
>>>>>>
>>>>>> Teoretycznie jak opona X ślizgała się przy 120km/h a inne przy
>>>>>> mniejszych prędkościach to X jest najlepsza.
>>>>>
>>>>> Tak, ale tam kazdy zakret inny. Na jednym 120, na drugim 50, na
>>>>> trzecim 80 - i skad wiadomo ile jechac na najszybszy przejazd?
>>>>
>>>> Jedziesz kilka razy każdym kompletem opon.
>>>
>>> Jest to jakas koncepcja, ale czy wynik jest wtedy miarodajny
>>> dla mnie i calej "szerokiej publiki", ktora przejedzie raz trase, i
>>> sie rozbije, lub nie?
>>
>> Wynik jest miarodajny.
>> Jak jedziesz tam okazyjnie i turystycznie to nie próbujesz bić
>> rekordu przejazdu. I jak nie przegniesz z prędkością to się
>> nie rozbijesz.
>
> Na wszystkich z badanych opon - taki to miarodajny wynik :-)
Tak.
Ale oczywiście ktoś zawsze może to podważyć że czynnik ludzki
i najdokładniej to by je w laboratorium zbadali.
> A ponieważ ja sie słabo znam, wiec mogę przegiąc z prędkoscią,
> i auto rozbic - znów na wszyskich z badanych opon :-)
>
>>>>>>> Ale moze tez jestem fachowiec i docenie oponę ktora jest
>>>>>>> "przewidywalna" i "stopniowa" :-)
>>>>>> Z mojego punktu widzenia trzeba by każda oponę doprowadzić do poślizgu
>>>>>> i wybrać taką która wpadnie w poślizg przy najwyższej prędkości.
>>>>>
>>>>> Tez mi się tak wydaje, ale to dlugi tor, z wieloma zakretami - wiec
>>>>> jak to zrobic?
>>>>> Pilota obok posadzic, i niech notuje predkosci na kazdym zakrecie,
>>>>> a potem drugie okrażenie 10 szybciej, i kolejne coraz szybciej?
>>>>
>>>> Masz komputer i kamery, a jak masz tak kiepską pamięć to sam nie testuj.
>>>
>>> Mowisz, ze dasz rade zapamietac kilkanascie (?) zakretów i w który ile
>>> wjechac?
>> 4 komplety opon razy powiedzmy 4 przejazdy to nie jest nie do zapamiętania.
>
> opon troche wiecej - 10 kompletów.
> Dla kazdego zakrętu inna predkosc, którą musisz zapamietać z
> poprzedniego przejazdu.
> A potem sobie zresetować pamiec, bo sie opony zmieniają.
Kierowca to zapamiętuje podświadomie.
To nie jest idiotyczny wierszyk w szkole którego z trudem się
uczysz na pamięć.
> Ale przyglądam sie jeszcze raz - te zakręty dosc łagodne, dlugie -
> może da sie dopasować prędkosć juz w zakręcie ..
Da się ją w zakręcie zmienić.
>>>>>> Ale ktoś może postawić na przewidywalność. :(
>>>>>
>>>>> Moze te opony jakos "ostrzegają" ze zaraz sie poslizgnie,
>>>>> albo przy niewielkim przekroczeniu slizgają sie niewiele.
>>>>
>>>> Na ostrzeżenie bm nie liczył, trzeba wykazać się rozumem oraz refleksem
>>>
>>> Cos takiego on tam sugeruje ustnie.
>>>
>>>> i odpuścić jak się uślizg zaczyna.
>>>
>>> Ale czy to nie będzie za późno, bo np przedkosc o 20km/h za duza?
>>
>> Ja przy prędkości o 20km/h za dużej nawet w krawężnik nie uderzyłem.
>
> To skąd wiesz, ze za duzą o 20?
Bo to moja stała trasa, zawsze tam zwalniałem do 40 a raz byłem
zamyślony i oprzytomniałem jak samochód zaczął się uślizgiwać.
A na budziku było 60km/h jak na prostej.
>> Z drugiej strony to nie było na śniegu tylko na mokrym asfalcie.
>
> No właśnie.
>
>> Ale z trzeciej strony to ja kierowcą rajdowym jednak nie jestem.
>
> A z czwartej - jak cie wyrzucilo na sasiedni pas, a tam by ktos jechał
> ..
To było skrzyżowanie dwupasmówek. Mnie nie wyrzuciło tylko przesunęło
w lewo bo skręcałem w prawo. Nie wpadłem nawet na krawężnik co było
ewidentnym sukcesem.
>>>>>>>>>>>>>> A jak nie przegnie z prędkością to powinien z uślizgu wyjść.
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> Bandy ze sniegu wysokie ... mało miejsca, kruca bomba :-)
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Banda ze śniegu lakieru ci nie zetrze, powiedział bym że warunki
>>>>>>>>>>>> bezpieczne jeśli nie komfortowe do testów.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Ale rysy zostaną.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Jak świeży kopny śnieg to nie zostaną.
>>>>>>>>>> Z mojego doświadczenia wychodzi że szybciej pachołek zostawi ci ślady
>>>>>>>>>> gumy na lakierze niż śnieg.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> A to niekoniecznie jest swiezy kopny snieg.
>>>>>>>>> Szczegolnie, ze jak tyle napadalo, to trzeba bylo usunąc ten z toru
>>>>>>>>> ...
>>>>>>>>
>>>>>>>> Nie ośmieszaj się, jak ci braknie argumentów to zawsze piszesz "że to
>>>>>>>> niekoniecznie jest to co inni uważają". Więc udowadniaj że to jest
>>>>>>>> to co ty myślisz. :)
>>>>>>>
>>>>>>> Przeciez nie napadal tak naturalnie. Moze zgarneli troche na boki,
>>>>>>> moze tylko wyjezdzili trase - w obu przypadkach to juz nie jest
>>>>>>> świeżo spadły puch ...
>>>>>>
>>>>>> Nie musi być świeżo spadły, ma być kopny czyli miętki a nie twardy
>>>>>> i/lub zbrylony.
>>>>>
>>>>> Jak zgarniali, to sie zbrylił, jak nie zgarniali, ale poleżał, to tez
>>>>> się zbrylił.
>>>>> A tam miejscami dosc wysoki "nasyp" z boku, a miejscami nie ..
>>>>
>>>> Zbrylenie następuje od zmian temperatury a nie od zgarniania.
>>>
>>> Od zgarniania też, chyba, ze wentylatorem zdmuchujesz :-)
>>
>> Zwykłe krótkotrwałe zepchnięcie na pobocze bez zmian temperatury
>> nie zbryli.
>>
>>>> No teoretycznie jak nasypią na poboczu wysoki nasyp to pod tym nasypem
>>>> może się zbrylić od nacisku z góry. Ale ciebie interesuje to
>>>> na co wpadniesz a nie co jest pod zaspą.
>>>
>>> Ale zaspa raczej nie jest świeżo spadłą, tylko poleżała troche.
>>> Wiec i zmiany temperatury zaliczyła.
>>
>> Ale te zmiany muszą być w zakresie dodatnie-ujemne.
>> Jak się zmienia z -20 na -10C to nie zbryli.
>
> Imo sie zbryla. Od samego zgarniania pługiem sie zbryla - tylko czy
> tam pługa uzywali?
Skoro są usypane zaspy na poboczu to używali.
Samo użycie pługa nie zbryla.
Pozdrawiam
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=