eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesty oponRe: Testy opon
  • Data: 2023-10-30 08:30:43
    Temat: Re: Testy opon
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 28 Oct 2023 16:42:20 +0200, RadosławF wrote:
    > W dniu 27.10.2023 o 17:30, J.F pisze:
    >>>>>>>>>>>> powiedzcie mi - skad on wie, jak szybko jechac?
    >>>>>>>>>>>> Zawodowy kierowca rajdowy i po prostu wyczuwa kiedy opony puszczają?
    >>>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>> Doświadczony kierowca w aucie które zna czuje uślizgi.
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>> Jeszcze mamy film z zewnątrz ... jakby bez uślizgów jedzie.
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Jak auto pójdzie 10cm w bok to na filmie tego nie zobaczysz
    >>>>>>>>> a dobry kierowca poczuje.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> A wystarczy mu 10cm?
    >>>>>>>> Zakrety różne, w każdym inna prędkość dopuszczalna ...
    >>>>>>>
    >>>>>>> Jak przejechał bez wpadnięcia w ten śnieg na poboczu to znaczy
    >>>>>>> że wystarczyło.
    >>>>>>
    >>>>>> Jak najbardziej tak, ale jak przesadzi z predkoscią bardziej, to
    >>>>>> mu 10cm nie wystarczy.
    >>>>>
    >>>>> A on miał przesadzać i rozbić auto czy tylko testować?
    >>>>>
    >>>>>> A jesli nie ma nawet 10cm ... to moze za wolno jedzie? :-)
    >>>>>
    >>>>> Jak nie było wypadku to znaczy że nie jechał za szybko. :-)
    >>>>
    >>>> No wlasnie - a ja sie zastanawiam, na ile wiarygodne są te wyniki
    >>>> czasów przejazdu.
    >>>> Jak nie jechal najszybciej jak to jeszcze możliwe, to mało wiarygodne
    >>>> :-)
    >>> Jechał najszybciej jak to możliwe/bezpieczne wedle jego oceny.
    >>
    >> No właśnie ... subiektywne dość.
    >>
    >>>> No i nie wiem - fachowiec taki, co potrafi dopasować predkość do
    >>>> możliwosci, czy np mial pare okrążen i stopniowo coraz szybciej.
    >>>>
    >>>> A kolejna sprawa ... czy to dla mnie istotne, ze jemu wyszło,
    >>>> ze najlepsza opona, to X?
    >>>> Ja będe jechal ostroznie, i wszytkie będą dobre,
    >>>> albo za szybko i auto rozbiję :-(
    >>>
    >>> Teoretycznie jak opona X ślizgała się przy 120km/h a inne przy
    >>> mniejszych prędkościach to X jest najlepsza.
    >>
    >> Tak, ale tam kazdy zakret inny. Na jednym 120, na drugim 50, na
    >> trzecim 80 - i skad wiadomo ile jechac na najszybszy przejazd?
    >
    > Jedziesz kilka razy każdym kompletem opon.

    Jest to jakas koncepcja, ale czy wynik jest wtedy miarodajny
    dla mnie i calej "szerokiej publiki", ktora przejedzie raz trase, i
    sie rozbije, lub nie?

    >>>> Ale moze tez jestem fachowiec i docenie oponę ktora jest
    >>>> "przewidywalna" i "stopniowa" :-)
    >>> Z mojego punktu widzenia trzeba by każda oponę doprowadzić do poślizgu
    >>> i wybrać taką która wpadnie w poślizg przy najwyższej prędkości.
    >>
    >> Tez mi się tak wydaje, ale to dlugi tor, z wieloma zakretami - wiec
    >> jak to zrobic?
    >> Pilota obok posadzic, i niech notuje predkosci na kazdym zakrecie,
    >> a potem drugie okrażenie 10 szybciej, i kolejne coraz szybciej?
    >
    > Masz komputer i kamery, a jak masz tak kiepską pamięć to sam nie testuj.

    Mowisz, ze dasz rade zapamietac kilkanascie (?) zakretów i w który ile
    wjechac?

    >>> Ale ktoś może postawić na przewidywalność. :(
    >>
    >> Moze te opony jakos "ostrzegają" ze zaraz sie poslizgnie,
    >> albo przy niewielkim przekroczeniu slizgają sie niewiele.
    >
    > Na ostrzeżenie bm nie liczył, trzeba wykazać się rozumem oraz refleksem

    Cos takiego on tam sugeruje ustnie.

    > i odpuścić jak się uślizg zaczyna.

    Ale czy to nie będzie za późno, bo np przedkosc o 20km/h za duza?

    >>>>>>>> Chyba, ze zaczyna zakręt wolniej, i przyspiesza az do uślizgu ... ale
    >>>>>>>> znów nie bardzo widać to na filmie.
    >>>>>>> Na filmie z założenia nic poważnego nie widać. No chyba że masz gdzieś
    >>>>>>> udokumentowane szybkości nagrywania i odtwarzania.
    >>>>>> teoretycznie to film powinien być z testów, a nie byle jaki :-)
    >>>>> Film z testu można zrobić tak aby udowodnić to co się chce.
    >>>>
    >>>> Moze wcale nie chce niczego udowadniac, tylko szczerze pokazac ...
    >>>> swoje subiektywne wrazenia i osiągnięcia ?
    >>>
    >>> A w tekście jest że to subiektywna opinia czy jednak realny test
    >>> na drodze?
    >>
    >> Realny test, ale zauwaz, ze zawiera jakies pomiary drogi hamowania,
    >> czas okrążenia, oraz subiektywne wrażenia.
    >> I moze nie chce niczego udowadniac, tylko przekazac co wyszło, i co mu
    >> sie wydaje.
    >> Ale ten czas okrążenia ... obiektywny, czy bardzo subiektywny?
    >
    > Jak jechał raz to subiektywny, jak jechał kilka razy na każdym komplecie
    > to może być obiektywny. Zauważ to "może być" bo gwarancji nigdy nie masz.

    No wlaśnie ...

    >>>>>>>>>>> A jak nie przegnie z prędkością to powinien z uślizgu wyjść.
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>> Bandy ze sniegu wysokie ... mało miejsca, kruca bomba :-)
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Banda ze śniegu lakieru ci nie zetrze, powiedział bym że warunki
    >>>>>>>>> bezpieczne jeśli nie komfortowe do testów.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Ale rysy zostaną.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Jak świeży kopny śnieg to nie zostaną.
    >>>>>>> Z mojego doświadczenia wychodzi że szybciej pachołek zostawi ci ślady
    >>>>>>> gumy na lakierze niż śnieg.
    >>>>>>
    >>>>>> A to niekoniecznie jest swiezy kopny snieg.
    >>>>>> Szczegolnie, ze jak tyle napadalo, to trzeba bylo usunąc ten z toru
    >>>>>> ...
    >>>>>
    >>>>> Nie ośmieszaj się, jak ci braknie argumentów to zawsze piszesz "że to
    >>>>> niekoniecznie jest to co inni uważają". Więc udowadniaj że to jest
    >>>>> to co ty myślisz. :)
    >>>>
    >>>> Przeciez nie napadal tak naturalnie. Moze zgarneli troche na boki,
    >>>> moze tylko wyjezdzili trase - w obu przypadkach to juz nie jest
    >>>> świeżo spadły puch ...
    >>>
    >>> Nie musi być świeżo spadły, ma być kopny czyli miętki a nie twardy
    >>> i/lub zbrylony.
    >>
    >> Jak zgarniali, to sie zbrylił, jak nie zgarniali, ale poleżał, to tez
    >> się zbrylił.
    >> A tam miejscami dosc wysoki "nasyp" z boku, a miejscami nie ..
    >
    > Zbrylenie następuje od zmian temperatury a nie od zgarniania.

    Od zgarniania też, chyba, ze wentylatorem zdmuchujesz :-)

    > No teoretycznie jak nasypią na poboczu wysoki nasyp to pod tym nasypem
    > może się zbrylić od nacisku z góry. Ale ciebie interesuje to
    > na co wpadniesz a nie co jest pod zaspą.

    Ale zaspa raczej nie jest świeżo spadłą, tylko poleżała troche.
    Wiec i zmiany temperatury zaliczyła.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: