  • Data: 2011-01-17 22:14:19
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.01.2011 22:46, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Przeczytaj w końcu podany tekst zamiast pisać tu swoje opowieści
    > wskazujące tylko że nie masz pojęcia o czym gadasz.
    Przeczytałem. Sam zresztą cytowałeś ten fragment.
    Uważasz inaczej? "frequent malfunctions" w sprzęcie medycznym mogą być
    normą do której się pracownicy przyzwyczajają?

    > Przeczytaj, leniu, w końcu podany w tym wątku tekst, zamiast popisywać
    > się niewiedzą.
    Specjalnie dla Ciebie zbiór cytatów, bo TY chyba czytasz bezwzrokowo.

    > Błąd zgłaszany przez maszynę nie miał nic wspólnego z zaistniałą
    > rzeczywiście sytuacją.
    Maszyna zgłaszała _jakieś_ _nieznane_ _błędy_ i nikt nie sprawdzał
    dlaczego, tylko uznano to za "stan normalny" co jest imo w sprzęcie
    medycznym niedopuszczalne. (Nie mówiąc o tym, że ja nie będąc
    certyfikowanym projektantem po "dziwnym błędzie" zrobiłbym pełen reset
    systemu, żeby go umieścić w znanym i będącym punktem wyjściowym testów
    stanie początkowym.)

    Therac-25 operators had become accustomed to frequent malfunctions that
    had no untoward consequences for the patient.
    [...]
    After the fifth pause, the machine went into treatment suspend, and a
    hospital service technician was called. The technician found nothing
    wrong with the machine. This also was not an unusual scenario, according
    to a Therac-25 operator.

    Jeszcze raz powtórzę - projektanci zawalili sprawę równo prawdopodobnie
    uważając, że ich maszyna jest bezbłędna - usunęli fizyczne
    zabezpieczenia (cięcie kosztów?) a potem nie chcieli ich wprowadzić.:

    The machine was taken out of service, as radiation overexposure was
    suspected.
    [...]
    and changing the way the computer handled malfunction conditions. In
    particular, treatment was to be terminated in the event of a dose-rate
    malfunction, giving a treatment "suspend."
    [...]
    it did not comply with the directive to change the malfunction pause
    behavior into treatment suspends, instead reducing the maximum number of
    retries from five to three.
    [...]
    requested the installation of an independent system (potentiometer) to
    verify turntable position. AECL did not comply: No independent interlock
    was installed on the Therac-25s at this time.

    Michoo