  • 31. Data: 2009-09-11 09:24:20
    Temat: Re: Test M9
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Sep., 23:15, "aadax" <k...@w...pl> wrote:
    > .......................o podobynch zaletach contax g1 ( o ile sie nie myle ,
    > raczej to nie
    > byl g2) byl w cenie porownywalnej , moze nieznacznie tanszy.
    >
    > nie wiem, czy wszyscy pamiętają. Do contaxa przygotowane było już body
    > cyfrowe - nie ukazało się na rynku. Po wykupie firmy, marka została
    > natychmiast zlikwidowana - do dziś używam do fot b-w contaxa G1 z
    > obiektywami - daje znakomitą ostrość i jakość obrazu.

    contax byl znakomita firma
    g1 zdobyl sobie zankomita renome.
    to byl w klasie aparatow japonskich lexus.
    to byla w owym czasie ( nie tak dawno w sumie ) alternatywa dla leici
    M - wcale nie gorsza , nowoczesniejsza , miala jej zalety i znakomita
    optyke.

    rowniez w klasie srl mial fantastyczne rozwiazania,
    nowatorskie rozwiazanie z AF przez zmiane polozenia plaszczyzny
    filmu , wprawdzie jeszcze wolne , ale gdyby rozwijac dalej , to
    mielibysmy rzyczywiscie ciekawe rozwiazanie funkcjonujace ze
    wszystkimi obiektywami MF.
    Contax to byla elitarna marka - jeszcze wczesniej w czasach
    niemieckich stanowila przeciwwage leici.

  • 32. Data: 2009-09-11 09:33:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Sep., 00:11, nb <n...@n...net> wrote:

    > Dosyć długo żyję, przeszłość zlewa się w jakąś magmę,
    > ale kamienie milowe - cezurki, są wyraźne i, być może,
    > tylko to będę pamiętać nie pamiętając czegokolwiek innego...
    >
    > Powracając do baranów... TA olimpiada to 1972,
    > a w 1974 (również w Mnichowie i to może mylić) była piłka
    > kopana nogami i gdzie nasi nieźle kopali,
    >
    > --
    > nb

    tak to byl leicafelx sl2 olimpic z wygrawerowanymi koleczkami
    olimpijskimi i liczba 1972 o ile pamietam.
    jakas rzadka edycja , a ze w sumie nieuzywany , znalazl sie ktos kto
    za aparat ponad 30-letni z jednym obiektywem zapalcil tyle ile dzisiaj
    kosztuje sredniej klasy aps-c .
    leice w srl cenilem glownie za jedno : matowke - wspanialy duzy jasny
    obraz na matowce . cudownie sie tym komponowalo , nastawialo na
    ostrosc.
    Lustro klapalo cichusienko , miekko , migawka chodzila jak silnik w
    rolls roysie.
    Z ergonomia abslugi nie bylo najlepiej - pod tym wzgledem practici
    byly duzo wygodniejsze , ale nie tak trwale .

    Odkad zapialem tego taiwanskiego samyanga a pod dslr - calkowicie
    manualny , poczulem ponownie niesamowita radosc nastawy recznej w
    obiektywach MF. O ile wybor przyslony jest calkowicei normalny , to
    niestety w oparciu o matowke nie da sie w aps-c nastawic ostrosci.

    Ale gdyby pojawil sie dslr manulany na FF ( jak teraz m9) to sadze ,
    ze znalazlo by sie wielu chetnych.

  • 33. Data: 2009-09-11 09:38:32
    Od: "aadax" <k...@w...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Bzdurą jest twierdzenie, że Contax został zamknięty po wykupieniu. Został
    > kupiony przez Kyocerę w 1983, a zamknięcie miało miejsce w 2005, w tym
    > czasie żadnych zmian właściciela nie było.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > de Fresz

    przepraszam, wydawało mi się, że wykup nastąpił na początku lat 90-tych.
    Chciałbym (jak wiele osób) aby system trwał wiecznie. Pomimo tylu lat i
    różnych, wyprawowych perypetii, upadków, G1 jest w idealnym stanie (brak rys
    na obudowie - tylko delikatne na gumie) w przeciwieństwie do innych
    aparatów. Pozdrawiam

  • 34. Data: 2009-09-11 09:44:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

    0564702991791490

    co chesz od tych butow ?
    do nich jest komentarz.

    po tygodniowej nieobecnosci w domu , kot, ktory jest w zasadzie
    poldziki i rzadko daje sie glaskac ( przyszedl na swiat w hangarze w
    szybowcu , kiedy go tam znalazlem zabralem do domu ) wyrazil swoja
    radosc w ten sposob , ze upolowal ptaka i przynios do domu - taki
    prezent zrobil.
    Tego nigdy wczesniej nie robil i nie robi.
    W jakims sensie nieludzko ludzkie zachowanie.
    Zal mi tego ptaka , gdyz je szanuje -ale taka widac natura-zyje sie z
    zabijania.

    a zdjecie ostre jak brzytwa- wcisnij lupke i trzeba poczekac pare
    sekund.

  • 35. Data: 2009-09-11 10:07:20
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > po krzakach.
    >  I jeszcze to:  http://picasaweb.google.de/fotografie25/Fotki#53579
    06429811806930
    > (łódka na pierwszym planie sztucznie wybielona? o tym gadać,
    > nie o butach)

    na zadnym zdjeciu nic nie jest sztucznie podrobione czy wybielone.
    lodka tez nie jest sztucznie wybielona.
    wszystko jest robione na drodze rachunkowej,
    Rachowanie jest czyms najbardziej naturalnym , juz od pierwszej chwili
    istnienia ludzkosc potrafila rachowac- matka musiala umiec policzyc
    swoje potomstwo, ktorym sie opiekowala , aby nie zgubic.

    tak wiec obrobka przez rachowanie jest bardziej naturalna niz
    malowanie pedzlem
    -powiedzialnym.
    Dla mnie wiec sa to zdjecia robione jedna z najbardziej naturalnych
    technik -technik rachowania.
    ks Tiszner w swojej przezabawnej i przemadrej historii filozofii po
    goralsku pisze o " cyfrowacych ".
    To jakby robione w duchu "cyfrowacych".

    a tak juz od strony technicznej - to zdjecie w tej formie jest duze
    blizsze naturze - w sensie przekazania atmosfery otoczenia niz
    zdjecie nie poddane takim przeliczeniom.

  • 36. Data: 2009-09-11 14:03:47
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

    > I jacht, i samolot chyba, że nie wspomnę o innych zabawkach, którymi co
    > chwilę usiłujesz się chwalić :)
    > A, jeszcze dżez grasz też, do kompletu :)

    Nie traktuj tego jako złośliwości ale uważam że masz jakiś problem,

    pzdr,
    Krzychu

  • 37. Data: 2009-09-11 14:31:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Krzychu pisze:
    > Nie traktuj tego jako złośliwości ale uważam że masz jakiś problem,

    Okej, od dziś nie komentuję największych bzdur wypisywanych przez tego
    pana ani kolejnego rzucania mięsem w ludzi, którzy mają inne zdanie.
    Niech głupota i chamstwo zwycięża, jak to w życiu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 38. Data: 2009-09-11 14:36:28
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 11 Wrz, 16:03, "Krzychu" <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie traktuj tego jako złośliwości ale uważam że masz jakiś problem,

    > Krzychu

    Mam wrazenie ze w stosunku do XXYY, wystepuje zbiorowy mobing.
    Obojetnie czy napisze cos rozsadnego, czy bez sensu. Z przykroscia
    stwierdzam ze jest w dobrym tonie dowalic mu. Wskazuje na to wstawka
    Janka o butach. Musze sie zastanowic dlaczego jego opinie i
    tzw."wypociny" wzbudzaja zbiorowa nienawisc.
    StaM

  • 39. Data: 2009-09-11 14:43:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    StaM pisze:
> [...]
    > Janka o butach. Musze sie zastanowic dlaczego jego opinie i
    > tzw."wypociny" wzbudzaja zbiorowa nienawisc.

    Bo może każdy, kto ma inne zdanie, a nie wycofa się w porę obrzucany
    jest kurwami czy wykpiony w jakiś mało ambitny sposób? Przejrzyj kilka
    wątków i kilka innych grup. Zresztą najlepszy dowód - gościa zbanowali
    wszędzie, gdzie jest moderacja.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /drogie omo, wyprałem i jest czyste, i białe, i wzruszyłem się to piszę/

  • 40. Data: 2009-09-11 15:00:11
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    aadax wrote:
    > .......................o podobynch zaletach contax g1 ( o ile sie nie myle ,
    > raczej to nie
    > byl g2) byl w cenie porownywalnej , moze nieznacznie tanszy.
    >
    > nie wiem, czy wszyscy pamietaj?. Do contaxa przygotowane by?o ju? body
    > cyfrowe - nie ukaza?o sie na rynku. Po wykupie firmy, marka zosta?a

    Z tego co pamiętam pokazało się. I były w dodatku dwa body cyfrowe.
    Obydwa pełnoklatkowe. Możliwe, że nie pojawił się drugi model, tańsza
    wersja.

    wer