  • Data: 2013-07-22 20:10:32
    Temat: Re: Tesla
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 22 Jul 2013 19:47:36 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Proste - nie placisz za akumulatory, tylko wynajmujesz.
    >Przy okazji jestes przywiazany do stacji ladowania ... nie wiem -
    >Tesla, Shell czy Panasonic.

    A gdzie sa te stacje?... Firma ktora oferowala wymienne alumulatory,
    niedawno zbankrutowala.

    Elektryczny samochodto neistety, kompletna utopia. Nei wiem jak w
    Europie, a;le w USA infratsruktura jest w fatalnym stanie. W Nowym
    Jorku, jak jest goraco, apeluje sie do mieszkancow zeby wylaczali
    klimatyzacje, bo siec nei wytrzymuje. Podziemne kable pamietaja
    nieomalze czasy Edisona. W zime, jak posypuje sola chodniki, radzi sie
    aby na spacer wybierac sie z pieskiem. Jak gdzies jest pzrebicie
    izolacji, to pieska usmierci a nie obywatela.

    No i teraz wyobrazmy sobei ze kazdy przychodzi do domu i zaczyna
    ladowac swoj samochod. Obciazenie klimatyzatorem to drabny pryszcz.

    Beriera do nowych technologii jest infrastruktura. Jak nei bedzie
    stacji ladowania (albo wymiany akumulatorow) tak hesto jak teraz sa
    stacje benzynowe, to nic z elektrycznych samochodow nie bedzie. No i
    ktos bedzie musial produkowac ten pard i jakos go przesylac. Ani
    obecne elektrownie tego nie zrobia, ani istniejaca siec nei da rady.
    Kto ma za to wszystko zaplacic? Podatnicy? W imie czego? I ile czasu
    potrwa zanim sie te infrastrukture zbuduje?

    A.L.