  • Data: 2013-07-22 22:56:08
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F wrote:

    > A co powiesz za 50 lat, jak ropy zabraknie ?
    > Biodiesel, bioetanol ?

    > No to u nas sporo lepiej.
    > I klimat umiarkowany, wiec latem w nocy mozna swojego elektryka
    > ladowac bez przeciazania sieci.

    oczywiście tylko może sie okazać że ci jednak przyłącza 50 czy 100 kW nie
    zrobią bo niema mocy w trafo...

    na wsi typowe trafo słupowe to jest ok 150kW i wystarcza ono na ok 10 do 20
    domów.

    > No i co - przesiadziesz sie na konia czy na rower, bo ropa sie jednak
    > kiedys skonczy, wegiel tez :-)
    > Wiec moze warto juz dzis budowac infrastrukture, bo potem bedzie za
    > pozno :-)

    Imho sieć przesyłowa konieczna do masowego ładowania elektryków jest
    podstawowym ograniczeniem rozwoju motoryzacji elektrycznej.

    nawet mi się nie chce liczyć ale prawdopodobnie trzeba by rozbudować sieci
    średniego napięcia (15 20 kV) i odbiorców podpinać bezpośrednio do tej sieci
    przez własne trafo. Tylko że wtedy koszty przyłacza sie robią troszkę duże.

    Sieć elektryczna jak każda inna jest projektowana przy założeniu że nigdy
    nie będzie sytuacji gdy wszystcy pobierają maksymalną moc zapotrzebowaną. W
    przypadku ładowania będzie inaczej.