  • 1. Data: 2013-07-22 00:42:52
    Temat: Tesla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Elektryki coraz blizej ?

    http://consumerist.com/2013/05/15/enough-people-can-
    afford-teslas-70k-electric-car-to-beat-sales-of-audi
    s-bmws-mercedes/

    Tesli S sprzedalo sie 4750, wiecej niz topowych modeli mercedesa, bmw
    i audi (w USA)

    I Tesla buduje stacje ladowania
    http://consumerist.com/2013/05/30/tesla-tripling-its
    -supercharger-station-network-making-cross-country-r
    oad-trips-possible/

    J.

  • 2. Data: 2013-07-22 07:58:21
    Temat: Re: Tesla
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-07-22 00:42, J.F. pisze:

> [...]
    >

    > I Tesla buduje stacje ladowania
    > http://consumerist.com/2013/05/30/tesla-tripling-its
    -supercharger-station-network-making-cross-country-r

    no to kto pierwszy:
    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/tesla-andere-s-
    model-60-kwh-livange/182034727.html

    http://tnij.org/xlnb

  • 3. Data: 2013-07-22 08:06:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 22 Jul 2013 00:42:52 +0200, J.F.

    > Tesli S sprzedalo sie 4750, wiecej niz topowych modeli mercedesa, bmw
    > i audi (w USA)

    Nic dziwnego. To auto jest (IMHO) piękne, ma dobre osiągi i wcale nie tak
    wysoką cenę (w USA). Niestety jak przyjeżdża do nas to wartość skacze o 20
    tys. a dodatkowo waluta zmienia się z dolara na euro, co dyskwalifikuje to
    auto na europejskim rynku. Tymbardziej jest przekreślone w naszym pięknym
    klimacie, nie wspominając o braku infrastruktury do ładowania akumulatorów.

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2013-07-22 11:06:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello megrims,

    Monday, July 22, 2013, 7:58:21 AM, you wrote:

    [...]

    -supercharger-station-network-making-cross-country-r
    oad-trips-possible/
    > no to kto pierwszy:
    > http://suchen.mobile.de/auto-inserat/tesla-andere-s-
    model-60-kwh-livange/182034727.html

    30 minut tankowania po 370km czołgania się z prędkością ekonomiczną...
    Dałoby się wytrzymać. Tylko jeszcze przydałby się własny wiatrak, bo
    dociągnięcie do domu linii o obciążalności 150kW może być trudne.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-07-22 12:40:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
> [...]

    >Dałoby się wytrzymać. Tylko jeszcze przydałby się własny wiatrak, bo
    >dociągnięcie do domu linii o obciążalności 150kW może być trudne.

    Zaplacisz, dociagna. I potem podatkiem obloza.

    Ale do domu nie potrzebujesz 150kW, rzadko sie zdarza ze z jednej
    trasy w druga jedziesz.
    Spokojnie moze sie 8h ladowac.

    Inna sprawa ze nie pogardzilbym malym spalinowym agregatem w
    elektrycznym samochodzie, ot tak na wypadek dluzszych tras czy
    kumulacji..

    J.

  • 6. Data: 2013-07-22 12:54:42
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Jul 2013 08:06:19 +0200, Myjk napisał(a):

    > Tymbardziej jest przekreślone w naszym pięknym
    > klimacie

    He he, wlasnie sobie wyobrazilem odpalanie go na kable :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 7. Data: 2013-07-22 14:48:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 22.07.2013 12:40, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Inna sprawa ze nie pogardzilbym malym spalinowym agregatem w
    > elektrycznym samochodzie, ot tak na wypadek dluzszych tras czy kumulacji..

    Hammerhead Eagle i-Thrust ? ;->

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 8. Data: 2013-07-22 15:07:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, July 22, 2013, 12:40:43 PM, you wrote:

    -supercharger-station-network-making-cross-country-r
    oad-trips-possible/
    model-60-kwh-livange/182034727.html
    > Zaplacisz, dociagna.

    140PLN za 1kW mocy zainstalowanej - o ile się nie mylę. 21 kPLN za
    "warunki".

    > I potem podatkiem obloza.

    Specjalne liczniki, pajęczarstwo...

    > Ale do domu nie potrzebujesz 150kW, rzadko sie zdarza ze z jednej
    > trasy w druga jedziesz. Spokojnie moze sie 8h ladowac.

    Ale to też jakieś 10kW ciągłej mocy...

    > Inna sprawa ze nie pogardzilbym malym spalinowym agregatem w
    > elektrycznym samochodzie, ot tak na wypadek dluzszych tras czy
    > kumulacji..

    Ale to przekreśla trochę ideę. Mi się cały czas marzy turbina gazowa w
    hybrydzie współpracująca z dużym akumulatorem właśnie. Idealne
    warunki pracy. Tak ze 20-30kW, włączająca się gdy 2/3 energii zostanie
    zużyte.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2013-07-22 15:16:32
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-07-22 12:40, *J.F* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Inna sprawa ze nie pogardzilbym malym spalinowym agregatem w
    > elektrycznym samochodzie, ot tak na wypadek dluzszych tras czy kumulacji..

    Opel Ampera / Chevrolet Volt :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 10. Data: 2013-07-22 15:22:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F,

    >140PLN za 1kW mocy zainstalowanej - o ile się nie mylę. 21 kPLN za
    >"warunki".

    Zwroci ci sie w kosztach paliwa po paru latach :-)

    Poza tym my tu o samochodzie za 300 tys zl - bedziesz zalowal na garaz
    ? :-)

    >Ale to też jakieś 10kW ciągłej mocy...

    Czyli minimalna moc doprowadzona ? (16A na faze).

    >Ale to przekreśla trochę ideę.

    Nie, czemu, 300km zasiegu (liczyc sie z tym ze po latach spadnie do
    150), a w razie czego normalny samochod.

    >Mi się cały czas marzy turbina gazowa w
    >hybrydzie współpracująca z dużym akumulatorem właśnie.

    Turbina czy ogniwo paliwowe - kwestia techniczna, byleby sie dalo
    dotankowac szybko w trasie.

    Kiedys mi sie spodobaly akumulatory Na-S - to tez by mozna tankowac na
    stacjach

    >Idealne warunki pracy. Tak ze 20-30kW, włączająca się gdy 2/3 energii
    >zostanie
    >zużyte.

    Z tym ze ja to jednak chce zazwyczaj pradem z gniazdka tankowac.

    J.