  • Data: 2014-05-04 19:39:54
    Temat: Re: Teneryfa moim okiem
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Sonntag, 4. Mai 2014 11:57:28 UTC+2 schrieb Jacek Zych:
    > IMHO dyskusja nad tym, czy fotografie maja taka czy sraką rozdzielczość wobec
    >faktu oglądania ich w milionie rożnych warunków oświetleniowych i na setkach >mniej
    lub bardziej szmatławych matryc jest jak rozmowa o smaku ciastka >oglądanego przez
    zasmarkaną szybę. Tyle w temacie podniecania się rozdziałką i >rozpiętości totalnych
    prac prezentowanych w internecie.

    nie mozna usprawiedliwiac obnizenia jakosci , czy tez dobierania jakosci zdjecia do
    najgorszego sprzetu na jakim moga byc one ogladane.
    przeciwnie , nalezaloby sie starac je pokazac na sprzecie najlepszym - bo na taklim
    przeciez tez moze byc ogladane.
    to jest przeciez przekaz na sposob obrazu - dlaczego mam go ograniczac?
    jakbys z opisu literackiego wyjal co drugie slowo.
    owszem w sms-sie jest to usprawiedliwione , ale i text nie jest literacki.

    w temacie rozdzielczosci
    to jest roznica czy jakis element rzeczywistosci pokazesz na 1 pixelu czy na 10-ciu
    roznych.
    walor tonalny jest przenoszony przez rozdzielczosc.

    to jest taki motyw, ze tonalnosc , kolorystyka , kompozycja odgrywaja decydujaca
    role.
    co innego np w fotografi reportazowej , pies z kulawa noga nie potrzebuje glebi
    blekitu jesli zdjecie ma jakis ladunek tresciowy.
    tutaj walor plastyczny staje sie trescia.

    przyklad :
    na malej rozdzielczosci:

    http://spherapan.vot.pl/mala.html

    chwile czekac .

    na wysokiej:

    http://spherapan.vot.pl/131/131.html

    dopiero jesli sie zobaczy roznice , wtedy sie widzi co sie traci przez zmniejszanie
    wymiarow.
    ograniczajac wielkosc wiele sie traci.

    zdjecia krajobrazu to sa akurat takie motywy , ze jest o co walczyc w zakresie
    kolorystyki i rozdzielczosci tonalnej. w reportazu z bijatyki na majdanie nawet by mi
    do glowy nie przyszlo o cos takiego pytac.