  • Data: 2014-05-05 08:51:16
    Temat: Re: Teneryfa moim okiem
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Montag, 5. Mai 2014 00:04:57 UTC+2 schrieb Krzysztof Halasa:

    > Krop, zwłaszcza w połączeniem z krótkim obiektywem (np. wspomnianym
    >
    > 28-70).
    >

    > Moim zdaniem 2000 px to obecnie nie jest żadne "nawet", absolutne
    >
    > minimum (dla prawdziwych zdjęć, nie jakichś ikonek) to jest 1920x1080,

    tak , jest tez tak uwazam.
    techniczne mozliwosci prezentacji takich zdjec dzisiaj sa zupenie inne niz przed
    kilku laty. transfer danych tez mamy odpowiednio szybki.

    na zdjeciu np 2000*1000 px jest 4 razy wiecej detali niz na 1000*500 px

    i to widac ogladjac zdjecia. Szczegolnie jesli ladnie sie je obrobi.

    Redukcje wielkosci zdjec ja nazywam " cyganieniem".
    jesli sie chce jakies bledy , niedoskonalosci ukryc to sie redukuje wielkosc zdjc . Z
    drugiej strony jesli chce sie pokazac bogactwo formy , to nalezy powiekszyc-
    szczegolnie panoramy. I tu wlasnie wychodza umiejetnosci warsztatowe albo i braki
    autora.

    te zdejcia sa na tyle bogate walorowo , ze jest grzechem pozbywanie ich tego co w
    nich najcenniejsze.