  • Data: 2014-05-04 20:15:19
    Temat: Re: Teneryfa moim okiem
    Od: Jacek Zych <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W zasadzie ze wszystkim zgadzam się teoretycznie. Nie zmienia to faktu, ze przekonany
    jestem, ze jakakiejkolwiek rozdzielczosci zdjecia beda zamieszczone - wiekszosc z
    dyskutujacych tu grupowiczow nie zobaczy polowy tego, co na obrazie jest. Jak by nie
    bylo - monitor jest koncowym urzadzeniem warunkującym parcepcję oglądanego obrazu, a
    sadzac z rozmow na grupie typu "jaki najlepszy monitor do 500 zł" uzytkownicy tychze
    moga jedynie domyslac sie, co na tych fotach jest. Z doswiadczenia zawodowego śmiem
    twierdzic, ze wiecej niz 95 uzytkownikow nie profiluje monitorow - skutek - jak
    wyzej.

    Co do przykladowego kosciola - poogladalem to na PowerMacu 15" z retina i na 27 iMacu
    - i powiem ci, ze jakbym nie wiedzial, ze to różne rozdziałki - różrnicy bym nie
    zauważył. Powiem nawet że na Retinie w ogóle nie widzę.

    Ad rem. Pewnie, że należy równać w górę a nie w dół. Sam systematycznie co kilka lat
    zwiekszam rozdzielczość wkładanych na bloga fot. W dyskusjach nad tematem fajnie
    byloby się pochylić bardziej nad kadrem, tematem i spójnością całej serii niż nad
    tym, czy foty mają 600, 1000 czy 2000 piks. I wiem - na większych byłoby łatwiej, ale
    jest jak jest :)

    pozdrówka

    Jacek

    --------------->www.jacekzych.pl<-------------

    W dniu niedziela, 4 maja 2014 19:39:54 UTC+2 użytkownik XX YY napisał:

    >faktu oglądania ich w milionie rożnych warunków oświetleniowych i na setkach >mniej
    lub bardziej szmatławych matryc jest jak rozmowa o smaku ciastka >oglądanego przez
    zasmarkaną szybę. Tyle w temacie podniecania się rozdziałką i >rozpiętości totalnych
    prac prezentowanych w internecie.

    > nie mozna usprawiedliwiac obnizenia jakosci , czy tez dobierania jakosci zdjecia do
    najgorszego sprzetu na jakim moga byc one ogladane.

    > przeciwnie , nalezaloby sie starac je pokazac na sprzecie najlepszym - bo na taklim
    przeciez tez moze byc ogladane.

> [...]
    >
    > jakbys z opisu literackiego wyjal co drugie slowo.
    >
    > owszem w sms-sie jest to usprawiedliwione , ale i text nie jest literacki.
    >

    > w temacie rozdzielczosci
    >
    > to jest roznica czy jakis element rzeczywistosci pokazesz na 1 pixelu czy na 10-ciu
    roznych.

    > walor tonalny jest przenoszony przez rozdzielczosc.
    >

    > to jest taki motyw, ze tonalnosc , kolorystyka , kompozycja odgrywaja decydujaca
    role.

    > co innego np w fotografi reportazowej , pies z kulawa noga nie potrzebuje glebi
    blekitu jesli zdjecie ma jakis ladunek tresciowy.

    > tutaj walor plastyczny staje sie trescia.
    >

    > przyklad :
    >
    > na malej rozdzielczosci:
    >

    > http://spherapan.vot.pl/mala.html
    >

    > chwile czekac .
    >

    > na wysokiej:
    >

    > http://spherapan.vot.pl/131/131.html
    >

    > dopiero jesli sie zobaczy roznice , wtedy sie widzi co sie traci przez zmniejszanie
    wymiarow.

    > ograniczajac wielkosc wiele sie traci.
    >

    > zdjecia krajobrazu to sa akurat takie motywy , ze jest o co walczyc w zakresie
    kolorystyki i rozdzielczosci tonalnej. w reportazu z bijatyki na majdanie nawet by mi
    do glowy nie przyszlo o cos takiego pytac.