    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
    Date: Wed, 5 Jun 2024 11:12:56 +0200
    <v2qs56$csv$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v32b20$kan$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v3dgct$5ou$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v3kjun$mvr$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v3ml6c$bv8$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <qzzg5v6hi4zn$.1x3wmz330cf88.dlg@40tude.net>
    <v3o78v$qag$1$niusy.pl@news.chmurka.net>

    On Wed, 5 Jun 2024 01:16:36 +0200, io wrote:

    > Może, ale Piotrek Gałka potwierdził, że jemu chodziło jednak o to, by
    > 'użytkownik nie mógł wgrać swojego oprogramowania o co zapytałem, bo
    > producent bierze odpowiedzialność'.

    Może i tak trzeba ... no widzisz, wynajmiesz jakis hackerów, pogrzebią
    w programie, odblokują pociąg, a potem bedzie miał pociąg wypadek ...

    > Więc widzisz, że się da.

    Tylko druga część, czyli zamiana danych na video.
    No i pecet ma szybki procesor, a nie oszczędny.

    >Najwyżej całą płytę wymienisz.

    połowa ceny telewizora ....

    > No ale ... to
    > byś musiał 'wziąć odpowiedzialność za produkt' jak to Piotrek 'obiecuje'
    > a co w rzeczywistości nie ma miejsca. Inaczej to blokowanie wgrywania
    > jest tylko działaniem ograniczającym nabywcę.

    Albo zabezpieczeniem się przed zalewem reklamacji, wirusów itp.

    > Tak w ogóle, to rzecz jest raczej w zaprzestaniu nadawania w
    > dotychczasowym standardzie a nie braku obsługi nowego. Nie byłoby

    Jakby TV odbierał nowy, to nie by nie było problemu.
    Stare TV nie odbierają, bo za ich produkcji nowy standard jeszcze nie
    istniał.

    A na dwa rownoległe kanały nie ma miejsca w eterze.

    > przecież dla ludzi dziwnym, że sprzęt nie działa z czymś nowym, ale jak
    > im źródełko sygnału całkiem 'wyschło' to właściwie możesz sobie tylko
    > pogadać jak to 'producenci nie wzięli odpowiedzialności za produkt' co
    > wyszło przy tej okazji.

    Może po prostu o innej odpowiedzialnośći mowa :-)

    > A zaprzestano dla 30% pasma, co raczej nie
    > uzasadnia globalnych wydatków na odtworzenie możliwości odtwarzania.
    > Propagandę w postaci TVP nam tylko wciskali przez jakiś czas w starym
    > standardzie.

    nie rozumiem - skąd te 30%?

    > No tylko że to nie dzięki producentowi telewizora mamy dekodery.

    Bedzie wymóg, to mogą produkować i dekodery :-)

    > Ale, że zakażą używania? :-)

    Nie, ale dekodery do nowego standardu będą miały wyjscia w nowym,
    lepszym systemie, a TV będzie miał wejscia w starym ...

    > No nie wiem, ja jakoś wydawałem 3,5tys kiedyś dawno.

    Patrz raczej ile nowy kosztuje. A cena ... średnia pensja?

    > Ciągle w temacie 'producent nie wziął odpowiedzialności'.

    Wziął. Przez 2 lata. Choc nie - jak zbijesz, to nie wziął.

    Ale znów - Ty może sobie wymienisz, ja może też, a 95% nie wymieni, bo
    fachowiec jak poda cenę, to pójdą do sklepu po nowy ...

    > Bo takie wybieramy.

    Nie mam wyboru.

    >Masz telefony zorientowana na łatwy serwis (a także open hardware)

    które ?

    > ale jak dostajesz gwarancję to niekoniecznie interesuje Cię by cokolwiek naprawiać.

    Ale gwarancja się kiedyś konczy, a bateria zuzywa, a wyświetlacze się
    tłuką.

    > Ale panel się zepsuł! Taka płytka czuła na dotyk. Nie z używania. Nie
    > pamiętam już ile miała kosztować, ale wolałem zrezygnować z jej wymiany
    > bo wystarczyło tylko odłączyć.

    "wieża" ma pewnie części sporo, to taki panel móglby być niedrogi.

    Ale juz TV współczesny ma podzespołów raptem kilka.
    podejrzewam, ze matryca stanowi ze 70% kosztu.

    > Zaprogramuję to, co jest otwarte i mnie interesuje. Wiadomo, że nie będę
    > programował wszystkiego.

    Otwarte i udokumentowane, i może da się prosto małe zmiany wprowadzić,
    a może wcale nie ... a duze zmiany, to duży wysiłek programistó.

    > Od biznesowego celu zależy. Jak producent jest zainteresowany by jego
    > sprzęt był używany w różnych zastosowaniach to tak go projektuje i
    > sprzedaje, np procesory.

    A producenci innych sprzętów są zainteresowani tym, żeby było taniej.
    Więc zamawiają specjalizowwany układ, ale jeden, tzn jeden układ ma
    wszystko, co jest do dekodera czy TV potrzebne.
    Za to zamawiają milion szt. Z widokiem na 10 mln.

    > Jak tylko konkretne zastosowania to masz np
    > latarkę z upierdliwym przełączaniem trybów migania by w instrukcji nie
    > musiało pisać, że trzeba dłużej przytrzymać by tryb zmienić. Dawno bym
    > to sobie tak zaprogramował, gdybym wiedział jak się do tego sprzętu dobrać.

    Ale może nie da się dobrać.
    Bo tam nie ma uC z Epromem tylko parę bramek sprytnie połączonych.
    Albo tranzystorów.

    > Ale, że podczas palenia się procka pożar w domu wzniecę? Nie, tak się
    > one nie palą :-)

    Jesteś pewien ? :-)

    > Moduł komunikacji wlutowują w postaci ESP zaprogramowanego na Tuya,
    > można wlutować swój.

    ESP, to chyba można przeprogramować.

    No cóż, może jacys amatorzy, nie stać ich na milion sztuk :-)

    A 99% nabywców i tak sobie nic nie zmieni, więc po co przepłacać.

    J.