  • 31. Data: 2012-02-07 16:19:44
    Temat: Re: Takie tam o pikselach
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-07 16:22:29 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Jakiej pamięci? Pamięci tanie jak snickersy, dołożyłem sobie ostatnio
    > do 16GB. Na xp, żeby było śmiesznie.

    Napisz to samo o pamięci dyskowej... :-P

    > http://as.elte-s.com/temp/resize/200procent.jpg
    > Czy to jest ledwo, czy nie ledwo, nie mnie oceniać. Każdy oczy ma i
    > widzi - jak komuś nie zależy, po co kombinować.

    No dobra, to je teraz poproszę żebyś wziąż cały kadr z obu zdjęć i
    umieścił go w galerii www. No dobra, żeby nie być takim, pokaż mi te
    szczegóły na wydruku A3. Niech będzie skadrowane nawet do 70%
    oryginału. Fajne detale można wtedy zobaczyć, nie?

    > Ale_nadal_dużo_lepsze.

    Dopiero po pewnym nakładzie pracy. Niech będzie, że niewielkim. I
    później te ochy i achy nad naszymi zdjęciami oglądanymi na biurowych
    monitorkach, czy inszych lapkach w rozmiarze 1000x700 px... ;-)

    de Fresz

  • 32. Data: 2012-02-07 16:38:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-07 16:34, Waldek Godel pisze:
    > Kto bogatemu zabroni...

    Łał, trzysta złotych, kawał kasy...

    > A teraz zobacz sobie ile masz dostępnej pamięci fizycznej.

    Wystarczająco dużo na obróbkę zdjęć 500MPx :)
    Dla szopa najważniejsze jest to, że mam 14GB dysku o transferze
    rzeczywistym 1GBps.

    --
    pozdrawia Adam
    /moja głowa jest bardzo cenna, gdzie kupię folię ochronną na czoło?/

  • 33. Data: 2012-02-07 16:50:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-07 17:19, de Fresz pisze:
> [...]
    > umieścił go w galerii www. No dobra, żeby nie być takim, pokaż mi te
    > szczegóły na wydruku A3. Niech będzie skadrowane nawet do 70% oryginału.

    Może idźmy dalej - większość ślubów można zrobić komórką. I co z tego?
    Czy ja każę robić ludziom śluby komórką? Albo czy każę pomniejszać duże
    pliki? Pokazałem pewien zysk z pewnej sytuacji i to wszystko. Zysk na
    zaprzeczenie głupich teorii powtarzanych jak mantra przez większość.
    Można sobie popatrzyć i to wszystko - nikt nic nie każę.

    Wiem jedno: to mój ostatni tu wywód teoretyczny nad czymkolwiek. Nie z
    obrażalstwa, trochę mi się to znudziło, a trochę nie ma już po co -
    pokaże się jeden przypadek, zaraz pojawi się tysiąc przypadków, które
    będą chciały udowodnić, że jest inaczej. Dla sportu, bo tak. Nie mam
    ochoty odchodzić stąd jak kilku fajnych ludzi, ale na dyskusje
    teoretyczne szkoda już czasu. Właściwie od lat sprowadzają się do
    jednego - zapowiada się nowość, każdy narzeka jaka beznadziejna i jak
    kiedyś to było dobrze. I to nie tylko tu, po forach foto, wszędzie to
    widzę. Ot, taka starcza dziecinada. Albo po prostu ogólne zmęczenie
    materiałem połączone z frustracją - kiedyś byłem gościu z lufą, teraz
    każdy tak ma.
    Najfajniejsze jest to, że wiedza fizyczna w fotografii rzeczywiście
    stała kiedyś wyżej. Teraz najczęściej mamy czyste audiofilstwo i
    wydajemisię. I rozprawianie nad kształtem wizjera.

    --
    pozdrawia Adam
    /czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, co to są te kompleksy?/

  • 34. Data: 2012-02-07 17:23:29
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 07 Feb 2012 17:38:36 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Łał, trzysta złotych, kawał kasy...

    > Wystarczająco dużo na obróbkę zdjęć 500MPx :)
    > Dla szopa najważniejsze jest to, że mam 14GB dysku o transferze
    > rzeczywistym 1GBps.

    kolega chyba nie zrozumiał.. ważne jest porównanie z tym co było przedtem.

    Podpowiedź: XP x86 obsługuje maksymalnie 3 GB, reszta leży odłogiem. No
    chyba, że jesteś jednym z pięciu użytkowników na świecie którzy używają XP
    x64 ;-)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 35. Data: 2012-02-07 17:25:26
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-02-07 17:50, Janko Muzykant pisze:
    > Wiem jedno: to mój ostatni tu wywód teoretyczny nad czymkolwiek.

    Z całym szacunkiem, ale gdzie Ty tu widzisz wywód teoretyczny?
    Pokazałeś przykład jak najbardziej praktyczny, nie poparty teorią.

    Na moją ostatnią (wydaje mi się, że konstruktywną) propozycję nie zareagowałeś.
    Wolałeś obszczekać de Fresza.

    --
    Mirek

  • 36. Data: 2012-02-07 17:48:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-07 18:23, Waldek Godel pisze:

    > kolega chyba nie zrozumiał.. ważne jest porównanie z tym co było przedtem.

    Kolega chyba nie zrozumiał - 14GB dysku mieści się w 14 GB ramu :)

    > Podpowiedź: XP x86 obsługuje maksymalnie 3 GB, reszta leży odłogiem. No
    > chyba, że jesteś jednym z pięciu użytkowników na świecie którzy używają XP
    > x64 ;-)

    Podpowiedź: RamDiskPlus.

    Jeśli chodzi o zastosowania ramu operacyjnego w większej ilości niż 2GB,
    nie mam takowych. Natomiast dla dysku w ramie, mam takowych dużo.

    --
    pozdrawia Adam
    /a patronem mym święty Niedaś i błogosławiona Nieochota.../

  • 37. Data: 2012-02-07 17:53:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-07 18:25, John Smith pisze:
    > Z całym szacunkiem, ale gdzie Ty tu widzisz wywód teoretyczny?
    > Pokazałeś przykład jak najbardziej praktyczny, nie poparty teorią.

    Teorii o uśrednianiu jest od groma. Ale niech będzie, niech to będzie
    wywód praktyczny (choć ostatnio dość się nasłuchałem, że ''pstrykanie
    pikseli'' jest wyłącznie teorią).

    > Na moją ostatnią (wydaje mi się, że konstruktywną) propozycję nie
    > zareagowałeś.

    Bo od kilku godzin jest już ciemno, a wolałbym to powtórzyć w podobnych
    warunkach.

    > Wolałeś obszczekać de Fresza.

    No obszczekałem aż buda zatrzeszczała...

    --
    pozdrawia Adam
    /żyć pełnią życia czy przygotowywać się do zdrowej śmierci - oto jest

  • 38. Data: 2012-02-07 17:58:22
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Podpowiedź: RamDiskPlus.

    Brzmi interesująco... (sam właśnie myślałem nad dokupieniem
    RAM-u z demobilu).

    A jak taki RAMDisk przechodzi hibernację? (bo u mnie to podstawa
    działania :) Hibernuje się bezproblemowo na dysku (ale wówczas ile by
    to trwało?), czy jednak zeruje i w następnej sesji zakłada się od nowa?

    (chyba sam sobie odpowiedziałem... :))

    Mariusz [mr.]

  • 39. Data: 2012-02-07 18:34:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 07 Feb 2012 18:48:49 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Kolega chyba nie zrozumiał - 14GB dysku mieści się w 14 GB ramu :)

    Nie, nie podejrzewał...

    > Podpowiedź: RamDiskPlus.

    Można, choć to rzeźba w Callais. Dużo lepsze rezultaty daje SSD. Trochę
    droższe, to fakt. Ale to już nie na tą grupę.

  • 40. Data: 2012-02-07 18:42:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-07 19:34, Waldek Godel pisze:
    > Można, choć to rzeźba w Callais. Dużo lepsze rezultaty daje SSD. Trochę
    > droższe, to fakt. Ale to już nie na tą grupę.

    No właśnie już zacząłem pisać w tamtym poście ''ps. mam także ssd'', ale
    pomyślałem, że może nie padnie, co padło :)
    Otóż mam i niestety, nie wyciąga 1GB. Zwłaszcza przy zapisie, w praktyce
    jest znacznie słabiej niż w radosnych testach producentów.
    Jest mi dobrze z XP i z ramdyskiem, ale nie namawiam. Co najwyżej
    znajomi trochę się dziwią, jak komputer startuje w paręnaście sekund, a
    szop w dwie.
    Tak, wiem że można komputera nie wyłączać albo usypiać... Itd. Zwykle w
    tym miejscu zaczynają się jałowe dyskusje :)

    --
    pozdrawia Adam
    /zamiast telewizora oglądam pralkę - program ten sam, a jeszcze pierze/