  • 11. Data: 2012-02-07 08:35:09
    Temat: Re: Takie tam o pikselach
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-06 20:47:29 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > A o co się założymy, że gdy wezmę jakąś dobrą matrycę 24Mpx, dobry
    > obiektyw, w praktyce dostanę to samo?

    Ja Ci mogę dobry obiad postawić. Problem w tym, że ciężko jest znaleźć
    na rynku aparatów dwie matryce w tej samej technologii o dwukrotnej
    różnicy w ilości pikseli. Niby jest nowe Sony 24 MPx, ale kurde
    przestali robić nowe konstrukcje 12 w APS-C...

    de Fresz

  • 12. Data: 2012-02-07 08:44:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-07 08:52, John Smith pisze:
    > Równie dobrze mógłbyś zamiast robić panoramę nałożyć dwie ekspozycje i
    > cieszyć się, że szum się uśrednił.

    Jeszcze raz napiszę - gdybym zamiast panoramy wsadził kadr z 24Mpx,
    wynik byłby ten sam.
    Jak ktoś pożyczy taki aparat, zrobimy eksperyment.

    > Reasumując - dostaję potencjalnie więcej szczegółów (których nie
    > potrzebuję) kosztem czasu i/lub sprzętu (których w tej sytuacji nie ma
    > sensu ponosić).

    No ale to chyba logiczne, jeśli ktoś nie potrzebuje tyle, nie będzie
    sobie gitary tym zawracał. I nie musi kupować tak wypasionego sprzętu.

    --
    pozdrawia Adam
    /nie ma już chleba, ale są czipsy/

  • 13. Data: 2012-02-07 08:48:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-07 09:24, Andrzej Lawa pisze:
    > Porównanie bez sensu, bo "piksele" masz ciągle takiej samej "wielkości".
    > Weź średnioformatową matrycę 35mpix i zachwycaj jeszcze lepszą dynamiką.
    > Tylko obiektywy będą drogawe ;) (o matrycy nie wspomnę)

    Następny swoje założenia dokłada do moich eksperymentów...

    To jest porównanie matrycy 12Mpx z 24Mpx traktowanej jakby miała 12Mpx.
    Bo często te 24 (no, na razie 16) megapikseli ma się ''darmo'', czy się
    chce, czy nie - darmo, znaczy w cenie matrycy o niższej rozdzielczości.
    I narzeka się na to, jaki to paskudny obraz przez te piksele, a jak
    widać, jest odwrotnie. Choć mam wrażenie, że większość nie widzi...

    Żadnych średnich formatów, hasselbladów, komórek, 4x5'' itd tu nie ma.

    --
    pozdrawia Adam
    /zbankrutujmy w końcu wszyscy i weźmy się do roboty/

  • 14. Data: 2012-02-07 08:59:09
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-07 09:48:58 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

> [...]
    > I narzeka się na to, jaki to paskudny obraz przez te piksele, a jak
    > widać, jest odwrotnie. Choć mam wrażenie, że większość nie widzi...

    Twój eksperyment wyszedł dość pokrętnie i tak naprawdę niewiele
    udowadnia. Matryca matrycy nierówna i nie liczy się w niej wyłącznie
    ilość MPx, a znacznie bardziej technologia która stoi za senselami,
    obróbką toru analogowego, cyfrowego itd. - pod tym względem wciąż
    odbywa się jakiś postęp i zwykle nowe jest jednak nieco lepsze od
    poprzedników. Patrząc na ostatnie Sonowskie 16 vs. poprzednie 12 (z np.
    D90, czy D300s) jest postęp pokroju 0,5 może 1 EV w dziedzinie
    gładkości wysokich ISO. I w gratisie większe ~15% pliki które trzeba
    przechować i obrobić. Nie przyglądałem się jeszcze efektom z nowy
    Soniaczy 24 MPx, acz już się pojawiają kwękania, że jest przeciętnie.

    de Fresz

  • 15. Data: 2012-02-07 09:07:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-07 09:59, de Fresz pisze:
> [...]
    > Nie przyglądałem się jeszcze efektom z nowy Soniaczy 24 MPx, acz już
    > się pojawiają kwękania, że jest przeciętnie.

    Wiadomo, że od normy odstępów jest co niemiara. Chodzi mi tylko o jedno
    - skończenie z bezzasadnym krytykowaniem z definicji i na wstępie, bo
    może być akurat dokładnie odwrotnie, niż się wydaje.

    Może kiedyś pojawi się sprzęt, w przypadku którego jakikolwiek resajz w
    dół nie będzie miał sensu (tzn. obraz nic nie zyska). Na razie nie
    spotkałem się z takim wypadkiem.

    --
    pozdrawia Adam
    /największą krzywdę religiom robią wierzący/

  • 16. Data: 2012-02-07 10:13:37
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-02-07 09:44, Janko Muzykant pisze:

    > Jeszcze raz napiszę - gdybym zamiast panoramy wsadził kadr z 24Mpx, wynik byłby ten
    sam.
    > Jak ktoś pożyczy taki aparat, zrobimy eksperyment.

    Bez związku z eksperymentem, który pokazałeś.

    > No ale to chyba logiczne, jeśli ktoś nie potrzebuje tyle, nie będzie sobie gitary
    tym zawracał.

    > I nie musi kupować tak wypasionego sprzętu.

    A jaką ma alternatywę?
    Kupiłby aparat X, bo ma A,B i C, ale do jego ceny musi doliczyć wydatki na sprzęt
    dookoła, więc póki co olewa, wkurzając się że
    producent zrobił PRAWIE sprzęt na jaki czekał, choć nic nie stało na przeszkodzie aby
    zrobił lepszy w tej samej cenie.

    Z technicznego punktu widzenia decyzja o 18Mpix w taniej, amatorskiej lustrzance jest
    NIEOPTYMALNA i stąd kręcenie nosem.

    --
    Mirek

  • 17. Data: 2012-02-07 10:23:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-07 11:13, John Smith pisze:
    > Bez związku z eksperymentem, który pokazałeś.

    To była {[(ALEGORIA)]} techniczna :)

> [...]
    >
    > Z technicznego punktu widzenia decyzja o 18Mpix w taniej, amatorskiej
    > lustrzance jest NIEOPTYMALNA i stąd kręcenie nosem.

    Ale jak sobie zrobi z tego 12Mpx, (poza przypadkami szczególnymi -
    czytaj: spieprzonymi), będzie miał lepiej niż bezpośrednio z 12Mpx (poza
    przypadkami szczególnymi - czytaj: cudownymi, którymi ja osobiście nie
    znam).

    Czego i tylko czego wątek miał dowieść.

    --
    pozdrawia Adam
    /to jest coś takiego do wszystkiego i niczego, że ja nie wiem, co to

  • 18. Data: 2012-02-07 10:47:21
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-02-07 11:23, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    spieprzonymi), będzie miał lepiej niż bezpośrednio z
    > 12Mpx (poza przypadkami szczególnymi - czytaj: cudownymi, którymi ja osobiście nie

    Ale nie dowiódł niestety, bo ALeGOREia nietrafiona i przez to szkodliwa dla racji,
    którą chciałeś pokazać.
    :-)

    --
    Mirek

  • 19. Data: 2012-02-07 12:00:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-07 11:47, John Smith pisze:
    > Ale nie dowiódł niestety, bo ALeGOREia nietrafiona i przez to szkodliwa
    > dla racji, którą chciałeś pokazać.
    > :-)

    Naprawdę nie widzisz różnicy?
    http://as.elte-s.com/temp/resize/200procent.jpg

    --
    pozdrawia Adam
    /podobno każdy ma jakieś sympatie polityczne - ja nie mam/

  • 20. Data: 2012-02-07 12:25:41
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-02-07 13:00, Janko Muzykant pisze:

    > Naprawdę nie widzisz różnicy?
    > http://as.elte-s.com/temp/resize/200procent.jpg

    Widzę różnicę.
    Właśnie dowiodłeś, że lepiej mieć dwa zdjęcia 12Mpix niż jedno.

    Nijak to się ma do problemu, na który ludzie narzekają, czyli optymalnego kompromisu
    między ilością a wielkością pixeli w ramach
    jednej matrycy o określonych wymiarach.

    --
    Mirek