eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTVN Turbo › Re: TVN Turbo
  • Data: 2017-04-03 16:59:18
    Temat: Re: TVN Turbo
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości
    news:58e09e69$0$5157$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2017-04-01 o 15:12, yabba pisze:
    >> Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości
    >> news:58de8384$0$5164$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> W dniu 2017-03-31 o 16:13, Kris pisze:
    >>>> W dniu piątek, 31 marca 2017 14:29:08 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
    >>>>> marzeń, kup i zrób"? Jak ja słyszę o bezproblemowym wkładaniu do
    >>>>> czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, ,
    >>>> A co z ta skrzynią piątka niby nie tak?>
    >>>> 4 duże fiaty miałem i chyba do 3 z nich własnoręcznie zakładałem
    >>>> skrzynie pięciobiegową.
    >>>> Jedna osoba do pomocy i dawałem rade.
    >>>> W ostatnim z moich duzych fiatów to ta pięciobiegowa skrzynia w
    >>>> praktyce czterobiegowa była bo trzeci bieg wyskakiwał i nie korzystałem
    >>>> więc z niego.
    >>>
    >>>
    >>> To że w tamtych latach nie było możliwości w Poznaniu zamontować takiej
    >>> skrzyni. Wg specjalistów w tym zakresie na tyle się różniła parametrami
    >>> zewnętrznymi od 4ki że nie chcieli się podjąć przełożenia.
    >>>
    >>
    >> Z tego co wiem, to było kilka niuansów, które mogły zniechęcać mechaników
    >> do męczenia się z nietypowym zleceniem.
    >> Starsze 125p miały sprzęgło sterowane hydraulicznie i podobno węższy
    >> tunel. Nowsze egzemplarze 125p i Polonezy miały sprzęgło na linkę i
    >> szerszy tunel.
    >> Do 125p hobbyści wkładali nawet komplety: silniki 1,6 i skrzynia z
    >> Poloneza.
    >>
    >
    > Problem jak widać złożony.. Bo i z jednej strony mechanicy nie chcieli
    > podejmować się przekładki, a z drugiej nie ma żadnych podstaw żeby nie
    > wierzyć Krisowi, który twierdzi że dało się to zrobić nawet w własnym
    > zakresie.

    Od pewnego któregoś roku produkcji FSO1500 było w pełni kompatybilne z
    Polonezem jeśli chodzi o skrzynie biegów - miały już skrzynie te same co
    Polonez: 5 biegów i ukośny lewarek. Jako ciekawostka, to podobno były nawet
    skrzynie 4 biegowe z ukośnym lewarkiem.
    Jak napisałem powyżej, wcześniejsze serie FSO miały kilka niuansów
    różniących od Poloneza, ale nie były to przeszkody niedopokonania w kilka
    godzin.
    Mechanikom się po prostu nie chciało kombinować jak mieli łatwy zarobek z
    innych prostych napraw. A w tym Fiacie, to może trzeba bylo wyciąć otwór w
    podłodze na lewarek, zmienić pedał sprzęgła z pompą sprzęgłową na pedał z
    linką, może trzeba było coś wyciąć albo zaślepić w ścianie grodziowej,
    zdemontować zbiorniczek plynu i rurki do wysprzęglika, może jeszcze dobrać
    nową linkę i zębatkę do prędkościomierza? A potem klient i tak by narzekał,
    że mu linka sprzęgła skrzypi w pancerzyku. :)
    Chyba, że to omawiane FSO1500, to był w rzeczywistości jakiś egzemplarz
    PF125p z serii MonteCarlo albo Acropolis z nietypowym silnikiem i pracy
    byłoby jeszcze więcej. :))

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: