-
Data: 2017-04-03 16:59:18
Temat: Re: TVN Turbo
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości
news:58e09e69$0$5157$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2017-04-01 o 15:12, yabba pisze:
>> Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości
>> news:58de8384$0$5164$65785112@news.neostrada.pl...
>>> W dniu 2017-03-31 o 16:13, Kris pisze:
>>>> W dniu piątek, 31 marca 2017 14:29:08 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
>>>>> marzeń, kup i zrób"? Jak ja słyszę o bezproblemowym wkładaniu do
>>>>> czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, ,
>>>> A co z ta skrzynią piątka niby nie tak?>
>>>> 4 duże fiaty miałem i chyba do 3 z nich własnoręcznie zakładałem
>>>> skrzynie pięciobiegową.
>>>> Jedna osoba do pomocy i dawałem rade.
>>>> W ostatnim z moich duzych fiatów to ta pięciobiegowa skrzynia w
>>>> praktyce czterobiegowa była bo trzeci bieg wyskakiwał i nie korzystałem
>>>> więc z niego.
>>>
>>>
>>> To że w tamtych latach nie było możliwości w Poznaniu zamontować takiej
>>> skrzyni. Wg specjalistów w tym zakresie na tyle się różniła parametrami
>>> zewnętrznymi od 4ki że nie chcieli się podjąć przełożenia.
>>>
>>
>> Z tego co wiem, to było kilka niuansów, które mogły zniechęcać mechaników
>> do męczenia się z nietypowym zleceniem.
>> Starsze 125p miały sprzęgło sterowane hydraulicznie i podobno węższy
>> tunel. Nowsze egzemplarze 125p i Polonezy miały sprzęgło na linkę i
>> szerszy tunel.
>> Do 125p hobbyści wkładali nawet komplety: silniki 1,6 i skrzynia z
>> Poloneza.
>>
>
> Problem jak widać złożony.. Bo i z jednej strony mechanicy nie chcieli
> podejmować się przekładki, a z drugiej nie ma żadnych podstaw żeby nie
> wierzyć Krisowi, który twierdzi że dało się to zrobić nawet w własnym
> zakresie.
Od pewnego któregoś roku produkcji FSO1500 było w pełni kompatybilne z
Polonezem jeśli chodzi o skrzynie biegów - miały już skrzynie te same co
Polonez: 5 biegów i ukośny lewarek. Jako ciekawostka, to podobno były nawet
skrzynie 4 biegowe z ukośnym lewarkiem.
Jak napisałem powyżej, wcześniejsze serie FSO miały kilka niuansów
różniących od Poloneza, ale nie były to przeszkody niedopokonania w kilka
godzin.
Mechanikom się po prostu nie chciało kombinować jak mieli łatwy zarobek z
innych prostych napraw. A w tym Fiacie, to może trzeba bylo wyciąć otwór w
podłodze na lewarek, zmienić pedał sprzęgła z pompą sprzęgłową na pedał z
linką, może trzeba było coś wyciąć albo zaślepić w ścianie grodziowej,
zdemontować zbiorniczek plynu i rurki do wysprzęglika, może jeszcze dobrać
nową linkę i zębatkę do prędkościomierza? A potem klient i tak by narzekał,
że mu linka sprzęgła skrzypi w pancerzyku. :)
Chyba, że to omawiane FSO1500, to był w rzeczywistości jakiś egzemplarz
PF125p z serii MonteCarlo albo Acropolis z nietypowym silnikiem i pracy
byłoby jeszcze więcej. :))
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.17 17:18 yabba
- 03.04.17 18:00 RadoslawF
- 04.04.17 00:24 Tomasz Pyra
- 04.04.17 11:18 Trybun
- 04.04.17 11:19 Trybun
- 04.04.17 11:22 Trybun
- 04.04.17 12:46 yabba
- 04.04.17 23:51 Tomasz Pyra
- 05.04.17 12:37 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje