-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <58de4b92$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<58de8384$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
<58dfa72f$0$5155$65785112@news.neostrada.pl>
<58e09e69$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: TVN Turbo
Date: Mon, 3 Apr 2017 16:59:18 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 170403-0, 03.04.2017), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 60
Message-ID: <58e26353$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.72.242.154
X-Trace: 1491231571 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15195 89.72.242.154:2990
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2603006
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości
news:58e09e69$0$5157$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2017-04-01 o 15:12, yabba pisze:
>> Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości
>> news:58de8384$0$5164$65785112@news.neostrada.pl...
>>> W dniu 2017-03-31 o 16:13, Kris pisze:
>>>> W dniu piątek, 31 marca 2017 14:29:08 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
>>>>> marzeń, kup i zrób"? Jak ja słyszę o bezproblemowym wkładaniu do
>>>>> czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, ,
>>>> A co z ta skrzynią piątka niby nie tak?>
>>>> 4 duże fiaty miałem i chyba do 3 z nich własnoręcznie zakładałem
>>>> skrzynie pięciobiegową.
>>>> Jedna osoba do pomocy i dawałem rade.
>>>> W ostatnim z moich duzych fiatów to ta pięciobiegowa skrzynia w
>>>> praktyce czterobiegowa była bo trzeci bieg wyskakiwał i nie korzystałem
>>>> więc z niego.
>>>
>>>
>>> To że w tamtych latach nie było możliwości w Poznaniu zamontować takiej
>>> skrzyni. Wg specjalistów w tym zakresie na tyle się różniła parametrami
>>> zewnętrznymi od 4ki że nie chcieli się podjąć przełożenia.
>>>
>>
>> Z tego co wiem, to było kilka niuansów, które mogły zniechęcać mechaników
>> do męczenia się z nietypowym zleceniem.
>> Starsze 125p miały sprzęgło sterowane hydraulicznie i podobno węższy
>> tunel. Nowsze egzemplarze 125p i Polonezy miały sprzęgło na linkę i
>> szerszy tunel.
>> Do 125p hobbyści wkładali nawet komplety: silniki 1,6 i skrzynia z
>> Poloneza.
>>
>
> Problem jak widać złożony.. Bo i z jednej strony mechanicy nie chcieli
> podejmować się przekładki, a z drugiej nie ma żadnych podstaw żeby nie
> wierzyć Krisowi, który twierdzi że dało się to zrobić nawet w własnym
> zakresie.
Od pewnego któregoś roku produkcji FSO1500 było w pełni kompatybilne z
Polonezem jeśli chodzi o skrzynie biegów - miały już skrzynie te same co
Polonez: 5 biegów i ukośny lewarek. Jako ciekawostka, to podobno były nawet
skrzynie 4 biegowe z ukośnym lewarkiem.
Jak napisałem powyżej, wcześniejsze serie FSO miały kilka niuansów
różniących od Poloneza, ale nie były to przeszkody niedopokonania w kilka
godzin.
Mechanikom się po prostu nie chciało kombinować jak mieli łatwy zarobek z
innych prostych napraw. A w tym Fiacie, to może trzeba bylo wyciąć otwór w
podłodze na lewarek, zmienić pedał sprzęgła z pompą sprzęgłową na pedał z
linką, może trzeba było coś wyciąć albo zaślepić w ścianie grodziowej,
zdemontować zbiorniczek plynu i rurki do wysprzęglika, może jeszcze dobrać
nową linkę i zębatkę do prędkościomierza? A potem klient i tak by narzekał,
że mu linka sprzęgła skrzypi w pancerzyku. :)
Chyba, że to omawiane FSO1500, to był w rzeczywistości jakiś egzemplarz
PF125p z serii MonteCarlo albo Acropolis z nietypowym silnikiem i pracy
byłoby jeszcze więcej. :))
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.17 17:18 yabba
- 03.04.17 18:00 RadoslawF
- 04.04.17 00:24 Tomasz Pyra
- 04.04.17 11:18 Trybun
- 04.04.17 11:19 Trybun
- 04.04.17 11:22 Trybun
- 04.04.17 12:46 yabba
- 04.04.17 23:51 Tomasz Pyra
- 05.04.17 12:37 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual