  • Data: 2014-05-13 01:55:47
    Temat: Re: Szybka karta microSD do 100zl
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek" lkrdmh$lj0$...@n...news.atman.pl

    > Nieeee. Szybkostrzelnością aparatu fotograficznego. Nie muszę
    > żadnych przyrządów używać aby określić czy karta jest szybka.
    > Każde zdjęcie ma po 24MB więc całkiem sporo. Wciskam robienie
    > zdjęć seryjnych, czekam aż się bufor zapełni i wtedy szybkość
    > karty ujawnia się w całej okazałości. Czas pomiędzy wyzwoleniami
    > migawki potrafi na różnych kartach być zaskakująco różny, nawet
    > do 10x. Po drugie - widać to też przy przeglądaniu zdjęć w aparacie.
    > Na kartach Class 4 (a i nie tylko) klikam... i czekam czekam...
    > Przy w/w mam wszystko natychmiast. Już kiedyś stwierdziłem,
> [...]

    Klasa 4? A to nie jest aby karta SD (pełna SD) sprzed lat 9?

    Masz aparat dający RAWki wielkości 24 MB? Zapewne nie ma tam
    ograniczenia szybkości do 20 MB/s, ale być może warto pomyśleć
    o testach na szybkich czytnikach ,,komputerowych''? To chyba
    nie jest najnowszy model aparatu.

    16.5 MB/s daje w zapisie SanDisk klasy 6 (piszę to na podstawie
    dwóch takich kart i różnych czytników na USB2) zaś czytnik USB2
    daje ZTCW około 20 MB/s. W czytaniu karta taka daje około 19 MB/s
    i być może jest ograniczana szybkością czytnika.

    To małe szybkości jak na dzień dzisiejszy.

    Dla mnie klasa 4 to przeżytek gorszy niż 4 GB na karcie, ale
    IMO 4 klasa 4 klasie nie jest równa. Mam mikroSD klasy 4 pod
    ręką -- 4.5 MB/s zapis i około 17 MB/s czytanie. Niestety
    stale na czytniku idącym po USB2.

    > A i jeszcze jedno - padliwość kart lub danych na nich.

    Ja mam takie doświadczenia:

    () Samsungowa karta mikro SD padła elektronicznie
    () zachwalana przez Ciebie SD padła mechanicznie
    () jakaś podarowana mi na wystawie fotograficznej
    SD także padła mechanicznie

    Poza tymi mam całą plejadę różnych kart SD i mikroSD bezproblemowo
    pracujących, choć przeróżnie traktowanych przeze mnie tak od strony
    mechaniki jak i od strony elektronicznej oraz logicznej. Mikro SD
    była traktowana najlepiej -- ale padła.

    > To kolejna rzecz na jaką trzeba zwrócić uwagę, poczytać
    > na forach etc. Może to kiepskie badanie statystyczne ale
    > mi na Sandiskach nigdy nic się nie ulotniło a w historii
    > stosowałem różne modele. Natomiast nierzadko kolegom,
    > którzy przyoszczędzili posypały się dane nie jeden raz.

    Raczej -- niejeden.

    > Tak więc stałem się fanem tej firmy.

    Ja jestem fanem tego, co tanie. 16 GB mikro SD klasy 10 za
    niemal 3 dychy. (chyba 3 dychy bez 1 grosza za mikro SD
    i przejściówkę na SD) Taką kartę włożyłem niedawno do
    taniego tabletu.

    Czytanie takie jak na SanDisku klasy 6 zaś
    pisanie -- 10.5 MB/s, czyli raczej ;) słabo.
    Ale w tablecie raz się pisze a czyta stale -- tak
    przynajmniej jest u mnie. To nie lustrzanka.

    Nie znam jej szybkości, bo nie mam szybkiego czytnika.
    Mój aparat nie jest szybki -- daje nie 24 MB, ale
    kilkanaście MB na RAWkę. ;) Przed paru laty włożyłem
    tam 8 GB SanDiska klasy 6 za którego zapłaciłem coś
    około 100 pln.

    Najmniejsza RAWka zawiera u mnie 11 138 974 bajtów. Po kompresji
    NTFS tylko 5 271 552 bajtów i jest niemal biała -- fotka testowa)

    Największa RAWka zawiera 28 023 363 bajtów. Po kompresji NTFS
    aż 27 971 584 bajtów i zawiera czarno-biały tekst zdjęty
    z (kolorowego oczywiście) monitora notebooka.

    Mój aparat ma bufor na 6 klatek lub 5 klatek.
    Jedno zdjęcie to 3 klatki -- zatem mam miejsce
    tylko na dwa zdjęcia, po czym aparat ,,odpoczywa''. ;)
    Szybkostrzelność to chyba 3.5 klatki na sekundę.

    Jakąkolwiek kartę włożę -- po 5/6 klatkach mam odpoczynek. ;)
    Czas tego odpoczynku niby nie jest jednakowy dla każdej
    karty, ale dla małych plików (niskie ISO) niemal jedna
    chwała. Dla dużych plików (wysoki ISO) różnica jest duża,
    ale z żadną kartą 2 zdjęć nie można pstryknąć, bo po 5 jest
    ,,odpoczynek''.

    -=-

    Od dawna nie pstrykam fotek, gdyż aparat waży za dużo jak
    na mój kręgosłup. Niby nie aż tak dużo, abym go nie mógł
    podnieść, ale za dużo, aby nim swobodnie posługiwać się.

    -=-

    IMO warto potestować karty na porządnym sprzęcie, nie zaś na aparacie.
    Jedna RAWka daje tyle, inna daje więcej lub mniej a i czytnik w aparacie
    może być ograniczony.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'