  • 1. Data: 2014-05-12 07:56:20
    Temat: Szybka karta microSD do 100zl
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    Jaka szybka* karte microSD/microSDHC/microSDXC/UHS
    do 100zl (o wielkosci 16GB, 32GB lub wiecej) polecacie?

    Ma miec szybki odczyt, fajnie jakby miala rowniez szybki zapis.

    Moje typy:
    - Toshiba Exceria Type HD
    (Type 2 czy Type 1 za drogie)
    na stronie sa niepokojace informacje: im karta wieksza tym wolniejszy
    odczyt
    - Transcend Ultimate 600X

    Sandisk/Adata odpadaja ze wzgledu na duzy rozrzut parametrow.

  • 2. Data: 2014-05-12 08:03:50
    Temat: Re: Szybka karta microSD do 100zl
    Od: "paskuda03" <p...@o...pl>

    Użytkownik "jakson" <j...@e...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > odczyt
    > - Transcend Ultimate 600X
    >
    > Sandisk/Adata odpadaja ze wzgledu na duzy rozrzut parametrow.

    http://www.toshiba.co.jp/p-media/wwsite/microsd.htm
    http://www.euro.com.pl/karty-pamieci/toshiba-microsd
    hc-uhs-i-16gb-adapter.bhtml
    http://www.euro.com.pl/karty-pamieci/toshiba-microsd
    hc-uhs-i-32gb-adapter.bhtml

    --
    paskuda03

  • 3. Data: 2014-05-12 12:42:46
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Mon, 12 May 2014 07:56:20 +0200, "jakson" <j...@e...org>
    wrote:

> [...]
    >odczyt
    >- Transcend Ultimate 600X
    >
    >Sandisk/Adata odpadaja ze wzgledu na duzy rozrzut parametrow.

    Nic konkretnego nie napiszę ale z daleka trzeba się trzymać od
    Kingstona. Z kartami jest tak im wyższa klasa tym teoretycznie większa
    szybkość zapisu/odczytu, na kartach kingstona piszę class 4 a to w
    rzeczywistości jest klasa 2.
    I pewnie z większością innych też tak jest.
    Jest taki fajny programik którym można sobie przetestować prędkości
    Atto disk benchmark
    Najlepiej pożyczyć od kogoś jakąś kartę i przetestować szybkości.
    I wtedy dokonać zakupu.
    Ostatnio kolega kupił w markecie, nie pamiętam czy biedronka czy
    stokrotka kartę 8gb z napisem class 10 za uwaga: 9,99 :)
    Generalnie przy kupnie karty nie należy się sugerować napisami na
    pudełku, ani ceną bo to że ktoś dużo zapłaci, nie oznacza że karta
    będzie szybka.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2014-05-12 13:42:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Sandisk/Adata odpadaja ze wzgledu na duzy rozrzut parametrow.

    Mam 3 karty Sandisk Extreme o prędkości 96M i wszystkie są jednakowo
    szybkie nawet po długim czasie używania. Nie ma żadnych różnic między
    nimi. Czy możesz przybliżyć temat?

    Marek

  • 5. Data: 2014-05-12 21:08:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" lkqc3g$hbj$...@n...news.atman.pl

    > Mam 3 karty Sandisk Extreme o prędkości 96M i wszystkie są jednakowo szybkie nawet
    po długim czasie używania. Nie ma żadnych
    > różnic między nimi. Czy możesz przybliżyć temat?

    Czym je testujesz, bo **być może** czytnikiem na USB2? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2014-05-12 21:44:21
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > http://www.toshiba.co.jp/p-media/wwsite/microsd.htm

    Link nieco lepszy od znalezionego przeze mnie,
    ale z niego rowniez nic nie wynika, tzn.:

    Czy "Max.Transfer Speed" jest uzalezniony od wielkosci karty
    (ktora implikuje tryb)
    czy od trybu (SDR104 mode, SDR50 mode, High Speed mode),
    ktory z wielkoscia karty nie ma nic wspolnego?

    Mi google pokazalo to i kompletnie zglupialem (zakladka "Technical Specs"):
    http://www.toshiba-memory.com/cms/en/products/micros
    d-cards/exceria/exceria-type-hd.html

    Z powyzszej tabelki wynika, ze karta 8GB ma znacznie wiekszy
    odczyt/zapis niz 32GB, kiedy na ogole (zawsze?) jest odwrotnie.

    > http://www.euro.com.pl/karty-pamieci/toshiba-microsd
    hc-uhs-i-16gb-adapter.bhtml
    > http://www.euro.com.pl/karty-pamieci/toshiba-microsd
    hc-uhs-i-32gb-adapter.bhtml

    Podales linki do Toshiby w wersji Professional,
    podczas gdy Exceria jest w tej samej cenie i jest ~3x szybsza.

  • 7. Data: 2014-05-12 21:46:04
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Nic konkretnego nie napiszę ale z daleka trzeba się trzymać od
    > Kingstona.

    Nie biore ich pod uwage, bo nic ciekawego nie maja :).

    > Generalnie przy kupnie karty nie należy się sugerować napisami na
    > pudełku, ani ceną bo to że ktoś dużo zapłaci, nie oznacza że karta
    > będzie szybka.

    Oczywista oczywistosc :).

  • 8. Data: 2014-05-12 21:54:39
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Mam 3 karty Sandisk Extreme o prędkości 96M i wszystkie są jednakowo
    > szybkie nawet po długim czasie używania. Nie ma żadnych różnic między
    > nimi. Czy możesz przybliżyć temat?

    Kiedys bylem fanem Sandiska - naprawde mial szybkie karty
    w bardzo dobrej cenie - konkurencja praktycznie nie istniala.

    Potem kupilem jakas topowa "ultra", ktora w testach byla swietna.
    Niestety moj egzemplarz mial parametry znacznie odbiegajace
    od przedstawionych w testach (byla ok. ~2-3x wolniejsza).
    Oczywiscie spelniala parametry swojej klasy i z reklamacji nici.

    Wtedy zainsteresowalem sie produktami Adata
    i z poczatku bylo ok a potem ..."sandiskowy" deja-vu :/.

    PS
    Ostatnio znajomy kupil pendrive Sandiska w Biedronce -
    - mimo, ze na testach w internecie mial zapis
    na poziomie 13 MB/s jego egzemplarz osiagal maksymalnie 5 MB/s.

  • 9. Data: 2014-05-12 21:59:23
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Mam 3 karty Sandisk Extreme o prędkości 96M i wszystkie są jednakowo

    Jaka konkretnie karte masz (wielkosc, typ)
    A 96M oznacza ze ...?
    96 MB/s? Odczyt? Zapis?
    Jak odczyt, to na jakim poziomie ma zapis?
    Czym testowales?

    Masz moze ponizsza karte?
    SanDisk microSDHC 32GB Extreme PLUS 533x
    Ale podaja tu, ze:
    prędkość zapisu: do 30 MB/s (200x)
    prędkość odczytu: do 80 MB/s (533x)

  • 10. Data: 2014-05-12 22:08:57
    Temat: [OT] Re: Szybka karta microSD do 100zl
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    jakson pisze:

    > Wtedy zainsteresowalem sie produktami Adata
    > i z poczatku bylo ok a potem ..."sandiskowy" deja-vu :/.

    Mój pierwszy kontakt z produktami AData to pendrive USB o prędkości
    zapisu FDD (jakieś tam kB/s). Ale to było pewnie z 5-10 lat temu.

    --
    pozdrawiam
    Piotr