  • Data: 2014-05-13 23:28:49
    Temat: Re: Szybka karta microSD do 100zl
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Karty uszkadzała silna sprężyna w notebooku.

    hahaha
    No dobrze, ale to wada konstrukcyjna notebooka. Nie możesz obwiniać kart
    o to. Ja we wszystkich aparatach cyfrowych jakie w życiu miałem nigdy
    nie rozwaliłem mechanicznie karty :-)

    > Jeśli przeczytasz z uwagą to, co napisałem, to IMO zrozumiesz.
    > Nikt nie zaczyna pstrykania zdjęć, mając przepełniony bufor.

    Jak to nikt? Ja np. zawsze tak robię aby określić prędkość karty i tym
    samym jej przydatność dla mnie. Aparat zapisuje zdjęcia w trakcie
    robienia innych. W efekcie im karta szybsza tym "bardziej pojemny" bufor.

    > Nie możesz mieć zarazem:
    >
    > 12 klatek na sekundę
    > 24 MB na klatkę
    > bezzwłocznego transferu z bufora do karty szybkiej jedynie na 95 MB/s

    12 klatek/s aparat robi nawet z najwolniejszą kartą. Po to jest szybki i
    pojemny bufor.

    https://www.youtube.com/watch?v=POhy_iCNzDA

    Zapewniam, że w trybie RAW tak właśnie mam.

    > Jeśli po napełnieniu bufora masz 1 klatkę na 1 sekundę, to IMO
    > ta Twoja złota karta odbiera pliki z szybkością 24 MB/s nie zaś
    > z szybkością 95 MB/s.

    Pamiętaj, ze aparat w tym czasie wykonuje inne operacje jak choćby
    jednoczesny zapis i odczyt do/z bufora. Ponadto zwróć uwagę, że
    napisałem iż nie pamiętam jak szybko to się dzieje. Zweryfikowałem przed
    momentem. Wyszło mi ok 2.5 kl/s po zapełnieniu bufora.

    Dlatego też twierdzę, że pomiar karty w urządzeniu daje wymierne
    wyobrażenie o jej prędkości. Trzeba brać pod uwagę takie czynniki j/w
    specyficzne dla danego urządzenia. Nie znalazłem żadnej konkurencyjnej
    prędkością karty w tej cenie. Alternatywą były tylko znacząco droższe
    karty Sony i jeszcze jednej firmy (nie pamiętam).

    Sprawdziłem też czy karty o prędkości 45MB/s nie będą wystarczające -
    nie były. Prędkość aparatu proporcjonalnie spadła więc uznałem, że
    95MB/s działa.

    > Jeśli matryca ma 6k na 4k a RAWka zajmuje od 24 MB do 26 MB to IMO
    > doskonała kompresja obrazu. To raptem 8 bitów (jeden bajt) na
    > 3 składowe piksela. (na 3 subpiksele) IMO takie aparaty mają
    > 12 bitów i więcej na jeden piksel.

    No tak jest zapewne. W dodatku jest w tym jeszcze miniaturka JPG
    upakowana (chyba).

    > Być może odpowiesz mi, że RAWki nie są skompresowane.

    Pewnie są. Z tego wychodzi, że nawet muszą być. Nie ja jestem autorem
    firmware. Chwila, o co Ci chodzi? Nie dowierzasz mi mimo iż łatwo
    sprawdzić samemu?

    Masz tu link do przykładowych RAWów ze Sony A77
    http://dpnow.com/8229.html

    Wszystkie mają ok 24MB i 12-bitowy kolor. Czary jakieś? :-/

    Marek