  • Data: 2014-05-13 17:42:25
    Temat: Re: Szybka karta microSD do 100zl
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek" lksojv$vi2$...@n...news.atman.pl

    > Mechanicznie? Pękła? :-D Butelkę nią otwierałeś? :-D Przecież
    > one są średnio delikatne i to każda jedna. Raczej nikt nie bada
    > kart pod względem wytrzymałości na rozdeptywanie itp. Nie widzę
    > różnic w jakości plastiku między tą i najgorszymi nawet sprzed
    > 10ciu lat. Sądzę więc, że kryterium odporności mechanicznej kart pamięci jest
    nieistotne bo bardziej wiąże się z użytkownikiem
    > tych kart :-D

    Zauważ, że ja (stale ten sam użytkownik) mam plejadę kart
    a rozpadła się (obudowa na drzazgi; natomiast wnętrze karty,
    karta właściwa, nie uległo uszkodzeniu) tylko jedna i jedna
    lekko uszkodziła się. Ta, która uszkodziła się, została
    wzmocniona klejem epoksydowym i jest używana sporadycznie.

    Karty uszkadzała silna sprężyna w notebooku.

    > Mówisz o momencie gdy już bufor jest przepełniony
    > czy przed jego zapełnieniem?

    Jeśli przeczytasz z uwagą to, co napisałem, to IMO zrozumiesz.
    Nikt nie zaczyna pstrykania zdjęć, mając przepełniony bufor.

    > Jeśli przed, to wtedy bardzo słabo. U mnie każdy RAW ma powyżej 24M i robię 12kl/s
    (6000x4000 px). Po zapełnieniu bufora
    > natomiast, to z kolei bardzo podejrzany wynik 3.5 kl/s bo przekracza on klasę 6 dla
    plików o wielkościach jakich pisałeś (czyli
    > 11-20MB). Z tego co pamiętam (mogę źle pamiętać), u mnie po zapełnieniu bufora,
    kolejne klatki robione są co ok 1s. Nie mam
    > aparatu na biurku ale jeśli chcesz, to przyniosę go i pomierzę.

    Nie możesz mieć zarazem:

    12 klatek na sekundę
    24 MB na klatkę
    bezzwłocznego transferu z bufora do karty szybkiej jedynie na 95 MB/s

    Jeśli po napełnieniu bufora masz 1 klatkę na 1 sekundę, to IMO
    ta Twoja złota karta odbiera pliki z szybkością 24 MB/s nie zaś
    z szybkością 95 MB/s.

    > U mnie wszystkie RAWki są prawie jednakowe: 24MB do 26MB. Tak więc wynik jest jak
    najbardziej spójny i wiarygodny.

    Jeśli matryca ma 6k na 4k a RAWka zajmuje od 24 MB do 26 MB to IMO
    doskonała kompresja obrazu. To raptem 8 bitów (jeden bajt) na
    3 składowe piksela. (na 3 subpiksele) IMO takie aparaty mają
    12 bitów i więcej na jeden piksel.

    Być może odpowiesz mi, że RAWki nie są skompresowane.
    Każdy zapis jest jakąś kompresją -- także zapis świata na matrycy.
    I albo matryca słaba (w co wątpię) albo kompresja zapisu jest mocna,
    albo Twoje RAWki jednak są większe, albo coś jeszcze...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'