  • 1. Data: 2009-04-10 18:51:58
    Temat: Szkodliwość/nieszkodliwość anteny TV DVB-T
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Po wielu eksperymentach stwierdziłem że najlepszy (albo wogóle
    możliwy) odbiór telewizji DVB-T z PKiN mam kiedy antena znajduje
    się w "skrzynce" łóżka, przy ścianie, równolegle do niej. Na tym
    łóżku śpię i wobec tego uprzejmie poproszę o informację,
    najlepiej z jakimś uzasadnieniem czy ta antena może być dla mnie
    szkodliwa kiedy znajduje się (w czasie spania) kilkanaście
    centymetrów pode mną? Ten odbiór DVB-T z pałacu kultury jest dla
    mnie b.kuszący bo np. z Łaz odbieram bez problemu z byle jaką
    antenką na parapecie, ale z Łaz nie nadają Polsatu i TVN.

    Tak więc chodzi o szkodliwość anteny ze wzmacniaczem, znajdującej
    się b.blisko (kilkanaście cm) od człowieka, przez wiele godzin,
    takiej jak na tym zdjęciu:
    http://img223.imageshack.us/my.php?image=antena.jpg
    Antena jak widać ma wzmaczniacz w czarnej skrzynce pod dipolami.
    Zasilacz ma 30mA/220V, wzmocnienie anteny ~40dB, kanały 21-60 (z
    przerwami). Czy np. jakieś prądy mogą się w niej indukować i
    generować szkodliwe pole? Z drugiej strony w ścianie mam pewnie
    masę zbrojenia też metalowego (blok mieszkalny) i się tym
    naturalnie nie przejmuję, no ale tam nie ma wzmacniacza i nie
    jest to antena.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-04-10 20:21:09
    Temat: Re: Szkodliwość/nieszkodliwość anteny TV DVB-T
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Netx wrote:
    ciach
    > Tak więc chodzi o szkodliwość anteny ze wzmacniaczem, znajdującej
    > się b.blisko (kilkanaście cm) od człowieka, przez wiele godzin,
    > takiej jak na tym zdjęciu:
    Ale to masz antenę ODBIORCZĄ to znaczy że ona odbiera sygnał a nie
    nadaje, jesteś przy niej całkowicie bezpieczny.

    -----
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2009-04-10 20:28:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > Ale to masz antenę ODBIORCZĄ to znaczy że ona odbiera sygnał a nie
    > nadaje, jesteś przy niej całkowicie bezpieczny.

    No chyba żeby mu co chciała odebrać w czasie snu, taka antena. Wtedy nie.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2009-04-10 21:04:36
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Użytkownik "JanuszK"
    > Ale to masz antenę ODBIORCZĄ to znaczy że ona odbiera sygnał a
    > nie nadaje, jesteś przy niej całkowicie bezpieczny.

    Ok, dziękuję za pomoc.

  • 5. Data: 2009-04-10 21:05:52
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Ale to masz antenę ODBIORCZĄ to znaczy że ona odbiera sygnał a nie
    > nadaje, jesteś przy niej całkowicie bezpieczny.

    Każda antena odbiorcza jest równocześnie nadawczą.
    Moc nadawana przez antenę jest tak niewyobrażalnie mała, że pisanie o
    tym to już śmieszne jest.

    Autor wątku zapewne głosował na PO.
    ;-)

    zyga

  • 6. Data: 2009-04-10 21:13:44
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-04-10 23:05, Zygmunt M. Zarzecki napisał:

    > Każda antena odbiorcza jest równocześnie nadawczą.
    > Moc nadawana przez antenę jest tak niewyobrażalnie mała, że pisanie o
> [...]

    A Ty pewnie na pisuary. Gratuluję. ;-)

    --
    Cz.

  • 7. Data: 2009-04-10 21:31:54
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Każda antena odbiorcza jest równocześnie nadawczą.
    > Moc nadawana przez antenę jest tak niewyobrażalnie mała, że pisanie o
> [...]

    A ty zyga na LPR, zgadłem? :->

    --
    AW

  • 8. Data: 2009-04-10 21:49:34
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > A ty zyga na LPR, zgadłem? :->

    Daj sobie spokój ze zgadywaniem.

    zyga

  • 9. Data: 2009-04-10 21:50:12
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > A Ty pewnie na pisuary. Gratuluję. ;-)

    Pudło!

    zyga

  • 10. Data: 2009-04-10 22:50:12
    Od: Hombre <h...@b...net>

    Dnia Fri, 10 Apr 2009 22:21:09 +0200, JanuszK napisał(a):

> [...]
    > Ale to masz antenę ODBIORCZĄ to znaczy że ona odbiera sygnał a nie
    > nadaje, jesteś przy niej całkowicie bezpieczny.

    Proszę zwrócić uwagę na wzmacniacz. A biorąc pod uwagę fakt, że będzie się
    przebywało w polu EM generowanym i częściowo wypromieniowanym przez ten
    wzmacniacz przez kilka godzin, to pytanie uważam za zasadne. Podobnie jak w
    przypadku korzystania z komórek (choć tam pewnie pola radiacyjne są
    znacznie silniejsze; ale za to krócej oddziaływują z żywą tkanką).
    Na noc wyłączałbym zasilanie wzmacniacza.

    Pozdrawiam,
    H.