  • 1. Data: 2009-04-10 16:36:08
    Temat: co to za element?
    Od: "Janusz U." <n...@p...onet.pl>

    Witam.

    Naprawiam ladowarke samochodowa i natkalem sie na uszkodzony,
    2-wyprowadzeniowy element SMD firmy ST: MET C738. Obudowa ma wymiary ok. 6mm
    x 5mm x 2.5mm (wysokosc). Producent sie nie przyznaje, a Google prowadzi w
    krzaki. Sadzac po oznaczeniu (kreska przy plusie zasilania) przypuszczam, ze
    to albo dioda zenera, albo dioda ESD/antyprzepieciowa, albo cos
    inteligentniejszego. W kazdym razie stanowi obecnie zwarcie i przepalilo
    bezpiecznik 4A. Ktos ma pomysl co to?

    pozdrawiam i zycze wszystkiego najlepszego z racji Swiat!
    Janusz U.

  • 2. Data: 2009-04-10 17:11:31
    Temat: Re: co to za element?
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Janusz U. wrote:
> [...]
    > ESD/antyprzepieciowa, albo cos inteligentniejszego. W kazdym razie
    > stanowi obecnie zwarcie i przepalilo bezpiecznik 4A. Ktos ma pomysl
    Witam,
    może jakieś zdjęcie płytki lub kawałek schematu z tym elementem?
    Wróżka ma dziś wolne :)
    Czy ten element od strony kreski jest podłączony do bezpiecznika
    a drugą stroną do masy?

    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2009-04-10 17:25:48
    Od: "n" <...@o...rs>

    Użytkownik "Janusz U." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 2-wyprowadzeniowy element SMD firmy ST: MET C738. Obudowa ma wymiary ok.
    > 6mm bezpiecznik 4A. Ktos ma pomysl co to?

    Bez tego działa? Może tantal albo transil?

  • 4. Data: 2009-04-10 18:37:20
    Od: "Janusz U." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wróżka ma dziś wolne :)
    > Czy ten element od strony kreski jest podłączony do bezpiecznika

    Dokladnie jak piszesz.
    Wygladem obudowa przypomina raczej diode, tylko dosc pokaznej mocy, wieksza
    niz np. SK36.

    pozdr.
    Janusz

  • 5. Data: 2009-04-10 18:41:26
    Od: "Janusz U." <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "n" <...@o...rs> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Janusz U." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Bez tego działa?

    Dopoki sie nie upewnie co to za element nie zamierzam sprawdzac. Ale prawie
    na bank to zabezpieczenie jakies.

    >Może tantal albo transil?

    tantal - raczej odpada, nigdy nie widzialem w takiej obudowie, raczej cos
    diodopodobnego. Raczej transil, tylko nie za bardzo wiem jaka to dioda.
    Element ten jest umieszczony za bezpiecznikiem, dlawica 100nF i dioda
    zabezpieczajaca polaryzacje. Masa natomiast dochodzi bezposrednio.
    Dzieki i czekam na dalsze sugestie, gdzie jeszcze szukac.

    pozdr.
    Janusz

  • 6. Data: 2009-04-10 18:46:48
    Od: "Janusz U." <n...@p...onet.pl>

    Dzieki za slowo klucz. Nie szukalem po slowie transil. Mam to:
    http://www.st.com/stonline/products/literature/ds/30
    80/sm15t.pdf
    SM15T33A MET

    pozdrawiam serdecznie