  • 41. Data: 2009-04-15 15:20:54
    Temat: Re: Szkodliwość/nieszkodliwość anteny TV DVB-T
    Od: Hombre <h...@b...net>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 15:30:46 +0200, JanuszR napisał(a):

    > Nie chwytam związku. Rozpraszanie fali to normalka, dzięki temu niebo
    > jest błekitne

    > Brak składowej elektrycznej zatem to jest pole magnetyczne a nie
    > elektromagnetyczne.
    > Fala elektromagnetyczna nigdy nie jest statyczna, zatem powtarzam nie
    > dotyczy EM
    >
    > JanuszR

    ad 1. Szybkozmienne pole EM oddziaływuje z atomami ośrodka nawet powyżej
    ich częstotliwości rezonansowych (będących rzędu 10^16 Hz). Efektem tych
    oddziaływań jest np. deformacja impulsu EM rozchodzącego się w ośrodku.
    Jeśli ten impuls ma dostatecznie strome zbocza (a więc szerokie widmo
    częstotliwościowe), to efektem tej deformacji jest pojawienie się w sygnale
    EM tzw. prekursora Sommerfelda (drgania powyżej częstotliwości rezonansowej
    atomów), potem prekursora Brillouina i wreszcie sygnału głównego. Tu
    indukcja elektryczna D i natężenie pola elektrycznego E nie są ze sobą
    powiązane jedynie wspólczynnikiem proporcjonalności, jakim jest stała
    dielektryczna -- oba pola wiąże zależność całkowa. To w związku z Twoją
    wcześniejszą wypowiedzią o bezwładności dipoli (będących wynikiem
    wzajemnego przesunięcia jądra atomu i jego powłok elektronowych).
    ad 2 Na tę część odpowiedziałem w równoległym poście.

    I żeby nie było że się jedynie mymądrzam, odsyłam np. do książki J.D.
    Jackson, "Classical Electrodynamics", J. Wiley, 1975 (jest polskie
    tłumaczenie), a także do K.E. Oughstun i G.C Sherman, "Electromagnetic
    Pulse Propagation in Casual Dielectrics", vol.16, Springer, 1997.

    H.

  • 42. Data: 2009-04-15 17:17:19
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Hombre" napisał:
    > Wygląda na to, że dokładne mechanizmy oddziaływań tych pól z
    > tkankami żywymi nie są znane.

    chodzi dokładnie o to, czyli naukowe podstawy takiego oddziaływania nie są
    znane, to znaczy naukowcy nie potrafią ich wyjaśnić i obserwować, co wcale
    nie oznacza ze one nie istnieją, wręcz przeciwnie, istnieją i bywają
    tragiczne, ale nikt tego wyjaśnic nie umie i tyle:O(

    ruscy naukowcy przeprowadzają takie eksperymenty także na ludziach (wrogach
    socjalizmu) i wiem że są to bardzo spektakularne eksperymenty,
    człowiek/zwierze poddany bardzo silnym polom zewnętrznie nic sie z nim nie
    dzieje, ale po kilku godzinach zaczynają wyłazić wszystkie włosy, schodzić
    skura, i takie tam i następuje zgon i nikt nie wie dlaczego:O(

  • 43. Data: 2009-04-15 19:12:59
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > tłumaczenie), a także do K.E. Oughstun i G.C Sherman, "Electromagnetic
    > Pulse Propagation in Casual Dielectrics", vol.16, Springer, 1997.

    Gwoli uzupełnienia 10^16 Hz czyli 10 mln Gigaherców czyli częstotliwości
    nie występujące w elektronice. Obecnie elektronika kończy się na 100Ghz
    i konia z rzędem temu kto potrafi wygenerować impulsy o tak szybkim
    narastaniu. Owszem można to wykonać w laboratorium ale nie słabiutkim
    telefonem działającym na 1,8GHz. Tak więc pole statyczne odpada ponieważ
    nie jest falą EM i odpadają impulsy o gigantycznych prędkościach
    narastania (ich pasmo ma harmoniczną porównywalną z rozmiarami atomu
    więc może oddziaływać), dla telefonu to byłaby ok. dziesięcio milionowa
    harmoniczna, pozostaje mit o szkodliwości.

    JanuszR

  • 44. Data: 2009-04-15 21:02:10
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    JanuszR pisze:

    > O polaryzacyjnych przy tych częstotliwościach wypowiadać się nie może
    > Nie występują ze względu na bezwładność dipola.

    Chodzi o polaryzację (polaryzowalność) ośrodka a nie polaryzację fali e-m.

    --
    Filip.

  • 45. Data: 2009-04-16 07:04:48
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Hombre" <h...@b...net> napisał w wiadomości
    > ich częstotliwości rezonansowych (będących rzędu 10^16 Hz). Efektem tych
    Tak czytam już od wczoraj. Uczepiłeś się 10^16 Hz. (10^17 tez było)
    Czy zdajesz sobie sprawę jaka to częstotliwość ?
    Gdzież to takie występują w urządzeniach ? Może kosmici produkują takie
    telefony, ale Ziemianie jeszcze nie.

    Marek