  • 1. Data: 2009-04-09 23:31:23
    Temat: Zakłócanie sygnału GPS
    Od: "Maveric" <n...@a...ble.com>

    Znacie jakieś ciekawe i proste sposoby zakłócania sygnału GPS? Mówie o jakiś
    prostych (magnes, bateryjka, etc.)

    Pozdro, M.

  • 2. Data: 2009-04-10 00:16:33
    Temat: Re: Zakłócanie sygnału GPS
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    Maveric pisze:
    > Znacie jakieś ciekawe i proste sposoby zakłócania sygnału GPS?

    Znamy.

  • 3. Data: 2009-04-10 06:45:47
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Znamy.

    A ja wręcz przeciwnie :-)

  • 4. Data: 2009-04-10 07:10:47
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > Znamy.

    ja o takim sposobie słyszałem że istnieje, został potwierdzony przez
    osobę mi mówiącą o tym, ale tajemnicy nie zdradził

    Andrzej

  • 5. Data: 2009-04-10 07:17:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A ja wręcz przeciwnie :-)

    4 sciany i dach z wielkiej plyty i juz sygnal jest zaklocony :-)

    J.

  • 6. Data: 2009-04-10 07:28:06
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Maveric napisał:
    > Znacie jakieś ciekawe i proste sposoby zakłócania sygnału GPS? Mówie o jakiś
    > prostych (magnes, bateryjka, etc.)
    >
    > Pozdro, M.

    Przy pomocy magnesu ? Bardzo prosto. Trzeba magnes przymocować na
    sznurku i obracać go z prędkością 945252000000 obr/min

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 7. Data: 2009-04-10 08:16:52
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Znacie jakieś ciekawe i proste sposoby zakłócania sygnału GPS? Mówie o jakiś
    > prostych (magnes, bateryjka, etc.)
    >
    > Pozdro, M.
    > Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

    Swinto prowda.

    Zanim zaczniesz zaklocac system GPS musisz sie nieco doksztalcic. Otoz system
    pracuje na wysokich czestotliwosciach rzedu setek a nawet tysiecy MHz. I caly
    problem plega na dobraniu obwodu rezonansowego i odpowiedniego ukierunkowania
    antenki nadajniczka aby te satelity a jest ich 24, troche zglupialy. Z tym
    jest problem bo one sa dosc daleko (wysoko) i jeszcze jak planety caly czas
    bladza po niebie, wiec lepiej zaklocic prace odbiornika, tej czrnej "baksy" z
    ekranem, ktora zapewne ma kolega.
    Po tym teoretycznym wstepie latwo zaadaptujesz prosty przyrzad skladajacy sie
    z ogniwa, magnesu neodymowego i kawalka drutu miedzianego.
    Na stronie http://www.youtube.com/watch?v=EkU_JmtH3PU&NR=1 masz prototyp
    takiego urzadzenia.
    Oni mowia, ze jest to silnik ale tak naprawde jest to generator Fali EM o
    dlugosciach centymetrowych zatem zgodnych z teoria.
    Wykonac taki "silnik" zapewne po kilku nieudanych probach potrafisz, z tym,
    ze wymaga on optymalizacji szczegolnie tych dwu ramion indukcyjnych wykonanych
    z drutu (ze wzgledu na zjawisko naskorkowosci korzystnie srebrnego) tak, aby
    stala czasowa tego generatora byla zblizona do tajnego kodu impulsowego
    wysylanego przez satelite. No i czestotliwosci generowane przez oba ramiona
    mialy identyczne wartosci liczbowe ale to jest proste przez odpowiednie
    wywazenie ukladu tak aby os obrotu przebiegala dokladnie w srodku ich masy.
    Optymalizacja przyrzadu jest o tyle trudna, ze wymaga skrocenia ogniwa
    (najlepsze sa firmy everyday) gdyz przy jego naturalnej wielkosci generowana
    czestotliwosc wychodzi nieco za mala. Musisz go jakos delikatnie pilka
    wlosnicowa uciac gdies w 1/3 dlugosci i wtedy tzw. dobroc ukladu
    rezonansowego wybitnie sie poprawi. Oraz ksztalt tej cewki powinien byc
    bardziej okragly. Reszte zalatwia obroty gdyz ta cewka siejaca fale EM
    dookola, robi za anteny kierunkowe.
    Tylko na palce uwazaj, gdyz z magnesami neodymowymi nie ma zartow. I po
    wykonaniu i sprawdzeniu podziel sie efektami, na pewno z Twoich doswiadczen
    skorzystaja inni mlodzi adepci elektroniki. Chodzi o te wymiary i ksztalt
    cewki glownie.
    Powodzenia:)
    Tornad Usa

  • 8. Data: 2009-04-10 08:29:28
    Od: PH <s...@w...pl>

    Maveric pisze:
    > Znacie jakieś ciekawe i proste sposoby zakłócania sygnału GPS? Mówie o jakiś
    > prostych (magnes, bateryjka, etc.)
    >
    > Pozdro, M.

    Gruba sterta papierów na podszybiu...

    --
    PH

  • 9. Data: 2009-04-10 09:06:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl>
    napisał w wiadomości
    > Przy pomocy magnesu ? Bardzo prosto. Trzeba magnes przymocować na
    > sznurku i obracać go z prędkością 945252000000 obr/min

    Moze nie wystarczyc. Transmisja dosc odporna na zaklocenia :-)

    J.

  • 10. Data: 2009-04-10 11:35:46
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > sie
    > z ogniwa, magnesu neodymowego i kawalka drutu miedzianego.

    To jest genialne ! Muszę powiedzieć, że zrobiłem sobie wczoraj coś takiego,
    i powiem koledze, że nie tylko GPS mi sie udało wyłączyć,
    ale w dodatku miałem dziwne efekty w TV - bo mam sygnał do TV poprowadzony z
    tuner piętro niżej takim video-senderem, pracującym
    chyba 2.4 GHz. No i , jak włączyłem to ustrojstwo, to - chodziaż tuner był
    akurat wyłączony, to mi się na TV pojawiło coś.
    Właściwie, to cholera wie co, jakiś taki wzorek geometryczny, siateczka
    jakby. Na pewno to jest efekt tego ustrojstwa, bo jak lekki przytrzymałem
    palcem, znaczy -
    troszkę zwolniłem obroty - to się ten wzorek zmienia.
    Nie mam pomysłu, skąd się to bierze, może po prostu jakoś wchodzi coś na to
    pasmo 2.4 GHz, czy jak ?