  • 1. Data: 2009-04-10 19:09:18
    Temat: Programowanie ISP ATtiny24
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    Witam
    Ktoś może się spotkał z sytuację, kiedy nowy (a nawet dwa)
    mikrokontrolery nie dały się zaprogramować przez złącze ISP?

    Programator działa jak należy, ATmega8 programuje się bez problemu.
    Oprogramowanie też (tak wynika z dokumentacji) obsługuje ten procek.

    Programator to standardowy ISP podłączony do portu LPT z 74hc24 na
    pokładzie.

    Procek ma pracować z wewnętrznego generatora 8MHz

    Jakieś pomysły dlaczego nie da się go zaprogramować?

  • 2. Data: 2009-04-10 19:44:20
    Temat: Re: Programowanie ISP ATtiny24
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    TomaszB pisze:
> [...]
    > pokładzie.
    >
    > Procek ma pracować z wewnętrznego generatora 8MHz
    >
    > Jakieś pomysły dlaczego nie da się go zaprogramować?

    Nie poprzestawiales mu jakis fusebitow? I jestes pewien, ze wszystko
    podlaczyles jak nalezy? To, ze z dwoma masz problem sugeruje, ze albo
    masz blad w plytce, albo programator ma problem - jakiego uzywasz softu?

  • 3. Data: 2009-04-10 19:59:54
    Od: misiu <m...@g...pl>

    TomaszB pisze:

    > Jakieś pomysły dlaczego nie da się go zaprogramować?

    Spróbuj powiesić niewielki, rzędu 100-200pF kondensator od SCK do masy,
    niedaleko kontrolera (na złączu programującym).

  • 4. Data: 2009-04-11 00:53:37
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Ktoś może się spotkał z sytuację, kiedy nowy (a nawet dwa)
    > mikrokontrolery nie dały się zaprogramować przez złącze ISP?

    Bywały przypadki, że po zaprogramowaniu zabrakło np. zasilania, a takowe
    dostawało się do systemu przez linię danych. Układ działał, ale nie dawał
    się ponownie zaprogramować. To przykład.
    Trzeba wszystko posprawdzać od podstaw. Może być jakiś banał.
    K.

  • 5. Data: 2009-04-11 07:06:43
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    John Smith pisze:
> [...]
    > się ponownie zaprogramować. To przykład.
    > Trzeba wszystko posprawdzać od podstaw. Może być jakiś banał.

    Tak też zrobiłem:
    1. Zasilanie (jest OK)
    2. MOSI (pin 1 złącza do pinu 7 uC)
    3. MISO (pin 9 złącza do pinu 8 uC)
    4. RESET (pin 5 złącza do pinu 4 uC)
    5. SCK (pin 7 złącza do pinu 9 uC)
    6. VCC (pin 2 złącza do +5V)
    7. GND (piny 4, 6, 8, 10 do GND)

    Reset procka mam podłączony tylko do programatora, po odłączeniu złącza
    wisi w powietrzu.
    Może podciągnąć go do +5 przez rezystor 22k?

  • 6. Data: 2009-04-11 07:08:28
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    T.M.F. pisze:
    > Nie poprzestawiales mu jakis fusebitow? I jestes pewien, ze wszystko
    > podlaczyles jak nalezy? To, ze z dwoma masz problem sugeruje, ze albo
    > masz blad w plytce, albo programator ma problem - jakiego uzywasz softu?

    Nie dostałem się do procka, wiec nie sądzę żeby fusebity się
    przeprogramowały.
    Do programowania używam http://dybkowski.net/elka/ispprog_en.html

  • 7. Data: 2009-04-11 07:36:00
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    TomaszB pisze:
    > Reset procka mam podłączony tylko do programatora, po odłączeniu złącza
    > wisi w powietrzu.
    > Może podciągnąć go do +5 przez rezystor 22k?

    Podciągnięcie nic nie zmieniło :/

  • 8. Data: 2009-04-11 09:33:38
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Podciągnięcie nic nie zmieniło :/

    To sprawdzać trzeba dalej, programator w ogóle programuje jakieś inne uC?
    K.

  • 9. Data: 2009-04-11 13:32:12
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    John Smith pisze:
    > To sprawdzać trzeba dalej, programator w ogóle programuje jakieś
    inne uC?
    > K.

    Programuje ATmege8

  • 10. Data: 2009-04-11 13:57:08